Reportaj Concorso de Eleganza 2018, ep. 3. Forme dictate de vânt, sau aerodinamica legendelor din anii 30

Elegant, confortabil şi puternic. Un automobil din anii ’30 ai secolului trecut trebuia să înglobeze neapărat aceste calităţi pentru a se califica drept un touring luxos şi rapid. În Franţa, această specie de maşini era numită „Grand Routieres”. Până la urmă, în acei ani Franţa, la fel ca multe alte ţări din Europa, deţinea deja o reţea de drumuri de mară viteză, care permiteau reducerea semnificativă a timpului de călătorie între distanţele mari. Unele maşini chiar obţinuseră porecla Continental, care sugera c-ar fi putut lesne traversa continentul de la un capăt la altul cu rapiditate.
Iată, deci, care au fost specimenele din această categorie, aduse în acest an la Concorso d’Eleganza la Villa d’Este.


1. LANCIA ASTURIA SERIE III. Anul 1936.
Motor: 8 cilindri în formă de V
Cilindree: 2,973 cm cubi
Putere: 82 CP la 4,000 rpm

Cu o lungime incredibilă, de aproape 5.4 metri, acest cabriolet cu patru locuri emana luxul de la prima vedere. Totuşi, de această dată aparenţa era un pic înşelătoare, întrucât sub capotă se ascundea un motor V8 mult prea compact pentru norma acelor timpuri, de doar 3.0 litri, iar unghiul celor două blocuri cilindrice era de doar 19 grade, ceea ce-l făcea să pară mai degrabă un motor cu 8 cilindri în linie decât un V8. Totuşi, odată ce urcai la volanul acestei maşini, respectul pentru ea revenea imediat, întrucât forţa motorului era mai mult decât suficientă pentru a propulsa această Lancia pe aripile vântului la viteze mari. Ah, da, caroseria acestui exemplar a fost desenată de însuşi Pinin Farina, iar astăzi aparţine unui colecţionar elveţian. Şi apoi, Lancia Asturia întotdeauna a creat senzaţie la Concorso, iar acest an nu putea fi o excepţie.

2. BUGATTI 57 ATALANTE. Anul 1937.
Motor: 8 cilindri în linie
Cilindree: 3,257 cm cubi
Putere: 135 CP la 5,000 rpm

Să vezi asemenea forme futuriste pe un automobil, în acei ani, ar fi însemnat cu siguranţă că el provine de la maeştrii în caroserie Figoni & Falaschi sau de la Saoutchik. Însă Bugatti 57 Atalante reprezintă o excepţie aproape incredibilă: însăşi tânărul Jean Bugatti, fiul lui Ettore Bugatti, a creat aceste forme pentru coupe-ul Atalante, iar compania a produs doar 50 de astfel de coupe-uri, în două variaţii de ampatament, unul din ele fiind expus chiar aici la Concorso d’Eleganza. E de prisos să mai spunem că Bugatti 57 Atalante e printre modelele care se vând la sume record la licitaţii în zilele noastre.

3. BENTLEY 4 1/4 LITRE. Anul 1937.
Motor: 6 cilindri în linie
Cilindree: 4,257 cm cubi
Putere: 125 CP la 4,500 rpm

Caroseria acestui exemplar e semnată de o companie germană, pe nume Erdmann & Rossi, considerată drept lider absolut la acest capitol în Germania şi tot ea având rol de importator al mărcilor Rolls-Royce şi Bentley în ţara sa. Acest exemplar a fost stilizat în albastru la exterior şi roşu la interior dintr-un motiv întemeiat: el fusese comandat de dinastia de bancheri von Oppenheim, care avea un stindard familial format din aceste culori. Maşina fusese comandată de baronul Harold von Oppenheim, care era şi bancher, şi cântăreţ de operă, iar înainte de al doilea război mondial, când acesta a emigrat în SUA, şi-a luat şi această maşină cu el.

4. BUGATTI 57. Anul 1938.
Motor: 8 cilindri în linie
Cilindree: 3,257 cm cubi
Putere: 135 CP la 5,000 rpm

Din nou avem de-a face cu un importator de automobile, care se întâmpla să fie şi un iscusit constructor de caroserie, doar că de această dată vorbim de Belgia şi de companie D’leteren. Şi mai exclusiv e faptul că aceeaşi companie a creat doar un singur automobil derivat din Bugatti 57, cel pe care-l vedeţi în imagine. Sub capota lui se ascundea un minunat motor cu 8 cilindri în linie, pe care pasionaţii de automobile din acea vreme îl considerau cel mai frumos motor în aspect dintre toate câte existau în lume!
0
2,544
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!