Reportaj: Motocicletele de la Concorso. Temperament italian de grand prix (reportaj 4 din 6)

Lansarea unui campionat mondial la motociclete, în 1949, a amplificat concurenţa dintre producătorii italieni şi britanici de motociclete, cu o implicare sporadică şi a celor germani. Totuşi, cele mai răsunătoare victorii şi cele mai condimentate modele era, de regulă, cele din clasa de 250 cm cubi, venite din Italia. Aveau în comun motoare cu un singur cilindru, în patru timp, cu arbore cu came deasupra cilindrului (OHC).

1. BENELLI BIALBERO. Anul 1952.
Motor: 1 cilindru
Cilindree: 249 cm cubi

Atelierul mecanic al familiei Benelli a devenit uzină de motocicletă în anul 1921, iar cel mai tânăr dintre fraţi se angaja în prima cursă în anul 1927, cu un motor de 175 cm cubi, OHC. Arborele cu came, atât OHC cât şi DOHC, a rămas o semnătură a companiei până la sfârşitul producţiei sale. În 1950 Dario Ambrosini câştiga raliul mondial cu o asemenea motocicletă în clasa de 250 cm cubi, iar versiunea modernizată a acelei motociletă, de tipul celei prezente aici, a câştigat mai multe curse ale campionatului mondial în sezoanele anilor 1952 şi 1953.

2. MOTO GUZZI BIALBERO. Anul 1953.
Motor: 1 cilindru
Cilindree: 249 cm cubi

Carlo Guzzi, creatorul acestei mărci, şi-a prezentat prima motociletă în 1920, iar către anii 1950 era deja unul din cei mai iubiţi creatori de motociclete din Italia. Motocicleta de aici avea un motor de 250 cm cubi, care era, de fapt, o adaptare a unui renumit motor de 500 cm cubi, cu succese majore în curse. Iar noul motor şi noul model n-au avut performanţe mai mici, câştigând campionatul mondial în clasa sa în anii 1949 şi 1951!

3. MOTO GUZZI MONOALBERO. Anul 1956.
Motor: 1 cilindru
Cilindree: 249 cm cubi

Motocicleta asta putea fi lesne numită drept cea mai inovativă la vremea sa. Pe lângă forma aerodinamică, ce trebuia s-o avantajeze în curse, ea avea un motor cu un cilindru cu 4 valve şi sistem DOHC.

4. MONDIAL BIALBERO. Anul 1957.
Motor: 1 cilindru
Cilindree: 249 cm cubi

Alfonso Drusiani a creat motorul său DOHC de 125 cm cubi şi l-a pus în curse cu numele de Mondial, iar producătorul de vehicule cu 3 roţi Giussepe Boselli a finanţat proiectul aceestor participări de curse, văzându-l ca un bilet propriu de intrare în industria motocicletelor. Motocicletele Mondial au dominat raliurile moto între anii 1949 şi 1951, făcând o publicitate excelentă celor de serie, iar cu această motocicletă cei de la Mondial au şi câştigat raliul în 1957.

5. MV AUGUSTA BIALBERO. Anul 1957.
Motor: 1 cilindru
Cilindree: 248 cm cubi

Producătorul de avioane Augusta a început producţia de motociclete în 1946, iar în acei ani nu exista o intrare mai bună pe piaţă decât a te afirma în curse. În 1952 a venit prima victorie a mărcii, fiind obţinută în clasa de 125 cm cubi, iar acest model de 250 cm cubi a devenit victorios în 1956 şi 1958.

6. MORINI BIALBERO. Anul 1963.
Motor: 1 cilindru
Cilindree: 247 cm cubi

Alfonso Morini şi Mario Mazzetti au început a construi motociclete în anii 1920, însă în 1937 Morini s-a detaşat pe propria lui cale. Iniţial, a produs în mare parte vehicule cu 3 roţi, iar din 1946 a revenit la motociclete, pe 2 roţi, folosind un motor de 125 cm cubi în doi timpi. Cursele erau, însă, dominate deja de motoare în patru timp, aşa că Morini a trebuit să dezvolte un asemenea motor, lansându-l în 1959 şi ajungând la victoria mult râvnită de raliu în 1963, cu un asemenea model, un model care i-a şters de sub nas victoria până şi unei Honda cu un motor cu 4 cilindri.
0
2,945
GALERIE FOTO (32 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!