10 fapte curioase despre cele trei BMW Seria 6 Gran Turismo pe care le-am condus în Eleganza Grand Tour
13 Iunie 2018, 11:41
Am tot vorbit despre motocicletele din BMW Eleganza Grand Tour şi despre senzaţiile superbe pe care le-au oferit cele două motoare, dar am avut şi 3 automobile extraordinare în această
aventură motorizată – trei exemplare BMW Seria 6 Gran Turismo, toate cu motoare de 3.0 litri, pe care le-am condus pe toată durata expediţiei, prin cele mai diverse peisaje. Am reuşit,
deci, să le simţim şi să observăm câteva fapte curioase, care merită înşirate aici, într-un articol dedicat automobilelor şi celor care şi-ar dori să repete o asemenea călătorie plăcută la bordul unui automobil!
1. Conceptul de caroserie GT la BMW e un geniu neînţeles.

Nouă ne-a plăcut extrem de mult şi precedentul Gran Turismo bavarez din acest segment, BMW Seria 5 Gran Turismo, iar în noul Seria 6 Gran Turismo ne aşteptam să descoperim senzaţii şi mai plenare. Realitatea
unei asemenea călătorii lungi, ne-a arătat, însă, ce înseamnă cu adevărat caroseria Gran Turismo la BMW şi de ce e ea atât de neînţeleasă, pe de o parte, dar atât de savuroasă, de cealaltă parte.

În primul rând, silueta maşinii e foarte specială, cu linii care nu se
încadrează nici în noţiunea de sedan, nici în cea de break, fiind undeva la mijloc, însă noul model arată mult mai dinamic şi mai puţin revoltător decât precedentul. Această formă specială, însă, face ca la interior maşina să ofere extraordinar de mult spaţiu. Noi am călătorit în marea majoritate a timpului câte 4 ocupanţi în fiecare dintre
maşini, ceea ce însemna că bancheta spate avea întotdeauna doi ocupanţi. Aceştia au beneficiat de spaţiu uriaş pe toate trei dimensiuni, dar şi de o banchetă excelent profilată, foarte
relaxant înclinată, astfel încât să se simtă aproape ca într-o Seria 7. De ce? Pentru că un alt secret al acestui automobil este că împarte platforma tehnică cu Seria 7, prin urmare are
un ampatament comparabil (3,070 mm) şi un spaţiu pe măsură la interior, dar costă mai puţin ca acel model de vârf. Pe scurt fie spus, cu un BMW Seria 6 Gran Turismo vă cumpăraţi
un confort de Seria 7 cu dinamism de Seria 5 şi vă izbăviţi de toată invidia, cu care aţi putea fi privit într-o limuzină de gen Seria 7, ba chiar cei care vă privesc admiră cumva curajul că aţi
făcut o alegere atât de neînţeleasă şi amibiţioasă. Alegerea rămâne neînţeleasă doar pentru ei, însă, pentru că de îndată ce mergi măcar 50 km cu Seria 6 Gran Turismo, înţelegi că e
unul din cele mai superbe BMW-uri ce există astăzi în lume, având şi caracter sportiv, şi un confort excepţional, şi un spaţiu generos la interior, lucruri foarte greu de combinat pe un singur automobil!
2. Sistemul audio de pe BMW Seria 6 Gran Turismo e unul din cele mai bune din lume.

BMW Seria 6 Gran Turismo poate fi echipat cu sistemul audio harman / kardon drept dotare „medie”, sau cu un sistem Bowers & Wilkins drept dotare de top, care muşcă bine din preţ. Toate cele 3 exemplare din expediţia
noastră au fost echipate cu sisteme harman / kardon, fapt care ne-a întristat un pic la început. Însă pe parcursul expediţiei m-am convins de zeci de ori că sistemul ăsta harman / kardon e cel mai bun sistem al celor de la harman pe care l-am experimentat vreodată! Are un sunet într-atât de pătrunzător şi curat, încât câteva dintre track-urile mele de testare a sistemelor
audio făceau întregul corp să-mi vibreze sub ritmul bass-urilor de cele mai joase frecvenţe. Şi n-a fost nevoie decât de un pic de reglaj de tonalitate, să dai la maxim bass-urile din sistem nu are nici un rost, întrucât şi ajustările minime scot un sunet fenomenal. Iar sunetul bun e favorizat şi de forma habitaclului, spaţioasă, mare, cu geamuri mici şi materiale moi.
3. Suspensia pneumatică activă face minuni. Dar atenţie la partea inferioară!

