Niponii dezvăluie în detaliu propria reţetă a luxului suprem - Toyota Century

Premiera noii generaţii Toyota Century a avut loc în toamna anului trecut la Salonul Auto din Tokyo, însă atunci niponii au prezentat doar designul limuzinei, fără a dezvălui detalii despre substratul tehnic şi preţul acesteia. În zilele următoare va fi dat startul producţiei noii limuzine, iar cu acest prilej Toyota a prezentat toate informaţiile oficiale.
Deşi a căpătat un aspect exterior familiar modelului precedent, noua Toyota Century are toate elementele caroseriei absolut originale. Limuzina a cunoscut o creştere simţitoare în dimensiuni: lungimea măsoară 5,335 mm (+65 mm), lăţimea – 1,930 mm (+40 mm), înălţimea – 1,505 mm (+30 mm), pe când ampatamentul constituie 3,090 mm (+65 mm). Astfel, noua limuzină este mai mare decât actualele BMW Seria 7 şi Mercedes-Benz S-Class în interpretările Long! Designul conservator nu a împiedicat evoluţia substratului tehnic, astfel încât toate sistemele de iluminare sunt de tip LED. Pentru caroserie sunt disponibile doar 4 nuanţe: negru, alb, albastru şi bordo. Nici vorbă de vopsea metalizată, însă!
Designul interiorului a cunoscut o evoluţie uşoară, fiind realizat în stilistica modelului precedent. Niponii nu s-au decis să profaneze aspectul clasic familiar – majoritatea comenzilor de la bord sunt accesate prin intermediul butoanelor cu un minim de comenzi tactile. Cadranele de bord sunt unele analogice, iar ecranul sistemului multimedia a devenit un compromis dictat de tehnologiile şi sistemele strict necesare într-un automobil modern.
Bancheta din spate, teoretic, poate adăposti până la trei persoane, fiind rezervate 3 centuri de siguranţă, însă cel de-al treilea pasager, cu siguranţă, va fi de prisos. Astfel, în majoritatea cazurilor, locul acestuia va fi transformat într-o cotieră imensă cu un ecran de 7 inch cu comenzi tactile pentru sistemul audio şi cel de climatizare. La dispoziţia celor din spate este pus un ecran adiţional de 11.6 inch ce oferă mai multe posibilităţi de conectare cu gadgeturi, dar şi permite urmărirea posturilor TV la bord.
Locurile laterale de pe bancheta din spate dispun de încălzire şi ventilare şi pot fi ajustate electric în cel puţin 6 direcţii. Proprietarul limuzinei va călători pe locul din stânga al banchetei din spate, iar la dispoziţia acestuia mai sunt puse reglajele scaunului pasagerului faţă, care poate fi rabatat şi are rezervat un suport pentru picioarele celui din spate. Clienţii vor alege din multitudinea de tapiserii şi inserţii la interior, printre care piele, lemn, lână şi metal.
Substratul tehnic al noii Toyota Century este unul foarte apropiat celui de pe nava amiral Lexus LS de generaţie precedentă, debutat în 2006 – suspensiile celor două modele sunt aproape identice. Propulsia hibridă este preluată în întregime de la precedentul Lexus LS 600h şi are la bază un benzinar V8 de 5.0 litri 2UR-FSE, ce dezvoltă 381 CP şi 510 Nm, combinat cu un motor electric. Puterea totală a propulsiei hibride constituie 431 CP. Totodată, dacă Lexus LS 600h dispunea de tracţiune integrală, atunci noua Toyota Century are tracţiune strict pe puntea spate.
Acumulatorul, ce alimentează motorul electric este amplasat între bancheta din spate şi compartimentul pentru bagaje, iar din acest motiv portbagajul măsoară doar 484 litri.

Preţul noii limuzine Toyota Century constituie, conform cursului actual, circa 180 mii dolari – simţitor mai mult decât preţul limuzinelor BMW Seria 7 şi Mercedes-Benz S-Class chiar şi în versiuni mai dotate. Curios este, că cu schimbul de generaţii Century a cunoscut o creştere a preţului de aproape 80 mii dolari, astfel devenind cel mai scump autoturism Toyota din istorie.
Parţial, preţul piperat se datorează asamblării, în mare parte, manuale a limuzinei. Din aceeaşi cauză uzina va produce până la 50 exemplare Century lunar. Precum şi generaţiile precedente, noua Toyota Century va fi oferită în exclusivitate pe piaţa niponă.
0
2,478
GALERIE FOTO (23 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!