Savuraţi o călătorie superbă chiar Dvs.! Harta şi traseul expediţiei BMW Eleganza Grand Tour, cu instrucţiuni şi detalii!

La fiecare nouă expediţie de-a noastră primim zeci de mesaje cu solicitarea insistentă de a face un lucru extrem de important: să publicăm traseul detaliat al expediţiei, cu hartă detaliată şi recomandări utile, pentru ca, acei dintre Dvs. care ar vrea să repete o parte din traseu sau întregul traseu, s-o poate face, ştiind ce să aleagă şi cum să-şi planifice mai bine traseul. Anterior, am publicat hărţi în formă de imagini, dar de această dată ne-am zis să vă fim mult mai utili şi să publicăm o hartă încorporabilă de pe Google Maps, cu traseele segmentate pe zile, cu locuri recomandabile de popas şi chiar cu un fişier KML pe care să-l puteţi salva şi încorpora în aplicaţiile voastre de navigaţie. Spre exemplu, puteţi deschide acest fişier de pe telefonul mobil în aplicaţii precum Google Maps sau Maps.me, salvând harta acolo pe toată durata unei călătorii viitoare şi astfel să aveţi ghidul complet întotdeauna la îndemână, în regim offline şi online.
Aşadar, încorporarea de pe Google Maps a întregului traseu BMW Eleganza Grand Tour o aveţi mai jos, după textul acestei relatări. Puteţi face zoom in sau out şi, desigur, puteţi deschide harta într-o fereastră separată. Fişierul KML al aceleiaşi hărţi poate fi descărcat direct aici, sau accesând harta pe Google Maps şi alegând descărcarea fişierului de pe Google Maps.

Şi acum un pic despre traseu, locuri frumoase şi părţi recomandabile.
ZIUA 1 – Munchen – Kitzbuhel.

Noi ne-am început expediţia din Munchen, de la sediul BMW, pentru că de acolo am preluat cele 3 exemplare Seria 6 Gran Turismo şi cele două motociclete cu care am călătorit, dar, fireşte, nu e deloc obligatoriu să vă începeţi o asemena călătorie prin Munchen, mai ales în cazul în care vă porniţi cu automobilul din Moldova. În asemenea caz vă puteţi seta ca destinaţie primară direct Kitzbuhel sau un sătuc alăturat lui. Totuşi, dacă aţi vrea să tăiaţi 24 de ore de condus continuu cu familia şi aţi vrea, spre exemplu, să zburaţi undeva şi să închiriaţi de acolo un automobil, atunci cu siguranţă Munchen e cel mai apropiat şi mai recomandabil aeroport pentru a începe şi sfârşi acest traseu.
Traseul nostru spre Kitzbuhel a fost gândit în această zi pentru a fi mai scurt şi pentru a merge şi prin nişte zone frumoase de dinafara autostrăzilor, aşa că, în apropiere de Rosenheim în Germania, am făcut dreapta spre direcţia Innsbruck. După Kufstein, în Austria, am şi ieşit de pe autostradă. Nu uitaţi să opriţi cu prima ocazie să cumpăraţi vinieta austriacă pentru automobil sau motocicletă. E obligatorie, iar amenda pentru lipsa ei e usturătoare. Din Endach până în Kitzbuhel e un drum relativ scurt, care trece prin locuri frumoase. Drumul din Munchen până în Kitzbuhel ar trebui să vă ia vreo două ore maxim, poate trei dacă mai faceţi popasuri pe traseu, astfel încât să vă ajungă timp şi pentru o plimbare de seară în centrul orăşelului Kitzbuhel. E un orăşel renumit, foarte scump pe timp de iarnă, când se schiază, dar acum vara îl puteţi vizita la preţ mult mai accesibil. Vă lăsăm să alegeţi Dvs. hotelul care vi se potriveşte cel mai mult, cu siguranţă aveţi o alegere mare.
ZIUA 2. Kitbuhel – Grossglockner – Lainach (135-140 km)

