Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Analiză: care sunt cele mai interesante automobile ELECTRICE la mâna a doua în Moldova?

7 Septembrie 2018 - 12:45
Ilie Toma
Ştiaţi că de ceva vreme importul automobilelor electrice în Moldova e scutit total de taxa de vămuire? Ei bine, aşa este, iar aceşti stimuli au făcut ca tot mai mulţi oameni să privească interesaţi la modelele electrice la mâna a doua, acolo unde preţul lor e mult mai pământean.
În primul rând, Moldova e foarte potrivită exploatării unei maşini electrice, mai ales în capitală. Distanţa de la un capăt la altul al capitalei variază între 15-25 km şi până şi cei care trăiesc în suburbii pot călători liniştiţi în oraş şi înapoi cu el, fiind siguri că autonomia le va fi suficientă. În acelaşi timp, instalarea unor prize dedicate nu e nici prea scumpă, nici prea complicată, dacă ai o parcare subterană sau un garaj în care să poţi ţine maşina în permanenţă pe acelaşi loc. Cu câteva sute de euro investiţie v-aţi asigurat infrastructura proprie pentru totdeauna.

Infrastructura publică nu e dezvoltată aproape deloc, existând doar câteva prize publice, deocamdată, însă în anii următori asta se va schimba cu siguranţă. Şi mai mulţi agenţi economici au în plan deja instalarea de prize pentru electromobile în reţele lor, ceea ce va oferi un stimul major.
Haideţi, deci, să vedem, ce modelele de electromobile sunt astăzi interesante în Moldova, la mâna a doua. Am ales şapte modele în total, şi mai accesibile, şi mai scumpe, care ne par cele mai interesante în ţara noastră.

Nissan Leaf

Nissan Leaf a fost pionerul maşinilor electrice, în sensul în care a avut curajul să se lanseze ca o maşină perfect utilizabilă, cu aspect normal, şi să insiste când alţii n-aveau curaj s-o facă. A doua generaţie a modelului abia a apărut, aşa că doar prima generaţie populează ofertele la mâna a doua. Au fost câteva revizuiri tehnice, însă, care au tot sporit capacitatea bateriei şi autonomia. Sunt unele versiuni cu autonomie de 120-130 km, altele, mai răspândite, de 160-175 km, iar altele de 200 km, aşa că fiţi atenţi pe care din ele o cumpăraţi.
Maşina e plăcută un condus, noi chiar am făcut şi un test drive acum câţiva ani cu ea, pe care-l puteţi citi. În prezent, puteţi găsi un Leaf la mâna a doua la preţuri de 7-12 mii euro. Cu siguranţă e cel mai interesant şi accesibil model electric la mâna a doua din Moldova!

Renault Fluence ZE

Modelul e de asemenea interesant, dar oferta e destul de mică, de abia primele exemplare fiind importate în ţara noastră. Va fi atractiv mai ales pentru cei ce vor siluetă de sedan şi un spaţiu ceva mai mare pe lungime.
Modelul e echipat cu un motor electric de 94 CP şi 226 Nm, care-l face destul de dinamic, iar autonomia promisă e de 185 km. La o priză obişnuită, încărcarea durează 10-12 ore, la una de 16 A – 6-9 ore, iar la una de capacitate sporită – şi mai repede. E greu să estimăm un preţ mediu, dar acesta ar trebui să oscileze în jur de 9-12 mii euro.

smart fortwo electric drive

E o maşină mai mult pentru cei ce n-au nevoie de foarte mult spaţiu, dar vor o electrică stilată şi compactă de oraş. Electromotorul dezvolta 41 CP pe prima generaţie şi 27 CP cu putere maximă de 40 CP pentru timp scurt, pe a doua generaţie, iar autonomia promisă ajunge la 110-135 km. A treia generaţie avea deja un motor de 74 CP şi o autonomie promisă de 145 km. Atenţie, însă, primele trei generaţii sunt aproape identice vizual, schimbându-se repede una după alta, aşa că trebuie să vă informaţi înainte de a le cumpăra, peste care daţi.
Maşini sunt foarte puţine în Moldova, uneori deloc, dar, totuşi, importul uneia bune ar trebui să aducă preţul la valori de 9-14 mii euro.

