(VIDEO) Primele impresii de exploatare despre Skoda Karoq 2.0 TDI 4x4

N-a trecut nici o lună de la achiziţia noului automobil redacţional, iar cititorii noştri ne şi solicită deja să urgentăm publicarea primelor impresii de exploatare a acestora, aşa că ne grăbim să facem acest lucru neîntârziat. Aşadar, a venit timpul primelor impresii despre cum se simte Skoka KAROQ 2.0 TDI 4x4 în rol de automobil redacţional.
Primele impresii de posesor Skoda KAROQ

Pentru noi, Skoda KAROQ a fost în aceste săptămâni ca o revedere, nu o cunoaştere a unui model absolut nou, tot din acelaşi motiv de mai sus, iar în primele săptămâni de exploatare ne-am confirmat tot ce am spus astă iarnă în expediţie despre ea, dar şi faptul că am făcut o alegere bună.

În primul rând, s-ar putea să vă şocăm spunându-vă că am reuşit deja în câteva săptămâni să parcurgem peste 4,000 km cu ea! Da, acum înţelegeţi regimul intens la care e supusă! Iar asta înseamnă că motorul a trecut deja de perioada de rodaj.
Aşa cum vă sfătuiam şi noi anterior pentru motoarele TDI şi TSI, rodajul e bine să se facă cu episoade de exploatări extraurbane, astfel încât să existe mai puţine cicluri de încălzire şi răcire. Noi am făcut câteva navete prin Moldova şi peste vreo 10 zile maşina avea deja vreo 2,000 km parcurşi.

Şi dacă iarna în expediţie aveam o medie reală de 6.2-6.7 litri/100 km, acum, vara, cu jante de 18 ţoli, climatizarea pornită întotdeauna, avem o medie extraurbană de 4.9-5.9 litri la sută! De cel mai multe ori, consumul oscilează între 5.0 şi 5.5 litri la sută! Iar media globală pentru primii 4,200 km parcurşi este de 6.1 litri/100 km! Mult mai bine decât am fi aşteptat!
Jantele de 18 ţoli sunt exact la limita de confort şi rigiditate – maşina nu e prea rigidă, absoarbe încât bine gropile, dar în acelaşi timp păstrează o ţinută bună de drum, dar ţinuta de drum se datorează şi suspensiei multilink pe puntea spate. Totuşi, uneori la trasee de beton, spre exemplu, atunci când ambele roţi spate trec simultan peste o denivelare, se mai simte sunetul pierderi scurte de aderenţă şi revenirea roţilor pe asfalt.
Sistemul multimedia e extraordinar de reuşit. Am alternat de mai multe ori în acest timp C-Class-ul redacţional cu KAROQ, iar display-ul lui Karoq e mai mare, are un afişaj mult mai calitativ şi mai plăcut! Da, uite ce face o diferenţă de patru ani!

Calitatea sunetului din sistemul audio standard e una medie, însă, şi urechea noastră obişnuită cu sisteme mai bune anterior simte această diferenţă, chiar şi în comparaţie cu B-Class. Sistemul sună curat şi calitativ, dar nu-i ajung critic frecvenţele joase, chiar şi atunci când le reglezi la maxim din egalizator. Paradoxul e că în dotarea Style sistemul audio de top CANTON costă doar 300 euro în plus, dar face o diferenţă uriaşă în calitate. Noi v-am recomanda neapărat să optaţi pentru el, iar celor de la Skoda Moldova să-l bifeze pe cât mai multe exemplare importate în ţara noastră.
Farurile full LED sunt extraordinare pe timp de noapte, luminând superb traseul, cu lumină lată, consistentă, şi pătrunzătoare. Se vede bine acostamentul de alături chiar şi cu faza scurtă – fapt foarte important în ţara noastră unde mai poţi avea surprize neiluminate de acolo. Am avut ocazia deja să simţim şi oglinzile cu auto întunecare o chestie simplă, dar superb de plăcută în condusul nocturn.
La depăşiri pronunţate de traseu, Skoda Karoq 2.0 TDI 4x4, are forţă de acceleraţii proeminente, iar reacţiile cutiei şi motorului depind mult de tempoul actual de condus, maşina intuindu-vă episoadele de condus mai dinamic. Cutia DSG schimbă treptele insesizabil, inclusiv la retrogradare.

Câte trei calităţi despre KAROQ.

În acest răstimp, Skoda KAROQ a fost folosită şi ca automobil de familie, transportând şi trei persoane la bord, inclusiv un copil de 9 ani pe bancheta spate, iar în rol de şoferi au alternat atât şoferul, cât şi şoferiţa acestei familii. Ne-am gândit că va fi un experiment interesant să menţionăm scurt doar primele 3 calităţi pozitive şi 3 eventuale neajunsuri, care ne vin în minte despre Skoda Karoq după experienţa de exploatare din primele săptămâni şi primii 4,000 km parcurşi. Aşadar, iată ce-a ieşit.
Ilie, subsemnatul:

3 lucruri care-mi plac cel mai mult în primele 3 săptămâni:
• Sistemul multimedia + navigaţie – calitate grafică excelentă, logică superbă şi intuitivă de operare, capacităţi avansate moderne.
• Interiorul acestui exemplar – calitate tapiserie, profilarea excelentă a scaunelor, funcţii de încălzire faţă şi spate, ajustări individuale, prize de tot soiul, etc.
• Eficienţa în lumea reală a motorului diesel în combinaţie cu tracţiunea integrală – să ai un SUV 4x4 care înregistrează un consum real de 4.9-5.9 litri/100 km la traseu şi vreo 6.5-7.2 litri/100 km în regim urban de Chişinău e o chestie fantastică!