Segmentul ăsta de traseu a fost gândit pentru a savura negrăbit unul din cele mai frumoase trasee montane ale Europei – pasul Grossglockner, sau Grossglocknerstrasse, cum i se zice în germană. Puteţi să vă setaţi prima destinaţie drept Hirzbachalm, în acest mod veţi nimeri în punctul corect, aproape de startul pasului montan, apoi vă puteţi seta Winklern drept următoarea destinaţie şi sistemul de navigare ar trebui să vă îndrepte pe pasul Grossglockner. Atenţie, însă, acest traseu montan e unul cu plată, costând 36 euro pentru un automobil sau 26 euro pentru o motocicletă, aşa că verificaţi setările sistemul de navigare, să nu aibă ocoliri ale drumurilor cu plată setate.
Priveliştile pe care le veţi admira pe aici, senzaţiile de condus pe un asemenea traseu vă vor convinge că n-aţi cheltuit în zadar cei 36 de euro. De altfel şi imaginile făcute de noi pe acest traseu, în BMW Eleganza Grand Tour, vă pot sugera cam de ce privelişti veţi avea parte!
Fireşte, pe la cel mai înalt punct există câteva restaurante şi magazine de suvenire, iar, dacă tot traseul acestei zile e atât de scurt, noi chiar v-am recomanda să savuraţi un prânz pe aici. Nu întârziaţi prea mult, însă, pentru că nu aveţi voie să înoptaţi pe acest traseu – noaptea el e închis circulaţiei! Seara puteţi să vă cazaţi în Lainach, cum am făcut noi, sau puteţi să alegeţi un sătuc alpin pe alături.
ZIUA 3. Lainach – Cortina d’Ampezzo (165-170 km)

Ah, prin ce peisaje frumoase şi izolate a trecut traseul acestei zile! Noi am avut ghinionul unor ploi în această zi, dar nici măcar asta n-a stricat senzaţia că ne aflam prin locuri magnifice, care meritau savurate din plin.
Întâi, am urcat spre unul din platourile de admirare a munţilor Dolomiţi. E un drum ce opreşte la acel platou şi după aia trebuie să se revină jos. După acasta, am apucat-o pe drumul austriac 100 spre Italia – un drum relativ obişnuit, fără mari senzaţii vizuale. Nu uitaţi, însă, să vă alimentaţi în Austria înainte de a trece hotarul în Italia, întrucât carburanţii sunt mult mai ieftini!
De îndată ce am intrat în Italia, s-au deschis în faţă locuri formate de un cu totul alt relief, mult mai de efect. De la San Candido a început cea mai frumoasă parte a traseului, spre Auronzo di Cadore. Sunt locuri fantastic de frumoase, deloc intens circulate, în care veţi savura condusul indiferent de faptul că mânuiţi un automobil sau o motocicletă. În Auronzo di Cadore noi am făcut un scurt popas la lacul Lago di Santa Caterina, după care ne-am îndreptat spre Cortina d’Ampezzo pe un drum cel puţin la fel de frumos! Aveţi toate şansele ca aceste segmente de trasee să fie printre cele mai frumoase prin care aţi condus vreodată în viaţă!
Seara puteţi să faceţi popasul în Cortina d’Ampezzo, cum am făcut-o noi. Noi am nimerit între sezoanele de turişti şi aveam puţine opţiuni de restaurante pentru cină, dar am găsit unul bun. Atenţie însă la nota de plată, chelnerii de acolo sunt un pic prea şmecheri, pe noi au încercat să ne aburească de o sumă frumoasă. Există şi localuri care sunt deschise până târziu, de fapt unele din ele vor deschide abia când se înnoptează în această perioadă a anului.
ZIUA 4. Cortina d’Ampezzo – Molveno (185-190 km)