Fiat 500e

Puţini ştiu despre existenţa acestui model Fiat, însă tocmai asta face adeseori maşinile mai accesibile la preţ şi mai interesante. Modelul a fost lansat în producţie în 2013 şi a fost vândut în mare parte în SUA.
Fiat 500e are un motor electric de 111 CP şi 199 Nm, care-l face să fie extrem de vioi, luând în considerare dimensiunile sale. Autonomia promisă e de 130 km. Modelul e destul de scump, în Moldova unităţile care circulă putând fi numărate pe degete. Totuşi, cu 15-17 mii euro puteţi importa una din ţările UE. Nu e cea mai ieftină opţiune, dar pasionaţii ţin la ele tocmai pentru că arată bine şi sunt foarte dinamice.

BMW i3

Avem aceeaşi raritate absolută şi deocamdată BMW-urile din divizia i trebuie deservite tehnic în România, la Iaşi, eventual, dar această situaţie se va schimba curând. BMW i3 are versiuni pur electrice şi ajutate de un range extender – un motor pe benzină cu rol de generator electric pentru timpul când aţi epuizat energia din baterii. Un model interesant, pe
care noi l-am testat nou când a apărut, iar acum, la mâna a doua, în Germania încă mai are un preţ extrem de pipărat pentru talia sa – între 22 şi 28 mii euro. Prin urmare, vi-l recomandăm doar dacă-l doriţi foarte tare, pentru că nu e foarte atractiv la preţ, iar construcţia sa din fibră de carbon îl va face şi scump în întreţinere. Însă ca şi tehnologie şi dinamică, modelul e admirabil.
Există mai multe actualizări tehnice pe care BMW le-a efectuat modelului, aşa că autonomia şi capacitatea bateriei variază în funcţie de acestea. Cele pur electrice se laudă cu 130-200 km autonomie. Dacă vreţi să vă scoateţi grija autonomiei, optaţi pentru o motorizare cu range extender.

Mercedes-Benz B-Class electric drive

Din nou, avem de-a face cu un model destul de scump la mâna a doua, iar preţurile sunt comparabile cu cele ale lui BMW i3 de mai sus, poate chiar un pic mai mari. Şi aici vorbim, practic, de generaţia curentă a modelului.
Tehnologia e foarte interesantă, însă. Modelul a fost dezvoltat când Daimler deţinea 10% din acţiunile Tesla Motors, iar asta a făcut ca o mare parte din logica sistemului de propulsie să fie similară celui de pe Tesla. Motorul electric livrează 136 CP şi 310 Nm – cifre extrem de bune pentru un electromobil, iar autonomia promisă este de 200 km. Bateria vine direct de la Tesla şi are 36 kWh. Dacă nu vă frustrează preţul mare, atunci modelul e extrem de interesant.

Tesla Model S

Nu puteam să omitem acest model din listă, chiar dacă e cel mai scump dintre toate, fiind vândută în ţara noastră la preţuri de 40-50 mii euro. Însă acest model nu mai e cumpărat raţional, ci pentru că vă place tehnologia, designul, şi imaginea pe care vi le oferă. Există de asemenea mai multe versiuni de putere, iar autonomia e cea mai mare dintre toate cele expuse aici, indiferent de versiunea aleasă.
Mai multe impresii şi informaţii tehnice puteţi găsi într-un test drive cu Tesla Model S, pe care noi l-am făcut acum câţiva ani: https://piataauto.md/Teste-drive/2014/Tesla-Model-S/

***

Aici lista noastră ia sfârşit. Nu sunt foarte multe deocamdată, dar cu siguranţă sutn interesante. De aici mai lipsesc VW Golf electric, pentru că e extraordinar de scump în raport cu segmentul său şi sunt foarte puţine exemplare disponibile, şi Renault ZoE, care, la preţul unui vehicul la mâna a doua în occident, devine mult mai interesant spre achiziţie ca automobil nou în Moldova, oferind şi o autonomie reală de peste 300 km (400 km promisă). Noi l-am testat în Moldova într-un experiment interesant, aşa că puteţi vedea impresiile aici: https://piataauto.md/Teste-drive/2017/...Renault-ZOE-electric.../.
Apropo, comunitatea şoferilor de automobile electrice s-a mobilizat, iar online există deja resurse şi aplicaţii care să vă ajute să găsiţi mai uşor staţii electrice pentru încărcarea electromobilelor, una din ele fiind PlugShare.com. Există şi o aplicaţie cu acelaşi nume pentru smartphone, pe care o puteţi găsi în Apple Store şi Google Play.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (35 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter