Toyota Auris devine Corolla Sport pentru piaţa niponă şi primeşte tracţiune integrală

Noua generaţie Toyota Auris a debutat la Geneva în luna martie a acestui an. Modelul şi-a păstrat denumirea pentru piaţa europeană, atunci când în SUA acesta poartă denumirea Corolla Hatchback. De curând, gama niponilor a fost suplinită cu versiunea destinată Japoniei, denumită Corolla Sport. Toate cele trei versiuni diferă între ele prin motorizări şi mici devieri la nivel de echipament şi elemente în design exterior, însă modelul nipon va fi oferit clienţilor şi în versiune cu tracţiune integrală.
Dacă exteriorul noii generaţii Auris/Corolla corespunde, practic, în totalitate sufixului Sport în denumirea versiunii nipone, prin linii ascuţite şi silueta dinamică, atunci la interior denumirii corespund doar versiunile de top, pe când versiunile incipiente au un habitaclu mai potolit. Versiunea de bază are un interior extrem de simplificat, până şi ecranul sistemului multimedia lipseşte în totalitate, iar cadranele de bord sunt unele analogice.
În schimb, contra unei sume mai mari, Corolla Sport alintă cu un interior incendiar, conformat exteriorului. La alegerea clienţilor tapiseria din piele poate fi bicoloră, de culoare albă, neagră, sau combinată cu elemente de culoare roşie. Acurile afişajelor analogice sunt mutate pe extremele cadranului de bord, iar la mijloc îşi face loc un ecran cu afişaje digitale. Consola centrală este dominată de ecranul sistemului multimedia.
De menţionat, că de o astfel de versiune a beneficiat şi generaţia precedentă a hatchback-ului în Japonia. Noua generaţie Corolla Sport va fi oferită cu sistemul de propulsie hibridă THS II cu benzinarul aspirat natural de 1.8 2ZR-FXE sub capotă, ce livrează în tandem cu motorul electric 122 CP. Această versiune vine cu tracţiune doar pe puntea faţă. Urmează o altă versiune hibridă, cu un benzinar turboaspirat de 1.2 litri 8NR-FTS, sub capotă, cuplat la cutia Super CVT-i, capabilă să imită 10 trepte virtuale, şi acelaşi motor electric. Puterea totală a acestei versiuni constituie 116 CP şi 185 Nm, iar opţional clienţii pot opta pentru tracţiunea integrală.
În Japonia Toyota Corolla Sport are inclus sistemul DCM, care odată ce este inclus semnalul de avariere, transmite datele despre starea maşinii (starea motorului şi airbag-urilor, de exemplu) într-un service specializat, care poate apela, ulterior, pentru intervenţia salvatorilor. Acelaşi sistem permite conectarea gadgeturilor la sistemul multimedia al automobilului pentru afişarea stării curente a motorului termic, nivelul de combustibil în rezervor şi de energie în baterii.
Primele exemplare Toyota Corolla Sport vor fi livrate clienţilor în luna iulie curent. Iniţial hatchback-ul va fi disponibil doar în versiuni hibride cu cutii de viteze de tip variator, iar ulterior, în luna august, îşi va face apariţia o versiune echipată doar cu motor cu ardere internă şi cutie manuală iMT cu 6 trepte.
0
2,370
GALERIE FOTO (32 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!