Traseul acestei zile a fost cel mai divers în factura sa, purtându-ne de la temperaturi minime pe Passo di Giau până la peisaje toscaneze în apropiere de Molveno. Dar toate componentele lui au fost ameţitor de magnifice. Dacă ar fi să alegeţi doar 2-3 zile din toată ruta, noi v-am recomanda să alegeţi poate ziua 3 şi 4.
Din Cortina d’Ampezzo ajungeţi imediat pe Passo di Giau, un traseu montan ce urcă la altitudine foarte mare şi unde pe noi ne-a prins şi un şuvoi de grindină. Pe Passo di Giau există şi un restaurant izolat, drept refugiu, cu preţuri foarte pământeşti, dar e destul de apropiat de Cortina d’Ampezzo, aşa că s-ar putea să vă pară prea devreme pentru un popas deplin.
După Posalz, ne-am îndreptat spre Penia şi Valda, anume zona Valda fiind cea care va avea o schimbări majore de anturaj cu fiecare nou segment parcurs. De la un drum cu specific pur montat şi o depresiune alături, se va ajunge la peisaje în stil sudic şi chiar aproape Toscanez.
Mai apoi, în Molveno veţi nimeri într-un sătuc magic italian, cu un lac superb, care e şi cel mai adânc în Italia şi pe care, aveam să aflăm pe urmă că înşişi italienii îl numesc drept cel mai frumos lac al lor. Partea frumoasă de aici e că hotelele nu sunt foarte scumpe în perioada în care am vizitat noi Molveno, multe din ele având şi opţiuni atractive de cină. Dar, dacă vreţi să savuraţi deplin bucătăria locală aşa încât să vă lingeţi pe degete, la preţ absolut pământesc, încercaţi restaurantul La Botte. E unul din cele mai superbe restaurante din câte am fost vreodată în Italia şi cu siguranţă vă veţi simţi bine aici şi cu copiii!
ZIUA 5. Molveno – Stelvio – Livigno (255-260 km)

Traseul acestei zile e gândit să cuprindă cât mai multe pasuri montane renumite şi spectaculoase, la mare altitudine. Noi, însă, nu l-am putut savura deplin, pentru că la sfârşitul lunii mai două dintre aceste treceri montane încă mai erau închise.
La început, vă veţi deplasa lejer pe Passo del Tonale, un drum montan frumos, la altitudine nu prea mare. Din Ponte di Legno, luaţi-o spre Bormio pe Passo di Gavia! Atenţie, pentru că sistemul de navigare s-ar putea să vă sfătuie să înconjuraţi destul de mult, ceea ce e mai raţional dacă vreţi să ajungeţi repede, întrucât Passo di Gavia e unul din cele mai înalte drumuri montane din Europa! E foarte frumos, noi însă n-am putut ajunge pe el de această dată, însă acum, în iunie-august, ar trebui să puteţi ajunge pe el fără probleme, savurându-i priveliştile şi senzaţiile de condus.
Din Bormio, aveţi opţiunea de a merge sau nu pe renumitul pas Stelvio. Dacă vă doriţi să treceţi o mare parte din el, puteţi seta destinaţia Gomagoi. Dacă urmaţi traseul schiţat de noi, ar însemna să să treceţi Stelvio în ambele direcţii, savurând condusul şi revenind înapoi în Bormio. Puteţi opţional s-o luaţi pe Umbrellapass şi să vă cazaţi undeva în Elveţia, dar preţurile elveţiene sunt foarte scumpe în aceste regiuni. Din păcate şi acest pas era închis în expediţia noastră, aşa că noi am apucat-o pe un alt pas montan, mult mai vechi decât Stelvio, construit în timpuri medievale, Fraele. Ca să ajungeţi pe aici, vă puteţi seta Lago di Cancano drept destinaţie, însă atenţie, pentru că ultima porţiune de drum va fi acoperită doar de prundiş. E un drum foarte slab circulat, nefiind folosit în zilele noastre dar porţiunea de până la Torri di Fraele e superbă!
De aici, din Bormio, aţi putea să vă îndreptaţi în Livigno să înnoptaţi. Livigno nu e mai frumos cu mult decât alte regiuni de pe aici, dar e foarte special prin faptul că e o autonomie în cadrul Italiei şi toate preţurile sunt cu mult mai mici. Benzina costă mai puţin de un euro pe litru, ceea ce e cu vreo 70 de cenţi mai ieftin decât în restul Italiei. Hotelele sunt de asemenea ceva mai ieftine. Aşa că e un loc bun pentru un popas de o zi şi o alimentare, cu condiţia să intraţi dinspre Bormio. Dacă intraţi din Elveţia dinspre Munt la Schera, tunelul săpat prin munte e cu plată, costând vreo 23 euro într-o direcţie.
ZIUA 6. Livigno – Lacul Como (170-175 km)

