Nissan Leaf și Hyundai Kona electric: vânzări record în Europa

Electromobilele cuceresc tot mai mult teren în Europa, reușind să atingă nivele de vânzări peste așteptările anterioare. Reușite amețitoare tocmai au atins cei de la Nissan cu modelul Leaf și cei de la Hyundai cu crossover-ul Kona electric.
Așadar, după ce a atins numărul frumos de 300 mii exemplare Leaf comercializate la nivel global, Nissan raportează că pe piața europeană modelul a atins numărul de 100 mii exemplare comercializate, 37 mii dintre care au fost vândute pe parcursul ultimilor 8 luni. Interesul sporit pentru model, înregistrat în ultima perioadă, a fost generat de lansarea noii generații Leaf, care a adus în sine un design mai atrăgător, caracteristic automobilelor "tradiționale", dar și o autonomie mai bună. Astfel, după un calcul, niponii au stabilit că în Europa în fiecare 10 minute este vândut un Leaf.
Un alt rezultat frumos, ce depășește cu mult așteptările producătorului, a fost stabilit de proaspăt-lansatul crossover Kona electric al celor de la Hyundai. În special, modelul a fost întâlnit cu un interes sporit de clienții din Norvegia, care din momentul lansării variantei electrice a crossover-ului au plasat circa 20 mii comenzi! O cerere mult peste așteptările Hyundai, astfel încât producătorul sud-coreean a alocat pentru această țară o cotă de doar 2,500 unități Kona electric pentru acest an. Succesul electromobilului este cu atât mai spectaculos, dacă e să ținem cont că Hyundai oferă în Norvegia doar versiunea de top al acestuia, cu un motor de 204 CP și 395 Nm, alimentat de la o baterie de 64 kWh, fiind capabil să parcurgă distanțe de până la 470 km cu "un singur plin" conform ciclului WLTP, ce aduce în sine și un preț mai piperat.
Așadar, se pare că electromobilele se bucură de un succes continuu în Europa și la nivel global, cererea pentru acestea fiind în creștere de la an la an, iar grație bonusurilor oferite de stat la achiziția unui vehicul electric, acestea devin o alternativă atractivă pentru automobilele cu motoare cu ardere internă. Totodată concurența aprigă în segment determină producătorii să găsească soluții mai puțin costisitoare și mai performante pentru modelele sale, care să ofere nivelul de confort similar celorlalte automobile din gamă, dar și să fie capabile de o autonomie plauzibilă, păstrând, totodată, un preț atrăgător.
0
1,857
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!