Comparăm sistemele audio din automobile: Burmester vs Bowers & Wilkins vs Bang & Olufsen vs harman/kardon vs Meridian Audio

Odată ce am vorbit de posibilităţile moderne de accesare a bibliotecilor muzicale enorme, de o calitate excelentă a sunetului, la bordul automobilelor moderne, e firesc să ajungem şi la o primă analiză comparativă a sistemelor audio din automobile. Toţi fanii maşinilor moderne şi frumoase au auzit unul sau mai mult din aceste nume sonore de sisteme audio de top, iar noi astăzi vrem să le facem o analiză comparativă a calităţii scoase de acestea.
Iar aici, chiar din start, trebuie să venim cu câteva precizări. În primul rând, în acest articol vom face analize comparative mai generaliste, pe baza experienţelor noastre anterioare de la bordul mai multor automobile cu aceste sisteme şi nu toate percepţiile comparative vor lua în calcul paralele absolut comparabile ale acestor sisteme, pentru că cel mai corect ar fi să comparăm direct sunetul de top din două modele exacte de maşini, oarecum din acelaşi segment – spre exemplu sunetul de top din Mercedes-Benz S-Class şi cel de pe Porsche Panamera. Şi asta pentru că acelaşi sistem Burmester, spre exemplu, are o cu totul altă arhitectură acustică pe S-Class sau Panamera, în comparaţie cu C-Class, spre exemplu.

În acelaşi timp, vorbim de sisteme audio de top, de creatori maeştri ai sunetului, care-şi pun emblema pe un produs doar când sunt convinşi de calitatea desăvârşită a sistemului rezultat, conformă standardelor lor, fie că îl montează pe un model mai compact, fie că pe unul mai superior. Tocmai din aceste gânduri, ne-am gândit că un asemenea articol comparativ îşi are loc.
Iar astăzi începem cu sistemele de top din modelele premium moderne, urmând ca următorul articol să trateze sistemele de top din modelele la preţuri mai raţionale.

Aşadar, haideţi să începem cu începutul.

Sistemele audio de top – cu ce sunt mai bune?

Cel mai scurt şi evident răspuns ar fi: prin calitatea sunetului pe care o oferă. Pentru ca un sunet, sau mai bine zis un sistem audio, să fie considerat cât mai aproape de excelentul teoretic, el trebuie să întrunească mai multe calităţi, pe care le enumerăm în cele ce urmează.

• Să poată reproduce cât mai fidel sunetul intenţionat în înregistrarea audio pe care o reproduce, iar aici vorbim în materie de Hz, unitatea de măsură a frecvenţelor sunetului, şi de capacitatea sistemului de a procesa sunetul şi a asigura reproducerea lui acustică în final cât mai aproape de ceea ce s-a intenţionat în înregistrare.

