Ziua 1 în BMW Eleganza Grand Tour: maşinile şi motocicletele au ajuns în paradisul alpin! (VIDEO)

Ne gândeam noi că peisajele Alpilor din luna mai vor fi fii şi savuroase, dar nu bănuiam că vom ajunge în ceea ce-am putea numi cu curaj drept paradis al condusului. Pentru că ce poate să-ţi ofere o mai place plăcere de condus, pe lângă vehiculul pe care-l mânuieşti, decât peisajele formidabile prin care treci? Asta te face să te simţi înălţător, să-ţi dai seama în acel moment cât de plăcut poate fi savurată viaţa!
Iar noi avem în BMW Eleganza Grand Tour nişte vehicule de vis – 3 exemplare BMW Seria 6 Gran Turismo, toate cu motoare de 3.0 litri, dar şi două motociclete superbe, un BMW R nineT şi un R 1200 GS. Când motocicliştii noştri – Dan şi Bogdan – le-au pornit ieri motoarele în garajul uzinei de la BMW, le-au strălucit ochii, ca unor copii ce au pus mâna pe cea mai dorită jucărie! Era de înţeles, R nineT avea doar 600 km la bord, iar R 1200 GS – vreo 700 km parcurşi în întreaga ei existenţă. Sunt nişte motociclete absolut noi, ce abia de şi-au făcut rodajul!
Echipa noastră s-a întâlnit în formaţie completă ieri în Munchen, după cele două zboruri cu FlyUIA. De acolo, cu două van-uri mari în rol de taxi am ajuns la sediul celor de la BMW, iar acolo ochii şi urechile noastre au fost alintate din belşug.
Ochii pentru că atunci când vezi 3 exemplare BMW Seria 6 Gran Turismo, echipate cu vârf şi îndesat, pregătite toate pentru echipa noastră, simţi deja cât de gustoasă va fi aventura celor 10 zile ce vor urma!
Ochii, pentru că atunci când vezi cele două motociclete pregătite pentru noi, ce strălucesc ademenindu-te, îţi zici că expediţia asta va fi cu siguranţă ca nici una alta! Urechile, pentru că atunci când porneşti motoarele cu 6 cilindri în linie în ecoul garajului auzi melodia dulce, hipnotizantă a lor şi un val de adrenalină te pătrunde imediat.
Urechile, pentru că atunci când motocicliştii au învârtit, rând pe rând, cheia în contact şi şi-au pornit motoarele lor boxer de 2 cilindri, de 1,170 cm cubi, garajul BMW s-a lăsat pătruns de şi mai multe condimente, care păreau să-ţi dea un şut direct într-o stare nirvanică! Şi n-am greşit atunci când estimat că sunetului motorului răcit cu aer al lui BMW R nineT va fi unul bestial! Este! Iar motociclete mai are şi o inscripţie superbă aplicată pe ea, de „21”, graţie designului de ediţie specială!
Aşadar, cu toate vehiculele în coloană am pornit de la uzina BMW, făcând un tur de onoare prin Munchen, pe lângă edificiul renumit al BMW, în forma celor 4 cilindri, dar şi pe lângă esenţa tradiţiei mărcii bavarezii – muzeul BMW Welt.
Apoi, a urmat un traseul de vreo 60 de kilometri pe autostrăzile germane lipsite de limitele de viteze. Fiind în coloană, nu ne-am avântat să ridicăm viteze cosmice, deşi Seria 6 Gran Turismo e atât de bine izolată fonic, încât şi la 160 km/h poţi vorbi în şoaptă şi savura cele mai discrete clinchete din sistemul audio!
Totuşi, motocicliştii noştri şi-au cerut învoirea să poată „zbura” în libertate, dezlănţuindu-se în libertatea acceleraţiilor pe două roţi! Aveam un sistem de comunicare montat pentru a ne auzi între noi prin staţii radio şi, dacă staţiile radio pentru automobile sunt cât se poate de obişnuite, cele pentru motociclete sunt speciale, cu laringofoane montate în zona laringelui, pentru ca vântul să nu obstrucţioneze comunicarea. Ce bine că avem cu noi oameni atât de pricepuţi în tehnologii şi comunicare, precum Anatolie, care a găsit soluţia corectă!
