KIA a dezvăluit substratul tehnic al crossover-ului electric Niro EV

KIA se pregăteşte să atace piaţa automobilelor electrice cu noua versiune complet electrică a crossover-ului Niro EV. După cum se presupunea anterior, Niro EV a preluat substratul tehnic de la "fratele" de concern Hyundai Kona Electric şi indică performanţe similare.
Primele imagini oficiale a versiunii complet electrice au fost publicate cu o lună mai devreme. Atunci producătorul sud-coreean a oferit informaţii limitate despre substratul tehnic al electromobilului, dezvăluind doar, că acesta va dispune de o baterie similară celei, cu care a debutat conceptul cu aceeaşi denumire, fără a specifica care va fi motorul utilizat de modelul de serie. Premiera publică Niro EV a avut loc la un eveniment special din oraşul Busan, Coreea de Sud, unde KIA a dezvăluit informaţii noi despre substratul tehnic Niro EV.
Precum şi crossover-ul Hyundai Kona Electric, lansat de curând şi în Europa, KIA Niro EV va fi propulsat de un motor electric de 150 kW (204 CP) şi 395 Nm, care va pune în mişcare puntea faţă, astfel varianta electrică a crossover-ului având în continuare tracţiune pe o singură punte. Cu acest motor KIA Niro EV poate accelera până la 100 km/h în 7.8 secunde, fiind, astfel, mai lent decât Hyundai Kona Electric cu 0.2 secunde. Iniţial crossover-ul electric va fi oferit cu două baterii – de 39.2 kWh pentru dotarea incipientă, şi de 64 kWh pentru versiunea de top. În prima variantă crossover-ul dispune de o autonomie de 300 km, pe când cea de-a doua variantă va fi capabilă să parcurgă până la 450 km, pe când Hyundai Kona Electric cu aceeaşi baterie dispune de o autonomie declarată de 470 km.
Odată cu debutul public KIA Niro EV, producătorul a publicat şi prima imagine cu interiorul noului crossover electric. Acesta este aproape identic, însă vine cu careva modificări specifice automobilelor electrice a concernului. În special, Niro EV a primit indicatoare de bord adaptate pentru specificul substratului tehnic, iar pe tunelul central levierul cutiei de viteze a cedat locul unui selector rotunjit, în preajma căruia s-au situat comenzi precum cel de încălzire/ventilare a scaunelor faţă şi a volanului, frâna de parcare electrică, activarea senzorilor de parcare şi un buton de selectare a regimului de rulare. Afişajele sistemului multimedia, prezentat de un ecran tactil de 7.0 inch au fost adaptate pentru a oferi informaţii în timp real despre nivelul de încărcare a acumulatorului şi a regimului de condus.
Iniţial KIA Niro EV va fi disponibil pe piaţa din Coreea de Sud din a doua jumătate al anului curent, urmând ca ulterior să fie lansat şi pe piaţa europeană, unde "fratele" de concern Hyundai Kona Electric a reuşit să înregistreze rezultate remarcabile.
0
2,608
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!