• Să poate cuprinde o gamă cât mai largă de frecvenţe posibile. Diapazonul auditiv uman e cuprins între 20 Hz şi 20 kHz, adică 20 de mii de Hz, şi, cu cât mai aproape de aceste extremităţi e diapazonul sistemului audio, cu atât mai mare e diapazonul a ceea ce poate reproduce fidel. Frecvenţele mai înalte sunt mai uşor de reprodus, cele extrem de joase fiind mult mai solicitante pentru difuzoare. Provocarea e să se poată asigura o reproducere cât mai echivalentă a frecvenţelor pe tot diapazonul – pe cât de tare poate fi reprodus basul gros, pe atât de tare să poate fi reprodus de sistem şi vioara sau percuţiile tobelor, iar unui singur difuzor îi este încă imposibil în zilele noastre să asigure tot diapazonul de frecvenţe, de aceea e nevoie de cel puţin 2-3 difuzoare care să se completeze reciproc şi să asigure o gamă cât mai largă. Şi tot de aceea, cu cât mai scump şi sofisticat e un sistem audio într-o maşină, cu atât mai multe difuzoare va avea 8, 10, 11 difuzoare şi mai mult. Totuşi, chiar şi în zilele noastre efectul suprem care de echivalenţă absolută pe toată gama de frecvenţe încă nu se poate atinge într-un automobil, la fel cum se poate atinge cu sistemele audio de casă, însă evoluţia realizată în ultimii 5-6 ani în sistemele audio de maşină este pur şi simplu uriaşă. Prin urmare, ne apropiem tot mai mult de vârful acelei calităţi ideale.
• Să poată reproduce sunetele acustice fără distorsiuni. Distorsiunile pot veni din ecourile locurilor în care sunt amplasate difuzoarele, dar şi din cauza ambianţei din jur – spre exemplu într-o cameră pustie, cu teracotă pe jos, distorsiunile vor fi foarte mari, pentru că undele de sunet nu sunt absorbite, ci rezonează, se întâlnesc apoi din mai multe surse după retractare şi generează reverberaţii adiţionale care taie din calitatea experienţei acustice. Într-o maşină acest efect e şi mai greu de asigurat decât într-o cameră, pentru că atenuarea undelor depinde foarte mult de forma habitaclului şi mai ales de materialele de interior – materialele mai moi vor absorbi mai bine sunetul şi vor produce distorsiuni mai mici, în timp ce plasticul tare, spre exemplu, are toate şansele să vă producă efecte nedorite. Mai există şi geamuri, tare de suprafaţă, dar aici se poate jongla cu formele concave şi cu amplasamentele, astfel încât undele să se atenueze prin alte metode. Cu alte cuvinte, dacă am monta astăzi un sistem audio Burmester pe un Mitsubishi Lancer X, de tipul celui pe care l-a avut redacţia noastră cu tot interiorul acoperit de plastic dur, calitatea finală n-ar străluci la nivelul aşteptat de la un asemenea sistem audio.
Acestea ar fi trei criterii esenţiale, cărora li se mai adaugă o mulţime de altele mai nişate, cunoscute de pasionaţi şi audiofili, pe care le vom menţiona parţial mai jos.

Mituri false despre sistemele audio moderne din automobile

Da, există câteva mituri false despre sistemele audio moderne, iar câteva dintre ele le menţionăm mai jos.

• Cu cât mai puternic e sistemul audio (cu cât mai mulţi Watt-i are), cu atât e mai bun. Puterea unui sistem indică forţa cu care acele difuzoare vor împinge aerul, creând unde. Şi dacă miile de Watt-i sunt impresionanţi la un concert în spaţiu deschis, automobilul e un spaţiu mic, mult mai mic decât orice cameră, iar miile de Watt-i pur şi simplu nu au sens. Urechea Dvs. nu va mai putea distinge diferenţa majoră dintre un sistem de 730 W şi altul de 1050 W în maşină – le veţi auzi pe ambele drept neconfortabil de tari. Prin urmare, calitatea şi fidelitatea sunetului sunt cu mult mai importante decât puterea finală în Watt-i în cazul unor sisteme audio de top pentru automobile.
• Dacă asculţi de pe telefon mobil sau suport USB, n-are rost să dai bani pe un sistem audio de top, pentru că oricum nu vei putea simţi calitatea bună a sunetului. Poate fi parţial valabil în cazul fişierelor MP3 de pe suport-uri USB, poate fi valabil în cazul videoclipurilor de pe YouTube, dar noi am discutat deja în detaliu o mulţime de posibilităţi moderne ale smartphone-urilor moderne de a reproduce calitatea lossless sau aproape lossless, care să fie demnă de conectarea la cele mai de top sisteme. Mai nou, cei care vor calitate identică unui compact disc, pot accesa şi din Moldova un abonament Deezer HiFi, care le livrează sunet lossless de 1411 kbps, la 192 bit, exact ca pe CD-urile audio clasice. Iar un telefon mobil modern, produs în ultimii ani, este deja capabil de sunet impecabil. În cazul device-urilor Apple, de pe la 6S încoace calitatea scoasă de telefon prin ieşirea USB este impecabilă.