Aşa că, atunci când am convenit ca cei doi camarazi pe două roţi să poată plecare departe înainte, i-am văzut aplecându-se puternic şi accelerând şi atunci izolarea fonică a maşinilor a lăsat sunetului rezonant al motoarelor de motociclete să pătrundă şi să-i privim cum dispar în zare, într-un extaz absolut.
Dan şi Bogdan ne vor povesti într-o relatare viitoare ce anume simt ei în aceste momente, dar până şi noi, privindu-i din spate, putem simţi plăcerea pe care o inspiră cu fiecare nouă bătaie a cilindrilor motocicletelor! Nu e de mirare, deci, că cei doi camarazi au putut să ne zică din prima zi „ei, iar spuneţi, prieteni, nu e clar deja că motocicletele sunt mult mai plăcute ca maşinile într-o asemenea călătorie?”.
Noi, cei cu maşinile, ne fluturam cheile noastre ultra tehnologizate ce seamănă a smartphone, cu care putem până şi telecomanda maşina. Şi cheia lui BMW R 1200 GS pare a fi cosmică, iar tehnologiile de la bordul motocicletei par luate dintr-un joc video, dar cu aplicaţii mult mai practice. Dan, însă, îşi flutura cheia lui cheală, mecanică, de la R nineT şi ne convingea că nimic nu poate fi mai plăcut decât mecanica pură!
Pure au fost şi peisajele de mai departe, când am lăsat autostrăzile în urmă şi am intrat în Austria, pe primele trasee alpine. Am avut nevoie de viniete pentru toate vehiculele, inclusiv pentru cele 2 motociclete, dar după această scurtă pauză am savurat intrarea adevărată în Alpi şi peisajele de un verde intens din regiunea Tirol, în care ne aflam.
Ah, ce plăcere în condus! Cât de elegantă devine această expediţie deja! Iar pentru noi, dragilor, această expediţie mai aduce o altă premieră. Dacă în toate expediţiile anterioare am îndurat geruri arctice şi călduri sahariene dârz şi bărbăteşte, doar în componenţă camaraderească, atunci în această expediţie avem cele mai elegante doamne, care ne însoţesc – soţiile noastre, care ne-au iertat de atâtea ori lipsa de acasă din lungile expediţii. De această dată, experimentăm o astfel de expediţie şi, aşa cum vă spuneam, vă vom relata cum poate fi o asemenea experienţă pentru un cuplu.
Iar drumul nostru până la hotelul de destinaţie a primei zile n-a fost lung, doar vreo 160 km în total. Aşa că, tot savurând traseele alpine într-o transă cu ochii deschişi, ne-am pomenit că ne apropiem de Kitzbuhel, destinaţia noastră pentru această zi. Vedeam în faţă o cortină de nor şi ploaie şi ne întrebam dacă motocicliştii vor avea „ghinionul” de a fi udaţi de ploaie.
Mai aveam 3 kilometri până la destinaţie şi întâlnirea cu ploaia părea inevitabilă. Apoi încă 2 kilometri şi noi încă nu văzusem nici un strop. Apoi, când rămăsese exact 1 km, am intrat brusc în ploaie, iar peste 30 metri şi într-un tunel. Când am ieşit din tunel, rămăseseră 600 de metri de traseu cu ploaie, care i-a fericit pe motociclişti, aşa că şi noi am putut să ironizăm un pic situaţia, întrebându-i dacă nu e clar, totuşi, care tip de vehicul e mai potrivit pentru o asemenea călătorie – maşina sau motocicleta?
Dar camarazii noştri sunt echipaţi pentru asemenea situaţii, iar pe lângă competiţia noastră cu iz de umor, suntem, totuşi, o mare echipă unită de camarazi adevăraţi, care au trecut prin multe expediţii şi condiţii dure, ca să ajungem astăzi într-o expediţie atât de elegantă şi savuroasă, cu cinci minunate vehicule BMW!
Am încheiat ziua savurând un hotel excepţional din Austria, pe nume Kithhof, cu camere superbe pentru orice cuplu şi cu o parcare subterană pentru motociclete şi maşini.
Am prins la forţe şi inspiraţie pentru o nouă zi superbă, or în cea de-a doua zi a expediţiei urmează să trecem pe unul din cele mai renumite trasee montane din Europa! BMW Eleganza Grand Tour a început în ritm deplin! Fiţi alături noi! Şi vizionaţi mai jos FILMUL zilei de ieri!
0
6,224
GALERIE FOTO (82 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!