Premieră: Audi A1 se dezvăluie în detaliu! Compacta debutează fără motoare diesel

Cel mai compact model din gama producătorului din Ingolstadt debutează cu cea de-a doua generaţie – Audi A1. Hatchback-ul german a evoluat mult în materie de design şi la substratul tehnic, iar odată cu schimbul de generaţii a fost lipsit de o parte din versiunile disponibile anterior: noul Audi A1 va fi disponibil doar în varianta cu 5 uşi şi doar cu motoare pe benzină.
Cu schimbul de generaţii Audi A1 a trecut la platforma MQB-A0, care stă la baza noilor Volkswagen Polo şi SEAT Ibiza. Graţie noii platforme hatchback-ul a crescut în dimensiuni şi este cu 60 mm mai lung, măsurând acum 4,030 mm. Ampatamentul a cunoscut o creştere de 90 mm şi constituie acum 2,560 mm, ceea ce este cu doar 18 mm mai puţin decât la modelul Audi A3 de generaţie precedentă!
Designul exterior s-a maturizat simţitor. Hatchback-ul nu exagerează cu elemente unghiulare în favoarea celor ondulate. Calandrul masiv va veni standard pentru toate versiunile noului A1, în timp ce inciziile imense de aer integrate în bara de protecţie faţă sunt destinate versiunii S-Line. La posterior blocurile optice, care la predecesor ocupau spaţiu doar pe hayon, au devenit mai mari şi mai ondulate şi au căpătat secţiuni statice pe aripile spate.
O adevărată revoluţie se atestă la interior. Din varianta incipientă Audi A1 va dispune de planşa de bord digitală de 10.25 inch, însă pentru hatchback este prevăzută o versiune simplificată a acesteia, sistemul Virtual Cockpit cu afişajele sistemului de navigare este oferit opţional. Sistemul multimedia MMI cu ecran pe consola centrală este inclus în lista opţionalelor, însă acesta va fi oferit în două versiuni, una accesibilă cu ecran de 8.8 inch, şi cea de top de 10.1 inch, capabil să ofere un feedback în timpul acţionării comenzilor tactile.
De spaţiul adiţional rezultat din ampatamentul mărit vor beneficia pasagerii banchetei din spate, însă de cel mai mult spaţiu a beneficiat portbagajul, care şi-a mărit volumul cu 65 litri şi măsoară acum 335 litri. Rabatarea banchetei din spate rezervează un spaţiu de depozitare de 1,090 litri, sau cu 170 litri mai mult decât anterior.
Iniţial Audi A1 va fi oferit în trei nivele de echipare: Basis, Advanced şi S-Line. Echipările se vor distinge prin elementele decorative exterioare, Basis având un exterior simplificat, pe când Advanced, cel mai probabil, va dispune de mai multe suprafeţe cromate. Versiunea S-Line, precum modelele prezentate în primele imagini oficiale, aduce un kit aerodinamic exterior mai agresiv, cu incizii de aer mari în bara de protecţie faţă şi un pseudo-difuzor integrat în bara de protecţie spate. În dependenţă de versiuni Audi A1 va dispune de jante de la 15 la 18 ţoli, iar habitaclul va fi tapisat cu material textil sau piele. Versiunea S-Line va oferi scaune sport cu suport lateral bine profilat. Pentru prima dată Audi A1 va putea fi echipat cu cameră de marşarier, disponibilă opţional, pe lângă senzorii de parcare.
Din start noul Audi A1 va fi disponibil cu 4 motorizări. Motorizarea incipientă, denumită 25 TFSI are la bază un benzinar turboaspirat de 1.0 litri, cu 3 cilindri, ce livrează 95 CP şi 175 Nm. Urmează motorizarea 30 TFSI cu acelaşi motor, modificat să dezvolte 116 CP şi 200 Nm. Cea de-a treia motorizare poartă denumirea 35 TFSI şi are sub capotă unitatea turboaspirată de 1.5 litri, cu 4 cilindri, capabilă de 150 CP şi 250 Nm. Versiunea de top Audi A1 40 TFSI este propulsată de benzinarul turboaspirat de 2.0 litri, cu 4 cilindri, ce dezvoltă 200 CP şi 320 Nm.
Primele 3 motorizări vin dotate standard cu o cutie manuală cu 6 trepte, cutia robotizată S tronic cu 7 rapoarte fiind disponibilă opţional, pe când pentru motorizarea de top această cutie de viteze este inclusă standard. Anul viitor ar putea debuta versiunea de performanţă Audi S1, care va dispune de un propulsor de 250 CP şi tracţiune integrală quattro, care ulterior ar putea fi disponibilă şi pentru motorizările "standard".
Printre sistemele de siguranţă activă, disponibile pentru noua generaţie Audi A1 se enumeră sistemul de frânare automatizat, cruise-control adaptiv, capabil să oprească automat în faţa unui obstacol şi sistemul de monitorizare a indicatoarelor şi marcajului rutier. Primele exemplare Audi A1 îşi vor face apariţia la dealerii europeni în toamna acestui an. Preţul de start va constitui circa 17 mii euro.
0
1,952
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!