Efectele introducerii standardului WLTP pentru Volkswagen: stopări de producţie şi performanţe limitate

Introducerea noului standard de emisii WLTP, care presupune testarea automobilelor şi în regim real, pentru verificarea nivelului de consum de combustibil şi a emisiilor sistemului de evacuare creează mari bătăi de cap constructorilor. Unii producători s-au văzut nevoiţi să pensioneze prematur unele modele din gama sa, iar alţii suportă cheltuieli mari de pe urma opririi producţiei şi adaptării propulsoarelor la normele înnoite.
Printre producătorii, care se confruntă cu probleme din cauza noului standard se enumeră şi Volkswagen. Producătorul german a anunţat că va fi nevoit să oprească producţia la una din cele mai mari uzine din posesia sa, uzina din Wolfsburg, unde se produc cele mai solicitate modele din gamă – Golf şi Tiguan. Uzina dată va înceta producţia pe un termen de la una la două zile săptămânal, începând cu luna august şi până la sfârșitul lunii septembrie din acest an. Constructorul motivează sistările de producţie prin faptul că omologarea modelelor la standardul de emisii WLTP necesită mai mult timp. Trebuie să menţionăm că oprirea producţiei la o asemenea uzină duce la pierderi de mii de mii, ba chiar milioane de euro?
În aceeaşi perioadă va fi sistată temporar producţia la uzina de la Zwickau, însă producătorul nu specifică datele anumite când se va produce acest lucru. Totodată la sfârşitul acestui an pentru câteva zile va fi oprită producţia sedanului Passat la uzina de la Emden. Însă această întrerupere va avea loc din cauza cererii în scădere pentru modelul respectiv.
Cu o altă problemă se confruntă SEAT şi modelul de performanţă Leon Cupra 300. Hatchback-ul este propulsat de unitatea turboaspirată pe benzină 2.0 TSI, ce livrează sau, mai bine zis, livra 300 CP. După un set de modificări pentru a încadra modelul în normele de poluare WLTP Leon Cupra a pierdut 10 CP, astfel încât propulsorul dezvoltă acum 290 CP, iar denumirea Leon Cupra 300 şi-a pierdut sensul. Neavând de ales, constructorul spaniol a dispus redenumirea hatchback-ului în SEAT Leon Cupra 290. Însă modificările au afectat doar versiunea cu tracţiune faţă, pe când cea cu tracţiune integrală, dotată cu acelaşi motor, într-un mod miraculos a reuşit să-şi păstreze cât performanţele, atât şi sufixul 300 în denumire.
0
1,641
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!