Parlamentul European propune standarde de emisii de CO2 pentru automobile mai dure cu până la 45%

Parlamentul European intenţionează să introducă standarde de poluare noi, care să reducă nivelul maxim admis de emisii de CO2 pentru automobilele dotate cu propulsoare cu ardere internă. Potrivit proiectului, în următorii 10-12 ani ar putea fi introdus un standard mai dur decât cel actual, care să reducă nivelul de emisii cu până la 45%. În caz de aprobare, proiectul ar putea lua startul în următorii ani, fiind implementat treptat.

Pentru anul 2021 nivelul maxim de emisii de CO2 produse de automobilele din gama unui constructor nu poate depăşi cifra medie de 95 grame per kilometru. Conform noului proiect, pentru anul 2025 acest nivel ar urma să fie limitat la 76 grame, sau cu 20% mai puţin, iar pentru anul 2030 nivelul maxim ar urma să constituie 52.25 grame per kilometru, cu 45% mai puţin decât normele aprobate pentru anul 2021.
În caz de aprobare şi implementare, proiectul va crea noi bătăi de cap pentru producătorii auto. În prezent, în urma scandalurilor declanşate de trişările cu motoarele diesel, noile norme ecologice impuse legal, dar şi riscul apariţiei noilor restricţii pentru circulaţia automobilelor, o mare parte din clienţii europeni renunţă la automobilele cu propulsoare pe motorină, însă, potrivit datelor statistice, tot mai mulţi cumpărători optează pentru automobilele dotate cu motoare pe benzină, pe când cota celor electrificate este încă prea mică pe piaţă. Aici ar trebui de menţionat, că automobilele pe benzină produc o cantitate mai mare de CO2, comparativ cu cele diesel. Totodată, noile standarde de testare WLTP sunt mai dure decât vechiul standard NEDC. Astfel, producătorii vor fi supuşi unor investiţii enorme pentru dezvoltarea noilor propulsoare şi tehnologii pentru a reduce nivelul mediu de emisii de CO2 în gama sa de modele, iar asta în timp ce automobilele cu propulsoare pe benzină se bucură de o cerere crescândă. Totodată, modificările legislative vor forţa producătorii să lanseze automobile electrificate în perioade restrânse de timp.

Noul regulament de emisii urmează să fie votat în Parlamentul European în luna octombrie. Acesta are şanse foarte mari de aprobare, astfel încât este susţinut de o mare parte de parlamentari, inclusiv cei din formaţiunea majoritară, Partidul Popular European (PPE). Ulterior proiectul va urma să fie aprobat de fiecare stat membru a Uniunii Europene (UE).
0
2,224
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!