Reportaj Concorso de Eleganza 2018, ep. 7. Maşini-vedetă de pe micile ecrane.

Această categorie de maşini reprezintă cel mai bine motto-ul Concorso din acest an – „Hollywood on the Lake”. Unele din ele au apărut în pelicule renumite, fiind conduse în acţiunea filmului. Altele au servit în garajele vedetelor de film. Dar toate sunt nişte maşini vedetă, puternic conectate cu lumea filmului.

1. DELAGE D8 120. Anul 1939.
Motor: 8 cilindri în linie
Cilindree: 4,743 cm cubi
Putere: 115 CP la 4,200 rpm

Louis Delage, creatorul mărcii Delage, punea întotdeauna complexitatea inginerească deasupra designului estetic, iar strategia lansării modelelor era extrem de haotică. Asta a dus la căderea companiei, înainte de a fi preluată în 1935 de către concurentul Delahaye. De aici încolo motorul cu 6 cilindri în linie a mai adăugat 2 cilindri pentru face faţă modelelor mari mari şi a început o perioadă a caroseriilor cu adevărat frumoase. În 1939 guvernul francez a comandat două automobile, care trebuiau să reprezinte superlativul industriei auto franceze, iar aceasta a fost una dintre ele. Mai târziu, în 1951, exemplarul a fost condus de Gene Kelly şi Nina Forch în pelicula „Un american la Paris”.

2. CADILLAC SERIES 62. Anul 1953.
Motor: 8 cilindri în formă de V
Cilindree: 5,425 cm cubi
Putere: 210 CP la 4,200 rpm

Bărbaţii vinovaţi ştiu că, adeseori, iertarea poate fi obţinută mai uşor de la o femeie, dacă e însoţită şi de un cadou. Iar valoarea cadoului poate fi proporţională fie cu mărimea vinei, fie cu cea a dorinţei de a fi iertat. În 1953 prinţul Aly Khan, la acea vreme unul din cei mai înstăriţi oameni ai planetei, i-a oferit acest Cadillac, cu caroserie stilată de italienii de la Ghia, fostei sale soţii cu care tocmai divorţase, diva de la Hollywood Rita Hayworth. Nu se ştie dacă a obţinut iertarea mult dorită, dar e cert că Rita a mai avut doi soţi după aia. Nu se ştie cu exactitate nici cât de des Rita şi-a condus acest Cadillac opulent pe străzile oraşului, dar ştim cu siguranţă că Ghia a creat doar două exemplare ale acestui model de Cadillac în istorie!

3. BMW 507. Anul 1958.
Motor: 8 cilindri în formă de V
Cilindree: 3,168 cm cubi
Putere: 150 CP la 5,000 rpm

Dacă mai e cineva care nu cunoaşte că Elvis Presley a deţinut unul din cele 248 de exemplare BMW 507 produse vreodată, e cazul să alfe. Puţini ştiu, însă, că Elvis a deţinut, de fapt, două exemplare, iar cel de-al doilea a fost descoperit într-un hangar californian în 2007, după care a fost restaurat. De fapt, noi v-am informat despre istoria acestei maşini într-o ştire de mai demult. Iar faptul cu adevărat exclusiv este că am avut norocul să ne numărăm acum doi ani printre puţinii oameni din lume, care au condus un BMW 507 într-un test drive absolut special! Exemplarul de aici, de la Concorso, n-a fost condus de însuşi Elvis, ci a fost cumpărat de el pentru partenera sa de film, Ursula Andress. Elvis a vrut să-i dăruiască iniţial un Cadillac, însă actriţa de origine elveţiană, Ursula, cunoscută mai apoi ca prima actriţă din seria James Bond, avea gusturi sofisticate şi nu putuse să accepte un Cadillac. Ah, femeile astea! Uneori au dreptate, nu?

4. ASTON MARTIN DB5. Anul 1964.
Motor: 6 cilindri în linie
Cilindree: 3,995 cm cubi
Putere: 282 CP la 5,800 rpm

Astăzi în lume există şase colecţionari, care se pot mândri că deţin un Aston Martin DB5 original al lui James Bond. Totuşi, majoritatea acestor maşini sunt versiuni de producţie standard, folosite în film pentru scene statice sau drept maşini înlocuitoare, şi care nu deţin nimic din arsenalul special al lui James Bond. Sean Connery a condus, de fapt, doar două exemplare Aston DB5 în renumitele „Goldfinger” şi „Thunderball”, iar unul din cele două este chiar cel adus în acest an la Concorso d’Eleganza! După ce şi-a jucat rolul în film, maşina a rămas la uzina Aston, fiind cumpărată abia în 1969 de către faimosul prezentator american Jerry Lee, fiind parcată în sufrageria sa vreme de 40 de ani, până când a fost cumpărată de actualul proprietar, în 2010.

5. FERRARI 500 SUPERFAST. Anul 1965.
Motor: 12 cilindri în formă de V
Cilindree: 4,963 cm cubi
Putere: 400 CP la 6,500 rpm

Cu 400 CP la activ, maşina asta îşi merita deplin denumirea de Superfast. Ba chiar în anul lansării sale era considerată cea mai rapidă maşină de serie din lume. Putea să menţină cu uşurinţă o viteză de aproape 280 km/h, dar cu greu o puteai numi maşină „de serie”, întrucât în cei trei ani de producţie fuseseră produse doar 36 de exemplare. În 1965 acest exemplar a fost expus la salonul auto londonez la standul Pininfarina, după care fusese livrat celui ce-o comandase câteva luni înainte, omului care devenise sinonim cu zâmbetele aduse de Pantera Roz. Da, era chiar omul care interpreta rolul Inspectorului Clouseau, Petter Sellers.

6. LANCIA STRATOS. Anul 1970.
Motor: 4 cilindri în formă de V
Cilindree: 1,584 cm cubi
Putere: 115 CP la 6,200 rpm

Mare gălăgie făcea această Lancia la Concorso, încât nici n-ai fi spus că ascundea un motor de doar 1.6 litri cilindree, cu doar 4 cilindri. Dar, la înălţimea ei de 84 cm, Lancia Stratos poate fi confundată cu o rampă, sau cu o navă extraterestră. Se zice că, datorită acestei înălţimi, Bertone a condus sub bariera de intrare de la uzină, pentru a-şi prezenta conceptul şefilor Lancia. Motorul acestei curiozităţi deocheate e montat între axe, în spatele micuţui spaţiu gândit drept habitaclu. O scamatorie, nu maşină! Vizitatorii de la Concorso au trebuit, deci, să fie atenţi în primul rând să n-o calce din greşeală!
0
3,756
GALERIE FOTO (74 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!