3 lucruri care ar putea fi mai bune, observate în primele 3 săptămâni:
• Sistemul audio, cu siguranţă. Frecvenţele joase se aud mult mai modest în comparaţie cu cele medii şi înalte, chiar dacă le reglezi din egalizator. Ştiu cum sună CANTON pe Karoq şi acel sistem îşi merită deplin cei 300 euro în plus faţă de acest sistem.
• Display-ul mic dintre cadranele de bord, abia după câteva zile de exploatare am sesizat că în expediţia din iarnă aveam un display color aici cu o calitate grafică mult mai avansată, în timp ce pe exemplarul redacţional e un display monocrom de rezoluţie mai mică.
• Lipsa asistentului automat de fază lungă – odată ce farurile sunt deja full LED pe acest exemplar, era doar o chestie de soft a producătorului să includă şi asta, întrucât ajungi repede să apreciezi o asemenea funcţie. Totuşi, trebuie să recunosc că farurile luminează extraordinar, iar această dorinţă a mea e mai mult un moft dată de obişnuinţa venită de la C-Class-ul redacţional, care dispune de un asemenea sistem matricial.
Elena:

3 lucruri care-mi plac cel mai mult în primele 3 săptămâni:
• Sistemul multimedia extraordinar de bun! N-ai nevoie de manual de utilizare ca să-l înveţi şi ajungi repede să foloseşti funcţiile avansate şi să te bucuri de ele! Mai mult ca atât, Skoda Karoq m-am motivat să-mi schimb repede smartphone-ul pe unul nou de ultimă generaţii, ca să pot folosi şi mai multe din funcţiile moderne.
• Interiorul tapisat cu piele bej – asta a fost unul din principalele elemente care m-a cucerit şi savurez acum calitatea ambianţei lui. Totul e bine gândit şi are o calitate excelentă!
• Consumul! Eu sunt cea care a scos cifrele minime cu Karoq, chiar de 4.8-4.9 litri/100 km la traseu, deşi nu conduc prea amorf. Am scos asemenea cifre parcurgând navete din Chişinău spre Hânceşti
şi Cimilşia, pe drumuri extraurbane bune.

3 lucruri care ar putea fi mai bune, observate în primele 3 săptămâni:
• Dacă pe traseul impecabil spre Cimişlia pe la Hânceşti, Karoq se simte superb, atunci când am încercat să ajung pe alt traseu în aceeaşi Cimilşie, pe traseul lat dintre Băcioi şi Răzeni, traversarea permanentă peste plăcile de beton mi-a părut un pic deranjantă, maşina mai oscilând din când în când de-a lungul ei, o explicaţie posibilă putând fi ampatamentul mai scurt. De asemenea, la trecerea unor denivelări mai mari trebuie să frânezi mai mult decât aş fi aşteptat ca suspensia spate să nu-şi piardă contactul cu drumul după ce le trece. În rest, pe nici o altă suprafaţă decât betonul, suspensia nu ma dezamăgit, înghiţând cu brio
chiar şi cele mai denivelate drumuri şi gropi!
• Calitatea sunetului, se simte. După B-Class simt această scădere de calitate acustică acum, iar eu, petrecând uneori 2-3 ore pe drum la volan, aş vrea să am parte de o ambianţă de sunet mai calitativ.
• Portbagajul. Toţi îmi zic că e mare de fapt, dar eu cred că, în comparaţie cu Kodiaq, dacă ai merge în vacanţă şi ai vrea să faci nişte cumpărături voluminoase, s-ar epuiza repede spaţiul de rezervă, şi aşa ocupat cu nişte bagaje de familie, pe când la Kodiaq portbagajul pare să nu se mai termine niciodată. Ştiu că se pot ajusta scaunele din spate, să se schimbe unghiul, ca să se facă mai mult loc, dar eu mă refer la spaţiul disponibil fără să sacrifici confortul pasagerilor spate.
Gabriel, copil de 9 ani:

3 lucruri care-mi plac cel mai mult în primele 3 săptămâni:
• Faptul că maşina are încălzire la bancheta spate! Prea deseori producătorii auto neglijează acest aspect, punând încălzire numai în faţă şi neglijând copiii.
• Cotiera spate – scaunul din mijloc se pliază, formând o cotieră mare şi lată, cu suportul de pahare în ea, e foarte comodă!
• Îmi place că e foarte mult loc în spate, fiind foarte confortabilă!

3 lucruri care ar putea fi mai bune, observate în primele 3 săptămâni:
• Sistemul audio ar putea fi mai bun
• Nu mai văd încă două minusuri, mie îmi place foarte tare Skoda KAROQ, îmi place totul la ea!
0
7,267
GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!