Toate cele 3 maşini din expediţie au fost dotate cu suspensie pneumatică, iar şoferul putea alege regimurile de condus – Comfort, Sport sau Adaptive. Am început prin a conduce în regim Comfort, ceea ce ne făcea să plutim peste asfatul perfect al Germaniei şi Austriei, iar în primele viraje maşinile mai admiteau ruliuri ale caroseriei. Când am dat de serpentine mai
intense, mi-am zis c-ar fi cazul să
văd ce poate regim Adaptive, ca să
nu trec imediat tocmai în Sport.
Hehe! Şi aici a fost marea
descoperire! În acest regim suspensia pneumatică compensează activ forţele laterale, astfel încât ea rămâne moale în reacţii, dar fermă în menţinerea caroseriei aproape fără ruliu în orice viraj, întrucât roţile din afară compensează cu presiune în viraj. Noi, de la volan, nici nu mai ştiam exact ce face maşina, dar am simţit imediat cum Seria 6 GT devine extrem
de pofticioasă de viraje noi, cum a început să le ia cu precizie superbă, fără pic de ezitare. Şi în acelaşi timp pe porţiuni de drum imperfecte, absorbţia se făcea impecabil. Păi să ştiţi că toate zilele care au urmat, de îndată ce ajungeam în noi serpentine, era deja o regulă să includem acest regim Adaptive şi savuram astfel condusul la cote maxime prin munţi! Au fost şi episoade în care am condus intens, aproape la limita aderenţei, şi Adaptive s-a descurcat de minune, nefiind nevoie de regim Sport.
Pe lângă asta, suspensia pneumatică se autonivela, ceea ce însemna că atunci când urcau pasagerii în spate maşina îşi restabilea garda la sol normală, ridicându-se. După ce ei coborau, maşina îşi ajusta din nou garda la sol, coborând. La fel şi în
cazul bagajelor. Asta face ca întotdeauna să ai aceleaşi reacţii la suspensie în condus, indiferent de câţi pasageri ai la bord.

BMW Seria 6 Gran Turismo e o maşină extrem de mare, totuşi, cu 3 metri
ampatament şi 5 metri lungime. Iar asta ne-a dat bătăi de cap de câteva ori la viraje şerpuitoare montane pe drumuri auxiliare, când am înţeles că putem atinge inferiorul maşini de asfalt. Din nou ne-a salvat suspensia pneumatică – la apăsarea unui buton
ea-şi majorează garda la sol cu 20 mm, iar această diferenţă e de obicei suficientă pentru a traversa zonele mai sensibile. Pentru noi a fost suficientă. A trebuit să dăm înapoi doar din cauza lăţimii, când maşina n-a încăput pur şi simplu pe un asemenea drumuşor italian. Dar asta e altă poveste.
4. Dieselul a fost mai vioi în acceleraţii la viteze mici decât benzinarele.

Am avut un exemplar dotat cu motorul diesel de 3.0 litri şi 265 CP, cu tracţiune integrală, şi alte două dotate cu motorul pe benzină de 3.0 litri şi 325 CP, cu tracţiune spate. Cele două benzinare erau în dotare Luxury Line, în timp ce dieselul – în M Sport. Deşi
benzinarele sunt mai puternice,
motorizarea diesel demonstra
constant că după fiecare viraj strâns prin munţi, la viteze nu tocmai mari, ea era mai rapidă şi mai pofticioasă în a accelera din nou, în timp ce benzinarele aveau scurte momente de ezitare până intrau în turaţii. Dar asta e oarecum firesc, dacă ne gândim la cuplul mult mai mare al motorului diesel din această
expediţie – 620 Nm faţă de 450 Nm. Ceea ce vrem să vă spunem prin asta e că, oricâte scandaluri diesel nu s-or mai perinda la nivel mondial, motoarele diesel bune nu au avantaj doar prin consum mai mic, ci şi prin cuplul ăsta super generos la turaţii mici. Iar bavarezii de la BMW cu siguranţă fac motoare diesel extraordinare, cel de 3 litri cu 6 cilindri în linie fiind un adevăra rege printre extraordinari.
5. Consumul diesel vs. benzină a avut o diferenţă de vreo 2-3 litri/100 km în expediţie.

Cifrele exacte de consum vi le vom dezvălui în ultimul reportaj video mare, însă putem să vă spunem că
diferenţa dintre diesel şi benzină n-a fost pe atât de mare, pe cât ne aşteptam – cam 2 litri la sută faţă de unul din benzinare şi aproape 3 litri
faţă de altul. Cu singuranţă consumul n-ar trebui să fie un factor determinant când alegi dintre un BMW Seria 6 Gran Turismo cu motor de 3 litri diesel sau 3 litri benzină.
6. BMW Seria 6 Gran Turismo se poate parca cu telecomanda

Foarte utilă opţiune prin parcările înguste ale Europei, mai ales cele
subterane, din hoteluri, când mai ai şi piloni pe alături. La fel ca şi Seria 5, Seria 6 Gran Turismo poate fi parcată cu telecomanda. Vă aliniaţi maşina cu locul de parcare, ieşiţi, şi folosind
cheia ei drept telecomandă, o
mişcaţi în locul normal de parcare. Puteţi să vă simţiţi un adevărat James Bond, că doar aşa făcea şi el cu BMW-ul lui, nu?
7. Maşina în care 220 km/h se simt cam la fel ca şi 140 km/h.