Şi acum, haideţi să descoasem sistemele audio şi calitatea pe care o oferă.
harman / kardon

Ţară de origine: SUA
Fondat în 1953
Modele pe care l-am experimentat: Volvo XC40, BMW X2, BMW X1, BMW X3, BMW X5, Mercedes-Benz B-Class, Mercedes-Benz GLE, Mercedes-AMG SLC BMW Seria 7, BMW M2, etc...

Sistemele audio harman / kardon de maşină au un sunet foarte antrenant şi pătrunzător, cu un factor de damping bun. Difuzoarele sunt de obicei realizate din materiale ce permit oscilaţii foarte precise ale frecvenţelor joase, astfel încât muzica să fie condimentată cu ritm de mare precizie, creând o senzaţie de sistem excelent, cu sunet vast. Poate de asta aproape toate modelele BMW îl au încorporat, pentru că acest ritm antrenant se pliază foarte bine pe filosofia de savurare a condusului celor de la BMW. Totuşi, modelele mai noi ale bavarezilor includ sistemul audio al celor de la harman / kardon pe treapta medie de sistem audio posibil, existând şi o opţiune mai scumpă şi, deci, cu o calitate şi mai desăvârşită a sunetului.
În general, în ultimii ani se remarcă o tendinţă a celor de la harman / kardon de rămânea pe o nişă premium de modele mai compacte, sau ca ofertă medie pe modelele mai mari, paralel cu o extindere în nişa modelelelor non-premium. E un fenomen ce ţine şi de poziţionarea de piaţă a mărcii harman / kardon cu celelalte produse ale sale, dar şi cu faptul că producătorii modelelor premium mari migrează către nume mai exclusiviste din domeniu.
În 2017, apropo, grupul Harman, în care mai intră mărci precum JBL, Mark and Levinson, a fost cumpărat de Samsung. Un mic secret: există câteva modele premium cu sisteme audio incipiente furnizate de cei de la Harman, fără a avea branding-ul harman aplicat pe ele, şi aici ne referim la noua generaţie Volvo XC60, dar şi la Mercedes-Benz C-Class W205 şi Mercedes-Benz GLC!
Noi i-am da o notă sănătoasă între 8.5 şi 9.1 pe o scară a perfecţiunii sistemelor harman / kardon, cu un plus de calitate pe modelele de top BMW, unde cei de la harman / kardon au depus eforturi desăvârşite pentru un sunet şi mai cuprinzător.

Bang & Olufsen

Ţară de origine: Danemarca
Fondat în 1925
Modele pe care l-am experimentat: Audi Q5, Audi A8 (generaţia precedentă), Mercedes-AMG GLS 63, BMW Seria 5 Gran Turismo (generaţie precedentă)
Bang & Olufsen sau, abreviat, B&O, au avut adeseori pe parcursul istoriei o soartă de genii mai puţin înţeleşi şi s-au aflat de multe ori în dificultăţi, fiind nevoiţi să recurgă la produse mici, mai comerciale, pentru a supravieţui, în timp ce adevăratul lor talent se remarcă în sisteme de top, inclusiv cele create pentru automobile. Cei de la B&O au fost printre primii producători mai exclusivişti abordaţi de marii producători auto, iar noi ne amintim aici de generaţia precedentă Audi A8 şi de sunetul impecabil pe care-l scotea prin sistemul său B&O. Sunetul îi cucerise într-atât de mult pe cumpărători, încât 80% dintre clienţii lui A8 au optat pentru sistemul audio de top! Noua generaţie Audi A8 nu putea să renunţe la un asemenea parteneriat de succes, iar gama de modele Audi care cuprind, în prezent, acest sistem, este şi mai mare.