Aici am avut parte de încă un pas închis, întrucât voiam să ajungem în Elveţia pe pasul Livigno, care face legătura dintre oraşul cu acelaşi nume şi Laco Bianco din Elveţia, dar a trebuit să constatăm din nou că e închis şi să facem un ocoliş. V-am recomanda să mergeţi pe aici, acum vara, însă, pentru că e o zonă extrem de frumoasă.
De aici vă puteţi îndrepta spre sud prin Poschiavo, mergând între lanţuri montane, prin zone de o frumuseţe superbă. Veţi ajunge şi în Tirano, orăşel în care trenurile trec direct pe străzile oraşului şi unde trebuie să fiţi foarte atenţi la ele!
De aici până în Garlate, orăşel pe maulul lacului Garlate, el fiind legat şi cu Como, veţi avea parte de un traseu lung, o bună parte dintre care va fi un drum de viteză mai mare, pe care-l veţi parcurge uşor şi rapid. E un drum fără taxe de autostrăzi, spre bucuria bugetului familiei. Dacă vreţi să admiraţi câteva zile frumuseţile lacului Como la preţuri mai pământeşti decât în cele mai scumpe localităţi, precum Cernobbio sau Como, puteţi să vă rezervaţi un hotel în Garlate şi să exploraţi locurile din jur. Aveţi de toate – şi zone muntoase frumoase, şi lacul Como alături şi apropiere de cele mai frumoase localităţi de pe malul lui Como. Dacă vă doriţi şi o cină pe cinste în Garlate, vă recomandăm un restaurant superb, pe care l-am descoperit aici: La Grotta Azzurra Garlate.

ZIUA 7. Noi am petrecut-o în jurul lacului Como, la Concursul de Eleganţă, dar şi în lipsa acestuia vă recomandăm să exploraţi locurile de aici.
ZIUA 8. Garlate – Bonaduz (285-385 km)

În această zi am avut parte de ultimul pas montan care s-a dovedit a fi încă închis, Furkapass, dar n-am regretat deloc, până la urmă, întrucât ne-a rămas mai mult timp să savurăm restul traseului şi, sincer vorbind, cu tot cu acel pas, traseul ar fi putut fi prea aglomerat pentru a fi savurat cu adevărat. De asta, pe hartă traseul acestei zile e divizat în segmentul A până la Furkapass, adică până în localitatea Tremola, partea dezactivată cu Furkapass şi segmentul C din Tremola spre Est. Eventual, dacă aveţi timp şi posibilitate, v-am recomanda să divizaţi traseul în două zile, cazându-vă pe aici, în cazul în care vreţi să mergeţi şi pe legendarul traseu Furkapass, pe acolo pe unde s-a filmat şi renumitul film Goldfinger din seria James Bond.