BMW Seria 6 Gran Turismo e extrem de bine izolată fonic, chiar dacă uşile
n-au cadru metalic în partea de sus, însuşi geamul fiind marginea. La fiecare închidere, geamul intră ceva mai adânc în căptuşeala uşii şi izolarea fonică se realizează complet. Da, la
viteze extrem de mari se mai simt mici adieri de vânt, ca şi la orice altă maşină, dar în general liniştea acustică la interior e fenomenală. Pe lângă asta, de pe la 120 km/h în sus, iese la
iveală şi spoilerul activ de pe hayon, care apasă suplimentar puntea spate şi care îi conferă maşinii un plus de stabilitate. La revenirea spre Munchen noi am mers cam cât de repede am
putut pe autostrăzile germane şi am atins şi viteze de peste 220 km/h, iar faptul formidabil e că o maşină atât de mare se simte la fel de încrezută la asemenea viteze ca şi la 140 km/h,
spre exemplu. Călătoriile lungi vor fi extrem de plăcute, deci, fie că alegeţi să circulaţi în mare parte pe autostrăzi, fie că alegeţi să mergeţi în mare parte în afara lor, cum am făcut noi la BMW Elegenza Grand Tour.
8. Fetele au îndrăgit modelul ăsta pentru alte motive.

Fetele din BMW Eleganza Gran Tour au îndrăgit modelul ăsta şi ne aşteptam s-o facă, doar că motivele lor au fost altele decât credeam noi. Au zis că se manevrează uşor în condus, în ciuda dimensiunilor mari. Au zis că se simt
extraordinar în rol de pasagere, pe oricare din scaune. Au apreciat acoperişul panoramic pe exemplarul care avea asta. Au menţionat că, în rol de mame cu copii, spaţiul pentru bancheta din spate este fantastic de mare şi de comod pentru amplasarea copiilor acolo – de la cotieră la posibilitatea ecranelor suplimentare
multimedia. Au apreciat şi portbagajul mare, destul de practic configurat. Dar aici noi, bărbaţii, am mai făcut mici trucuri ca să fie cu adevărat practic. Seria 6 Gran Turismo are o placă ce acoperă portbagajul până la linia geamurilor, ea nu e flexibilă ci dură. Atunci când încarci multe genţi voluminoase, ea nu va sta apăsată
complet, ci niţel ridicată. Dacă mergi pe drumuri bune şi n-ai bagaje tare multe, nu e o problemă, dar în unele maşini erau mai multe genţi, aşa că noi am
scos această placă şi pur şi simplu am lăsat-o pe podeaua portbagajului, ca să nu ocupe spaţiu nenecesar şi astfel portbagajul a devenit mult mai
practic. E un specific dat de
faptul că maşinile au cărat cu ele şi genţile motocicliştilor în călătoria noastră.
9. Maşina nu e foarte potrivită pentru fotografi.

Da, ăsta e un mare minus, dacă sunteţi un fotograf. Problema e că, din cauza
designului, geamul portierei spate nu se deschide decât cam pe jumătate, pentru că pur şi simplu n-are loc de mai mult în partea de jos. Aşa că fotografii au cam trebuit să se chinuie
cu ieşitul pe fereastră şi fotografiatului din mişcare. Deci, nu vă recomandăm maşina asta doar dacă sunteţi un fotograf. Dacă aveţi oricare altă profesie din cele vreo zece mii rămase, v-o recomandăm.
10. Pregătiţi bacşiş la hotele!

O altă „problemă” a lui BMW Seria 6 Gran Turismo în ţări europene e că, de îndată ce veţi parca în faţa unui hotel mai bunicel, de Dvs. se va apropia primul valet care vă va observa, pentru a vă propune ajutor cu bagajele.
Sunteţi perceput ca un om cu statut, stilat, care pricepe bine deja în ale vieţii, şi inevitabil, odată ce conduceţi o asemenea maşină, veţi aprecia şi un asemenea serviciu din partea valetului. Veţi ajunge să vă fie cam ruşine să tot repetaţi „lasă, amice, că-mi duc eu bagajele sus, nu e nevoie de ajutor,
etc”, pentru că nu veţi fi înţeles. Şi cu cardul Mastercard acolo n-ai cum plăti. Aşa că pregătiţi-vă nişte mărunţiş şi intraţi deplin în rolul de posesor al unei maşini atât de speciale!
PiataAuto.mdIlie Toma
0
5,189
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!