Noi l-am experimentat şi pe acualul Audi Q5, apreciindu-l şi acolo drept un sistem cu un sunet admirabil. De asemenea, un sunet şi mai bun l-am experiementat pe Mercedes-AMG GLS 63, or, gama AMG a celor de la Mercedes-Benz face adeseori uz de sunetul B&O ca dotare acustică de top.
O altă experienţă fantastică alături de sistemul Bang & Olufsen am avut-o în Elveţia şi Franţa, conducând singur o maşină uriaşă ca dimensiuni – BMW Seria 5 Gran Turismo – care astăzi nu se mai produce, dar care era o bijuterie prin ceea ce oferea. Am savurat atunci muzica celor de la ZZ Top aşa cum puţine sisteme audio ar putea-o reproduce, dat fiind stilul hard rock şi înregistrarea de acum câteva decenii, dar acustica de pe acel model era pur şi simplu sublimă!

Sunetul B&O se remarcă de obicei, în primul rând printr-o acustică foarte matură, foarte largă în diapazonul de frecvenţe oferit şi care sună foarte curat pe întreg diapazonul. Efectul e parţial atins şi printr-un număr mare de difuzoare, unele de forme neobişnuite, care-şi asumă un diapazon îngust de frecvenţe, iar împreună asigură un sunet similar unei săli de concerte bine calibrate acustic. Sistemele B&O pe care le-am experimentat au fost dintre cele care te îndeamnă să nu umbli la egalizatorul de frecvenţe, punând totul pe flat şi savurând acest echilibru perfect al sunetului.
Noi le-am oferi o notă de 8.9, începând de la Q5, până la o notă de 9.5 pe modelele de top.

Din păcate, dacă vreţi dori să vă cumpăraţi un sistem hi end de casă de la B&O, astăzi nu veţi avea foarte multe opţiuni, pentru că după 2008 încoace compania a decis din nou să-şi regândească oferta de produse, însă asta nu anulează calitatea impecabilă pe care o oferă B&O în automobile. Mai mult ca atât, cei de la Bang & Olufsen au creat de curând şi o nouă divizie, B&O Play, pentru sisteme audio de preţ un pic mai accesibil, iar aceste sisteme s-au regăsit pe noul Ford Fiesta şi, mai nou, şi pe proaspăt anunţata generaţie Ford Focus.

Meridian Audio

Ţară de origine: Marea Britanie
Fondat în 1977
Modele pe care l-am experimentat: Range Rover Velar, Jaguar F-PACE, Jaguar F-TYPE.
Britanicii au fost foarte buni în sisteme audio cam pe tot parcursul secolului XX, iar sistemele audio Meridian se regăresc în mare parte tot pe modelele britanice – doar trei mărci instalând astăzi sisteme Meridian drept opţiuni de acustice de top – Land Rover, Jaguar şi McLaren. Toate britanice, deci.
Cei de la Meridian şi-au câştigat rapid o apreciere specială în rândul audiofililor, fiind prima companie britanică ce a produs un CD-player HiFi, în 1983, şi tot ei adoptând soluţii tehnologice interesante pe unităţi acustice, integrând pentru prima dată în carcasa unei boxe difuzoare motorizate activ. Meridian oferă şi astăzi sisteme acustice hi end pentru casă, unele dintre ele la preţuri de zeci de mii de euro, dar cea mai mare parte din venitul companiei este asigurată anume de colaborarea cu Jaguar Land Rover.
De fiecare dată când am experimentat pe viu sistemele Meridian, pe modele precum Jaguar F-PACE şi mai ales Range Rover Velar, ele se simţeau neobişnuit de naturale, necesitând un reglaj fin al frecvenţelor, într-o manieră de audiofil avansat. Dar tocmai filosofia celor de la Meridian Audio e axată spre un sunet de un specific mai acustic şi mai natural, mai aproape de rezonanţa unei săli de concerte, or, tocmai aceste caracteristici i-au făcut pe mulţi pasionaţi să îndrăgească această marcă. Prin urmare, cât de mult îţi place sunetul acestui sistem ţine mai mult de preferinţele personale în acele ultime câteva procente idealiste ale unui sunet desăvârşit. Noi i-am oferi o notă între 8.8 şi 9.2.
Bowers & Wilkins

Ţară de origine: Marea Britanie
Fondat în 1966
Modele pe care l-am experimentat: Volvo XC90, Volvo S90, Volvo V90 Cross Country, BMW Seria 7, BMW Seria 5, Volvo XC60.

