Noua generaţie Toyota Crown se lansează în Japonia. Toate detaliile despre noul sedan
27 Iunie 2018, 14:19
Cea de-a 15-a generaţie Toyota Crown a debutat la Salonul Auto de la Tokyo în toamna anului trecut. Atunci modelul avea statut de concept, iar lansarea pe piaţa niponă, care are loc în aceste
zile, arată că versiunea de serie este identică conceptului prezentat anterior. Comparativ cu predecesorul, însă, sedanul a evoluat enorm.

Designul exterior al noii generaţii Toyota Crown a fost modificat
în totalitate, deşi aspectul general păstrează trăsăturile distinctive a predecesorului. Pe montanţii spate şi-a făcut loc un geam adiţional static, pentru prima dată în istoria modelului, graţie căruia sedanul capătă un aspect mai impozant.
Comparativ cu predecesorul, dimensiunile noului model indică o creştere uşoară: Crown este mai lung cu 15 mm (4,910 mm), însă ampatamentul s-a mărit considerabil cu 70 mm şi constituie acum 2,920 mm. De spaţiul adiţional, bineînţeles, vor beneficia cel mai mult pasagerii banchetei din spate. Ca şi anterior, în gama Crown vor fi prezente mai multe versiuni, printre care una cu caracter sport, numită "Athlete", şi alta cu accent pe lux, denumită "Royal".

Deşi se bazează pe noua arhitectură TNGA (versiunea GA-L), pe care o împare cu cele mai noi modele Toyota, precum Prius, Camry, Avalon şi Auris, în versiunile incipiente noua
Crown va rămâne a fi un sedan cu tracţiune pe puntea spate. Substratul tehnic este apropiat noii limuzine Lexus LS, însă suspensia a fost adaptată special pentru noul model, în mare parte din cauza diferenţei de lăţime – Lexus LS este cu 100 mm
mai lat decât Crown (1,800 şi, repsectiv, 1,900 mm). Suspensia multi-link pentru puntea spate a fost preluată de la sedanul GS, care în curând va părăsi gama de modele Lexus.
Interiorul pe alocuri păstrează formele clasice, dar nu a fost lipsit de tehnologii şi sisteme contemporane. Planşa de bord a rămas una clasică, cu indicatoare analogice şi un ecran al computerului de bord la mijloc. Consola centrală este dominată de ecranul sistemului multimedia,
realizat în formă de tabletă, iar mai jos s-au situat comenzile tactile ale sistemului de climatizare şi un set de butoane pentru comenzi de primă necesitate.

Versiunile incipiente Toyota Crown vor avea un habitaclu cu tapiserie textilă,
pe când pentru versiunile mai scumpe este prevăzută, bineînţeles, tapiţeria din piele. Versiunile de top vor include o banchetă din spate cu o cotieră cu comenzi pentru scaunul pasagerului faţă, ajustarea scaunelor banchetei spate, comenzi pentru sistemele audio şi cel de climatizare.
Motorizarea de bază
disponibilă pentru Crown are
sub capotă benzinarul turboaspirat
de 2.0 litri, cu 4 cilindri, 8AR-FTS, capabil să livreze 245 CP (+10 CP comparativ cu predecesorul), care se cuplează la cutia automată cu 8 rapoarte, ce transmite cuplul doar pe puntea spate.
Urmează versiunea incipientă hibridă, preluată de la noua generaţie Camry, care include benzinarul aspirat natural Dynamic Force A25A-FXS de 2.5 litri, cu 4 cilindri, acompaniat de un motor electric. Puterea totală a versiunii constituie 226 CP, aceasta fiind disponibilă cât cu tracţiune pe puntea spate, atât şi cu una integrală.
În vârful gamei de motorizări s-a situat noul sistem de propulsie hibridă Multi Stage Hybrid System, prezentă şi pe noul Lexus LS 500h şi coupe-ul LC 500h. Versiunea combină benzinarul aspirat natural V6, de 3.5 litri cu ciclu Atkinson, cu un motor electric. Puterea totală a versiunii de top constituie 359 CP, iar aceasta este disponibilă în exclusivitate cu tracţiune pe puntea spate.
Toyota Crown se lansează în Japonia în aceste zile. Precum şi anterior, modelul nu va fi exportat în afara ţării. Cu schimbul de generaţii sedanul a simţit o scumpire de circa 6,000 dolari pentru versiunea incipientă, noul Crown fiind comercializat
cu cel puţin 42 mii dolari, atunci când preţul versiunii de top poate depăşi suma de 65 mii dolari.
PiataAuto.mdDenis Godorozea
0
2,571
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!