Reportaj: Motocicletele de la Concorso. Tuning moto, acum vreo 50 de ani? (reportaj 5 din 6)

Gamele relativ uniformizate ale producătorilor germani şi britanici de motociclete, deopotrivă cu popularitatea acelor modele au deschis calea unor ateliere, ce puteau oferi soluţii de a personaliza motocicletele şi de a le face mai capabile. Anii 1960 au însemnat, astfel, anii de răsărit a tuning-ului şi a curentelor de custom pentru motociclete, iar câteva exemplare curioase au fost aduse la Concorso!

1. NORVIN. Anul 1967.
Motor: 2 cilindri
Cilindree: 998 cm cubi

Acest model a fost o adevărată senzaţie în lumea moto, când a fost lansat în 1946 de către Philip Vincent şi Phil Irving. Mergeau zvonuri despre viteza maximă neverosimilă a lui şi se creaseră legende. Până spre anii 1960 apăruseră deja şi opţiuni de personalizare şi perfecţionare a ingineriei modelulul, iar exemplarul adus la Concorso e tocmai un astfel de exemplar cu tuning.

2. DUNSTALL-NORTON. Anul 1968.
Motor: 2 cilindri
Cilindree: 745 cm cubi

Atelierele de tuning moto din Marea Britanie îşi câştigaseră repede renumele în anii 1960, iar Paul Dunstall avea deja o reputaţie de cunoscător, formată din vremurile când pilota motociclete Norton. Aşa că, atunci când a început a vinde componente de tuning, precum rezervoare din fibră de sticlă, cererea a fost imensă. Mai târziu, puteai chiar comanda o motocicletă Norton modificată cap-coadă de Dunstall, cum e şi motocicleta expusă aici.

3. EGLI-VINCENT. Anul 1968.
Motor: 2 cilindri
Cilindree: 998 cm cubi

Când mecanicul de înaltă precizie Fritz W. Egli, originar din Elveţia, pregătea o motocicletă Vincent pentru curse în 1967, el a rămas surprins de cât de multe se pot face pentru a-i îmbunătăţi performanţa. A rămas dezamăgit de şasiul gândit cu peste 20 de ani în urmă, al motocicletei, motiv pentru care a gândit unul nou, mult mai robust, cu o nouă suspensie. Aşa că Egli a asamblat peste 200 de motociclete Egli modificate în acei ani, care s-au bucurat de o apreciere deosebită.

4. BMW R 69 US. Anul 1969.
Motor: 2 cilindri
Cilindree: 594 cm cubi

Anii 1960 au adus creştere pentru vânzările de motociclete BMW, în mare parte datorită pieţii SUA, iar asta i-a impus pe cei de la BMW să gândească noi modele, pe placul americanilor. Acest model e unul dintre ele, venind cu furcă telescopică, modificată, iar pe lângă asta chiar dealerii BMW din SUA ofereau soluţii de personalizare a motocicletelor.

5. INDIAN CLYMER ITALJET ENFIELD. Anul 1969.
Motor: 2 cilindri
Cilindree: 736 cm cubi

Floyd Clymer, un fost pilot de curse, dealer de motociclete şi publicist american, îşi dorea să reînvie marca Indian, împreună cu partenerii săi europeni în 1967. Unul din ei, germanul Friedl Munch a început construcţia e prototipuri, folosind motoare de la Indian Scout şi Horex Imperator. În Italia, Leopoldo Tartarini a luat componente de la Italjet-ul său, care folosea motoare Triumph, instalând în locul lor motoare de la Norton şi Royal Enfield. Un amestec confuz de idei şi componente, deci, iar aceste încercări n-au mai ieşit din faza de prototipuri, doar 46 de asemenea exemplare de probă fiind construite vreodată de către Italjet.

6. ZABROCKY-BMW. Anul 1969.
Motor: 2 cilindri
Cilindree: 728 cm cubi

Gunter Zabrocky şi-a făcut iniţial un nume din furnizarea de cadre pentru motocicletele din motocross. Apoi a modificat BMW-ul R 69 S prin montarea unor furci telescopice, pe baza furcilor Horex. Următorul pas a fost să ofere o modificare completă şi o modernizare amplă a cadrului spate. Se puteau comanda furci telescopice şi frâne faţă produse de Ceriani. Iar pe lângă toate aceste modificări, această motocicletă a primit şi un bloc motor modificat, de la Wolfgang Kayser, dar şi o cutie de viteze cu 5 trepte!
0
806
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!