Da, aici vorbim tot de britanici, maeştri ai sunetului. Cei de la Bowers & Wilkins s-au făcut cunoscuţi mult mai recent, când noua generaţie Volvo XC90 i-a anunţat drept furnizori ai sistemului audio de top. De fapt, însă, sistemele Bowers & Wilkins se regăseau deja pe modelele Maserati şi McLaren, iar mai înainte şi pe modele Jaguar. Însă Volvo XC90 a fost primul model produs în număr mult mai mare, care le-a făcut intrarea în marea şi noua scenă a sistemelor audio de top pentru automobile. Iar cei de la Bowers & Wilkins şi-au depus toată străduinţa pentru a asigura un sunet excepţional în modelul suedez, comparabil atât cu un studio de înregistrare, cât şi cu sala de concerte din Gotteburg.
Volvo XC90 a fost şi primul model din industrie care nu oferea un egalizator clasic de frecvenţe, ci setări de ambianţă, tocmai pentru că acest sistem audio de declara capabil să reproducă întreaga gamă de frecvenţe echivalent, şi astfel păşea într-o lume a sunetului audiofil adevărat. Experienţele noastre cu sistemul Bowers & Wilkins pe XC90 confirmă calitatea excepţională a sunetului, iar la un test drive în Austria cu acest model menţionam la un moment dat „credem că acest sistem audio este astăzi cam cel mai bun sistem dintr-un automobil”.
Ulterior şi alte modele Volvo au adoptat sisteme Bowers & Wilkins, iar de aici a pornit şi expansiunea lor în lumea auto.

Mai nou şi modelele BMW de top au sisteme Bowers & Wilkins drept opţiuni de top – Seria 5, Seria 6 Gran Turismo şi Seria 7. Calitatea sunetului scos de acele sisteme aduce un pic altă filosofie de configuraţie acustică, dar calitatea desăvârşită rămâne prezentă la un nivel comparabil. Noi le-am acorda, per total, sistemelor Bowers & Wilkins o notă de 9.2-9.5.
Cei de la Bowers & Wilkins au fost şi primii, care au folosit kevlarul în difuzoare, un matrial care, amestecat cu plasticul, s-a dovedit capabil de a reproduce cu şi mai multă acurateţe sunetul. Din momentul acestei invenţii difuzoarele Bowers & Wilkins au început a avea o circumferinţă galbenă, care a devenit o semnătură a acestora.
Pentru a înţelege cât de exclusivişti sunt cei de la Bowers & Wilkins în lumea sistemelor audio pentru casă, vă vom da câteva exemple de preţuri pentru boxele Bowers & Wilkins: boxele din seria 800 costă între 3,000 euro perechea pentru modelul 805 D3 (mici, compacte) şi 15,000 euro perechea pentru modelul 800 D3 (mari, cu poziţionare pe podea), iar modelul avangardist Nautilus costă cam 32-33 mii euro perechea. Există şi modele mai accesibile, cu preţuri de sub 1,000 euro perechea.
Burmester

Ţară de origine: Germania
Fondat în 1977
Modele pe care l-am experimentat: Mercedes-Benz S-Class, Porsche Panamera, Mercedes-Benz GLC/GLC Coupe, Mercedes-Benz C-Class, Mercedes-Benz E-Class, Mercedes-Benz E-Class All-Terrain, Mercedes-Benz V-Class, Mercedes-Benz A-Class, Mercedes-Maybach S-Class.

