Premieră europeană: Honda CR-V! SUV-ul nipon vine pe Bătrânul Continent fără motoare diesel

Cea de-a cincea generație Honda CR-V s-a dezvăluit oficial încă cu doi ani mai devreme, iar de atunci SUV-ul nipon a fost lansat pe mai multe piețe, unde a și reușit să atingă anumite succese. Clienților europeni, însă, până în prezent le-a fost oferită generația precedentă.
Reținerea lansării în Europa a fost cauzată de decizia celor de la Honda de a reorganiza uzina din Marea Britanie pentru producția compactelor Civic destinate tuturor piețelor la nivel global, unde anterior se producea și precedenta generație CR-V. Astfel, SUV-ul destinat Europei urma să fie produs la uzina niponilor din Canada, însă la puțin timp până la debut planurile au fost modificate din nou, forțele uzinei canadiene fiind reorientate spre producția modelelor destinate doar piețelor nord-americane. Într-un final, Honda CR-V pentru Europa a ajuns să fie produsă la uzina din Japonia, iar reorganizarea întreprinderii a necesitat mai mult timp, însă iată că SUV-ul a ajuns și pe Bătrânul Continent... fără motorizări diesel.
SUV-ul destinat pieței europene a primit câteva modificări la exterior: calandrul cu grile orizontale a fost înlocuit cu unul cu celule hexagonale, iar în bara de protecție față și-au făcut loc alte lumini de zi de tip LED. La interior se regăsesc alte materiale de tapiserie și inserții, iar bancheta spate a primit tetiere modificate. Totodată, în Europa va fi disponibilă versiunea cu șapte locuri a SUV-ului, în cazul căreia va avea de suferit volumul portbagajului. Versiunea cu 5 locuri dispune de un portbagaj cu un volum de 561 litri, pe când cea cu 7 locuri oferă un spațiu de doar 150 litri și 472 litri cu cel de-al treilea rând de scaune rabatat.
Modificări au avut loc și sub capota CR-V. Benzinarele aspirate natural de 2.0 și 2.4 litri disponibile, de exemplu, în Asia, vor lipsi în Europa. Clienților de pe Bătrânul Continent standard va fi oferită unitatea turboaspiurată de 1.5 litri, disponibilă și în SUA. Motorul se cuplează la o cutie manuală cu 6 trepte și livrează 173 CP și 220 Nm, atunci când cuplat la un variator stepless, motorul este capabil de 193 CP și 243 Nm. Cea de-a doua variantă este disponibilă doar cu tracțiune integrală, atunci când modelele cu cutie manuală sunt dotate standard cu tracțiune pe puntea față.
Unitatea turbodiesel de 1.6 litri cu 160 CP, disponibilă în unele țări din afara europei, va lipsi pe Bătrânul Continent, împreună cu cutia automată cu 9 rapoarte de origine ZF. Aceasta va fi substituită ulterior cu versiunea hibridă CR-V Sport Hybrid cu sistemul i-MMD, disponibilă și în SUA. Această versiune combină benzinarul de 2.0 litri cu ciclu Atkinson, cu 150 CP la activ, și un motor electric. În timpul unui condus mai lejer motorul termic nu interacționează cu roțile punții față, ci doar cu generatorul, care alimentează motorul electric, conectat la punte. La viteze mai mari sau la accelerări dinamice, însă, benzinarul se conectează la puntea față.
Startul comenzilor a și fost dat în Europa. Primele exemplare "vii" vor fi livrate dealerilor și clienților până în luna septembrie curent.
0
2,602
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!