Nissan şi Italdesign aniversează 50 ani de existenţă cu supercar-ul jubiliar GT-R50

În acest an modelul de performanţă Nissan GT-R şi atelierul Italdesign aniversează o jumătate de secol de existenţă: primul prototip al sedanului de performanţă Nissan Skyline GT-R a fost prezentat acum 50 ani în urmă. Tot atunci a fost înfiinţată casa de design italiană. Cu această ocazie, companiile au decis să-şi unească forţele pentru a crea un model inedit, numit Nissan GT-R50, care să marcheze istoria celor două companii, iar asta chiar dacă în prezent Italdesign intră în componenţa concernului Volkswagen.
Modelul este dezvoltat pe baza versiunii de top Nissan GT-R Nismo. Designul a fost elaborat de specialiştii atelierului italian în cooperare cu studiourile de design din cadrul companiei Nissan din Marea Britanie şi SUA, însă modelul va fi produs în totalitate de Italdesign.
Caroseria supercar-ului a fost regândită conceptual. Afară de elementele exterioare absolut noi, plafonul versiunii de serie a fost coborât cu 54 mm, astfel încât înălţimea maşinii măsoară acum 1,316 mm. Noile elemente exterioare au adus un surplus de 94 mm în lungime (4,784 mm), şi de 97 mm în lăţime (1,992 mm).
Blocurile optice sunt de tip LED, cele din faţă au devenit simţitor mai mari, ocupând spaţiu şi pe capotă, iar cele din spate au o formă inspirată de la modelele de performanţă Nissan din secolul trecut, combinând forma clasică cu cea futuristă fiind, aparent, desprinse de caroserie. La posterior îşi face loc un eleron activ cu unghi de atac reglabil. Aspectul exterior este finisat de jantele de 21 ţoli cu design original, "încălţate" în pneurile Michelin Pilot Super Sport.
Modificări minuţioase au avut loc şi la interior, acesta se face dominat de tapiseria din piele şi Alcantara şi inserţii din fibră de carbon. Sistemul multimedia a fost eliminat în totalitate, o parte din funcţiile acestuia fiind afişate pe planşa de bord digitală. Volanul şi levierul cutiei de viteze sunt noi.
Unitatea biturbo V6 de 3.8 litri a fost modificată, primind tehnologii de la versiunea de curse GT-R GT3. Acesta s-a ales cu torbocompresoare de dimensiuni mai mari, şi modificări la sistemele de admisie şi evacuare. Drept rezultat, propulsorul a primit un surplus de 60 CP şi 37 Nm, fiind capabil acum de 780 CP şi 637 Nm. Cutia robotizată a fost fortificată, pentru a face faţă cuplului mai mare. Suspensia s-a ales cu amortizoare reglabile electric Bilstein DampTronic I.
Showcar-ul va fi prezentat publicului peste o lună. Companiile nu dezvăluie caracteristicile dinamice ale acestuia şi nu vorbesc despre posibilitatea apariţiei unei versiuni de serie, sau de serie limitată, inspirată din modelul jubiliar.
0
1,909
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!