Aici suntem deja pe tărâm german, iar acest nume a devenit cunoscut în lumea auto tot datorită producătorilor auto germani, în mare parte datorită celor de la Mercedes-Benz. Istoria celor de la Burmester e mult mai interesantă, însă!
În primul rând, compania îşi are sediul în Berlin, fiind fondată de muzicianul şi inginerul Dieter Burmester, care a fondat compania mânat de dorinţa de a crea sisteme audio cu cel mai pur şi natural sunet posibil. Ca şi Ferdinand Porsche, care a vrut o maşină perfectă, s-a uitat în jur, n-a văzut-o, şi s-a apucat să şi-o construiască singur, Dieter Burmester n-a găsit nici un amplificator suficient de bun pe piaţă şi s-a apucat să construiască el unul – Burmester 777 – botezat după luna şi anul în care a fost lansat, iulie 1977. Produsul a fost un succes şi au urmat alte inovaţii, iar sistemele acustice au început a fi produse la Burmester abia în anii 90.

Ceea ce nu ştiu foarte mulţi e că Burmester îşi fabrică produsele manual la uzina sa din Berlin, mândrindu-se cu perfecţiunea măiestriei umane.
Prima incursiune a celor de la Burmester este şi mai puţin cunoscută, însă a fost una pe care ar visa-o orice producător audio – Bugatti Veyron! Da, Bugatti Veyron a fost primul model de automobil din lume, care a primit la bordul său un sistem audio Burmester!

Mai apoi, în 2009, prima generaţie Porsche Panamera a oferit un sistem audio Burmester drept opţiune de top exclusivistă. Tot în 2009 cei de la Burmester şi-au început colaborarea cu Mercedes-Benz, pentru dezvoltarea lui S-Class W222, care a fost primul model Mercedes cu acest sistem. Iar ulterior, sistemele Burmester au fost oferite drept opţiuni de top pentru aproape toate modelele Mercedes-Benz – C-Class, E-Class, GLC, Maybach S-Class, Mercedes-AMG GT şi chiar V-Class, iar mai nou şi pe noua generaţie A-Class.
Totuşi, Burmester face distincţie între ceea ce oferă pe modelele Mercedes-Benz prin adăugarea unei inscripţii fine – Burmester High End pentru modelele de top desăvârşit. Astfel, pe A-Class e prezentă o variantă de bun-venit a sistemului, în timp ce pe C-Class şi GLC acest sistem sună mult mai rafinat şi echilibrat, fiind şi mai cuprinzător pe întregul diapazon de frecvenţe. Pe modele de top, precum S-Class, Burmester oferă două opţiuni – Burmester „standard” sau Burmester High End, ultima versiune fiind mult mai scumpă şi urcând la o calitate de audiofil pretenţios a sunetului redat.
Experienţa sistemului Burmester e una desăvârşită şi la bordul noii generaţii Porsche Panamera, care a făcut de asemenea uz de un sistem audio Burmester drept sistem acustic de top.