Partea specială a acestui traseu este că noi l-am setat pas cu pas astfel încât să mergem doar în afara autostrăzilor în Elveţia. Pe de o parte, veţi economisi 40 euro pe vinietă, pe de altă parte veţi descoperi o altfel de Elveţie, mult mai frumoasă şi mai savuroasă decât cea pe care o puteţi vedea de pe autostrăzi. Şi credeţi-ne, chiar dacă veţi înainta mai încet, efortul de a ocoli autostrăzile se va recompensa. În sistemul de navigare a maşinii puteţi seta ocolirea totală a autostrăzilor, sau ocolirea autostrăzilor cu vinietă, în funcţie de posibilităţile pe care vi le oferă sistemul.
Veţi ajunge la început pe traseul turistic Grand Tour al Elveţiei (ce coincidenţă!), mergând pe malul lacului Lugano prin frumuseţi rupte din filme, parcă. Puteţi face un popas şi în renumitul parc Swissminiatur, unde veţi putea admira întreaga Elveţie în formă miniaturală. Vor urma peisaje superbe, condimentate cu munţi şi sătucuri, toate înconjurate de munţi şi un verde intens în această perioadă a anului.
Veţi ajunge pe pasul San Gotthard, unul din cele mai spectaculoase, după care, dacă veţi merge ca noi spre est, veţi ajunge pe pasul Tremola. Din Andermatt, îndreptaţi-vă spre Trun şi veţi parcurge din nou un traseu superb de frumos, între două lanţuri montane, la altitudine suficient de joasă încât să aveţi parte de mult verde în jur! Trun e doar un orăşel intermediar, ca să aleagă corect drumul sistemul de navigare, iar mai departe îndreptaţi-vă spre Bonaduz. Aici aveţi câteva hotele bune, şi o privelişte frumoasă a naturii din afara orăşelului. Însăşi orăşelul e mic şi nu oferă prea mult facilităţi. În următoarea dimineaţă puteţi explora un traseu montan superb spre Versam şi chiar mai departe dacă aveţi timp, sunt locuri extraordinare pe acolo!
ZIUA 9. Ziua de revenire spre Munchen.

În această zi noi am continuat să înaintăm în afara autostrăzilor cât am mers prin Elveţia şi am dat de peisaje extraordinare mai ales în apropiere de Liechtenstein, micuţa ţară lipită de Elveţia. Am traversat-o destul de repede, până am ieşit în Austria în Feldkirch, iar de aici am apucat-o spre Dornbirn, Bregenz şi Munchen, cu viteză maximă pe autostrăzi, şi această ultimă parte nu vă va mai alinta cu peisaje speciale, însă vă va duce repede înapoi la punctul iniţial.
Sfaturi generale

Pe lângă ceea ce-am menţionat mai sus la unele porţiuni specifice de traseu, v-am recomanda ca în unele locuri să staţi cel puţin câte două nopţi, mai ales dacă sunteţi cu toată familia în călătorie, ca să aveţi şansa să cunoaşteţi mai bine oraşele decât am făcut-o noi. Şi apoi, şi ritmul alternant al mişcării cu maşina vă va permite să vă odihniţi mai bine. Noi, fireşte, am muncit în această călătorie şi nu puteam să stăm mult în acelaşi loc, dar dacă repetaţi acest traseu sau cel puţin o parte din el pentru odihna de familie, v-am recomanda să savuraţi mai mult acele orăşele minunate de popas!
Nu uitaţi de centuri de siguranţă, inclusiv pentru ocupanţii banchetei spate, de limitele de viteze şi mulţimea de radare şi de vinieta austriacă, dacă veţi alege ca şi noi să ocoliţi autostrăzile elveţiene, neavând nevoie de cea elveţiană. Luaţi-vă neapărat şi carduri bancare, noi v-am recomanda, fireşte, Mastercard, ba chiar aţi putea achita 99% din toate cheltuielile unei asemenea călătorii cu Mastercard, absolvindu-vă de multe riscuri şi putând achita în orice valută, spre exemplu în franci elveţieni, indiferent de valuta cardului Dvs. spre exemplu lei moldoveneşti, cu un curs apropiat de cel al băncii naţionale, mult mai avantajos decât eventualele comisioane de schimb valutar. Şi neapărat setaţi-vă o predispoziţie de a înainta încet, fără grabă, savurând fiecare clipă de condus. Luaţi-vă muzică bună la bord, cărţi audio sau ce credeţi că vi se potriveşte mai bine – or, noi avem şi o rubrică detailată la acest capitol. Bucuraţi-vă de priveliştile din jur şi de o călătorie specială şi dacă vom reuşi prin aceste recomandări să vă facem o vacanţă mai frumoasă, vom fi onoraţi! Iar dacă mai descoperiţi lucruri frumoase prin apropierea acestui traseu, împărtăşiţi-le în comentariile acestui articol, pentru a le face disponibile şi altora!
0
9,305
GALERIE FOTO (65 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!