Chevrolet reintroduce denumirea Blazer cu un nou SUV pentru piaţa americană

Pentru prima dată denumirea Blazer şi-a făcut apariţia în gama Chevrolet în anul 1969. Timp de 4 decenii aceasta a fost atribuită unor offroader-e veritabile cu cadru dur, motoare aspirate natural şi design brutal. Începutul secolului 21 a adus metamorfoze mari pentru modelul american, acesta fiind exclus de pe piaţa din SUA, iar modelul comercializat în Brazilia pierzând din brutalitatea de odinioară. Totodată, pe piaţele Americii Latine şi Asiei americanii au lansat un nou model – TrailBlazer, care să emane brutalitate dar să piardă din calităţile unui offroader adevărat.
Cererea în continuă creştere în segmentul SUV-urilor ia determinat pe cei de la Chevrolet să lanseze un nou model de acest fel, iar cu această ocazie să reintroducă în gamă denumirea Blazer. Deşi noul model nu are la bază un cadru dur, acesta, totuşi, are mai multe tangenţe cu predecesorii săi, decât doar denumirea – brutalitate în design şi motoare aspirate natural cu capacitate cilindrică mare.
În gama actuală Chevrolet, noul Blazer se va situa pe o treaptă între Equinox şi Traverse. Noul model este un crossover pur-sânge, fiind lipsit de cadru dur şi având tracţiune pe puntea faţă în dotările incipiente. Totodată Blazer se vrea a fi o versiune cu o gardă la sol mărită a coupe-ului Camaro, adoptând un design inspirat de la renumitul muscle car. Brutalitatea, dar fără excese, este emanată de calandrul proeminent şi "privirea" agresivă a blocurilor optice din faţă. Aspectul exterior este completat de jantele din aliaj cu o mărime cuprinsă între 18 şi 21 inch, iar interiorul continuă stilistica brutală a exteriorului.
În habitaclu asemănarea cu Camaro este făcută de tunelul central masiv şi prizele de aer rotunde aplasate în partea inferioară a consolei centrale – aproape identic muscle car-ului! Cadranele de bord sunt unele standard pentru Chevrolet, identice celor de pe modelele de top Opel, de altfel. Pe extremităţi sunt amplasate indicatoarele turaţiilor, a combustibilului din rezervor şi a temperaturii lichidului de răcire, iar la mijloc un ecran cu afişaje digitale a vitezometrului. Pe partea de sus a consolei centrale s-a poziţionat ecranul sistemului multimedia, executat în forma unei tablete – tradiţional pentru noile modele Chevrolet.
Lista opţionalelor include plafonul panoramic, ventilarea scaunelor din faţă, camera de marşarier, hayon acţionat electric, cruise-control adaptiv şi sistem de încărcare wireless pentru gadgeturi. Dotările incipiente includ standard fixatoare în portbagaj.
Noul Chevrolet Blazer va fi disponibil doar cu motoare pe benzină aspirate natural. Varianta incipientă are sub capotă unitatea de 2.5 litri, cu 4 cilindri, ce livrează 194 CP şi 255 Nm, iar cea de top este propulsată de un V6 de 3.6 litri cu 390 CP şi 365 Nm la activ. Totodată, pentru a se include în normele de poluare, motoarele au incluse sisteme de deconectare a cilindrilor, ce va duce la un consum de combustibil şi emisii de CO2 reduse în condiţii de condus lejer. Ambele motoare se cuplează la cutia automată cu 9 trepte.
În dotarea incipientă Blazer are tracţiune doar pe puntea faţă, cea integrală fiind disponibile pentru versiunile mai dotate, însă chiar şi acestea au inclus sistemul Traction Select cu câteva regimuri de condus, inclusiv în afara asfaltului. Versiunea de top cu benzinar V6 şi tracţiune integrală este capabilă să tracteze remorci cu o greutate de până la 2,041 kg.

Noul Chevrolet Blazer se va lansa pe piaţa din SUA la începutul anului viitor, după care, cel mai probabil, va fi disponibil în Canada şi Mexic.
0
1,936
GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!