Şi sistemele celor de la Burmester te fac să-ţi doreşti să le setezi pe modul plat al frecvenţelor, savurând deplinătatea sunetelor pe întreaga gamă de frecvenţă. Când ajungi să ai în jurul tău un asemenea sistem acustic, capabil să reproducă atât de perfect sunetele pe întregul diapazon, nu mai ai nevoie să reglezi basurile mai tare, sau frecvenţele înalte, pentru că orice reglaj pare mai puţin bun decât echilibrul ideal oferit standard de acest sistem. Iar astfel auzi fiecare sunet, deplin, în fiecare mic detaliu, aşa cum a fost gândit el în studiou în momentul înregistrării.
Noi le-am oferi sistemelor Burmester o notă de 8.5 pe A-Class, 8.8 pentru sistemul de pe V-Class şi de 9.2-9.5 pentru sistemele de pe celelalte modele menţionale.
Şi, din nou, pentru a face o comparaţie serioasă, vrem să vă spunem cât costă sistemele audio Burmester pentru casă. Din seria clasică, adică de preţ mediu, un amplificator Clasa D costă cam 6,500-7,500 euro, iar din seria de top un amplificator integrat costă cam între 11 şi 20 mii euro, iar dacă mai adăugaţi un network player – înseamnă încă minim 15-18 mii euro în plus. Dacă alegeţi un Network Player de top, acesta va costa cam 39 mii euro unitatea, pe care trebuie s-o conectaţi fie la un amplificator integrat, fie la alte 2-3 unităţi în serie cu funcţii distincte. Şi, fireşte, vin şi boxele, care încep de la cca 3,500 euro perechea pentru cel mai mic model, ajung la 15-25 mii euro perechea pentru cele masive de top şi ating un apogeu incredibil de 35-60 mii euro pentru perechea unor boxe de top absolut. Cu alte cuvinte, un sistem integru Burmester de casă ar costa vreo 10 mii euro în cea mai simplistă configuraţie a sa, vreo 20-40 mii într-o configuraţie medie şi poate ajunge sau chiar trece de 100 mii în configuraţii de vis.
Pe fundalul acestor preţuri, să bifezi un sistem audio Burmester opţional într-o maşină, la un preţ de 800-3,500 euro, pare un adevărat chilipir! Fireşte, aceste componente pentru automobile nu sunt produse manual, însă sunt create să ofere experienţe similare sistemelor de casă. Cald, natural, plenar.
Verdict

E imposibil să fii nemulţumit cu vreunul din aceste sisteme, montate în automobile premium, pentru că sunt făcute să sune superb şi, aşa cum spuneam, sistemele audio de top au făcut paşi giganţi în ultimii ani în lumea auto. Iar noi aici vorbeam de nişte afinităţi pentru cei mari pretenţioşi în ale sunetului impecabil.
Practic, orice audiofil se va simţi absolut fantastic cu oricare din aceste sisteme audio de top. Iar dacă ar fi totuşi să faceţi alegerea la fir de păr, alegând acele perfecţiuni ale micilor detalii, noi vă zicem că dăm preferinţă sistemelor Bowers & Wilkins şi Burmester în măsură egală dacă vorbim la general, şi cu anumite avansuri pentru fiecare din ele în funcţie de modele anumite.

Şi totuşi, dacă ar fi să desemnăm dintre aceste două sisteme un singur învingător, ar trebui să recunoaştem că cei de la Bowers & Wilkins sunt ceva mai puritani în filosofia lor de apartenenţă a sunetului curat până la superlativ. Dacă Burmester a admis să facă mici compromisuri pentru a fi prezent în modelele compacte într-o interpretare acustică uşor simplificată, atunci Bowers & Wilkins încă n-a făcut-o, fiind prezent doar pe modelele de top şi doar în formă superlativă, fapt care îi şi aduce acest titlu de învingător. În acelaşi timp, în formele sale de pe modelele de top, sistemele Burmester merită cu aceeaşi deplinătate titlul de învingător, iar dincolo de lumea auto, în cea a sistemelor de casă, nu putem neglija că numele Burmester rămâne a avea cea mai mare greutate de aici.
Cert este că aceste sisteme fac tot mai mult ca experienţa acustică de la bordul unui asemenea automobil să nu mai fie un compromis, ci o experienţă desăvârşită pe care, odată ce-o guşti, devii un adept al calităţii sonore ireproşabile. Din punctul nostru de vedere, e mult mai indicat să cheltui preţul unui asemenea opţional pentru satisfacţia ta sublimă din interiorul maşinii, decât, spre exemplu, pe un set de jante mai mari la exterior sau pe nu-ştiu-ce kit de design. E încredibil cât de mult îţi poate schimba un asemenea sistem audio calitatea experienţelor de la bordul unui automobil modern, atât pentru tine, adeseori un egoist la volan care călătoreşte singur, cât şi pentru întreaga familie, în drumeţii de vacanţă!
Împărtăşiţi-ne şi experienţele voastre în comentarii! Şi nu uitaţi, în următorul articol vom analiza comparativ sisteme audio de pe modele la preţ mai raţional!
2
27,724
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!