Premieră mondială: Mercedes-Benz EQC! Descoperiți în detaliu primul SUV electric al germanilor

Mercedes-Benz a prezentat astăzi în premieră mondială noul EQC – primul SUV electric din gama sa și primul reprezentant al seriei EQ, care în viitor va dispune de un gamă de electromobile de diferite dimensiuni și caroserii. La evenimentul special de la Stockholm germanii au prezentat versiunea de serie a electromobilului, care va pleca în viitorul apropiat în producția de serie, iar în unele țări poate fi comandat deja acum. Noul EQC va concura cu viitoarele SUV-uri electrice Audi e-tron și BMW iX3, dar și cu modelul american Tesla Model X.
Aspect exterior și date tehnice

După mai multe luni de imagini, secvențe video și mici porții de informație de teasing, Mercedes-Benz au prezentat noul EQC. Designul exterior al noului SUV este inspirat de la conceptul cu aceeași denumire, debutat mai devreme, cu mici actualizări, și combină perfect proporțiile versiunii conceptuale, cu liniile de design familiare a întregii game Mercedes-Benz – EQC aduce proporții și linii noi cu aspectul său exterior, însă acesta poate fi recunoscut drept un model german de la o primă vedere, chiar dacă nu sunteți un fan devotat Mercedes-Benz.
Blocurile optice frontale sunt de tip LED, cu lumini de zi, ce și-au făcut loc și pe "calandrul" SUV-ului, executat în stilul corporativ al brandului. Partea frontală dispune de un minim de incizii de aer, de altfel, pentru un coeficient aerodinamic mai bun, dar și din lipsă de necesitate. Silueta caroseriei amintește de cea a SUV-urilor GLC și GLE, iar la posterior se regăsesc blocurile optice unite între ele printr-o dungă de iluminare funcțională. Bara de protecție spate are inserții decorative integrate, ce imită terminațiile sistemului de evacuare, care, evident, lipsește la bordul noului EQC.
În lungime EQC măsoară 4,761 mm, atunci când lățimea constituie 1,884 mm. Astfel, SUV-ul electric este cu 105 mm mai lung decât EQC, având un ampatament similar de 2,873 mm. Greutatea proprie a electrocarului este, însă, mai mare cu până la 500 kg decât cea a versiunii de top GLC 63 S – 2.42 tone.
Ambianță interioară și echipamente

Mercedes-Benz EQC va dispune standard de sistemul multimedia MBUX, debutat pe noua generație A-Class, cu asistent și comenzi vocale, precum și instrumentarul de bord digital, care-și va face apariția pe toate modelele producătorului din Stuttgart în viitor. Designul general al planșei de bord este unul familiar cu modelele germane, cu mici actualizări, menite să accentueze apartenența SUV-ului la modelele eco-friendly, precum, de exemlu, prizele de aer ale sistemului de climatizare. Lumina ambientală va fi inclusă standard. Posesorii vor putea accesa la distanță, prin intermediul unei aplicații de pe smartphone, sistemul de climatizare.
Împreună cu noul SUV, germanii lansează sistemul Mercedes me Charge, care va permite încărcarea electromobilelor Mercedes-Benz la majoritatea stațiilor de alimentare cu energie electrică, cu un sistem unic de achitare a facturilor, totodată, viitorii posesori EQC vor avea acces la rețeaua de stații de alimentare IONITY, dezvoltată în comun de Daimler, Audi, BMW, Ford, Porsche și Volkswagen – către anul 2020 rețeaua va enumera nu mai puțin de 400 stații de încărcare pe întreg teritoriul Uniunii Europene. Pe lângă aceasta, SUV-ul va putea fi încărcat și de la priza casnică.
Substrat tehnic și tehnologii

Toate unitățile Mercedes-Benz EQC vor dispune standard de tracțiune integrală, grație prezenței la bord a două motoare electrice, situate pe cele două punți. Puterea totală a motoarelor constituie 408 CP, iar cuplul maxim atinge 765 Nm – EQC poate accelera până la 100 km/h în 5.1 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h. Motoarele sunt alimentate de la un set de baterii Li-ion de 80 kWh (doar bateriile au o greutate de 650 kg!), situat în podeaua electromobilului, între axe, ce poate asigura SUV-ul cu energie electrică suficientă pentru parcurgerea a 450 km "cu un singur plin". Producătorul a specificat, însă, că datele referitoare la autonomie sunt prealabile, astfel încât parcursul maxim cu bateriile încărcate ar putea oscila nesemnificativ până la lansarea în producția de serie. Bateriile au nevoie de alimentare de 40 de minute de la o sursă de încărcare rapidă pentru suplinirea cu energie electrică în proporție de 80%.
Pentru o autonomie maximă în caz de necesitate, șoferul va putea alege unul dintre cele cinci regimuri de acționare a sistemului de recuperare a energiei în timpul frânării, de la regimul automat la regimul de eficiență maximă, prin intermediul padelelor din spatele volanului. În cel din urmă, șoferul nu va interacționa cu pedala frânei, astfel încât SUV-ul va încetini imediat ce șoferul va lua piciorul de pe pedala acceleratorului. Totodată, asistenții electronici instantaneu vor veni cu recomandări pentru un condus cât mai eficient, în dependență de situația de la exterior, bazându-se și pe indicațiile sistemului de navigare, imaginile captate de sistemul de monitorizare a indicatoarelor rutiere și a sistemului de cruise-control adaptiv.
Lansare

Startul vânzărilor la nivel global este planificat pentru sfârșitul anului 2018 – începutul anului 2019. Producția de serie a noului Mercedes-Benz EQC va începe în primele luni ale anului viitor la uzina companiei din Bremen, unde în prezent sunt produse modele precum C-Class și GLC. Ulterior SUV-ul electric își va face apariția în showroom-uri.
0
2,538
GALERIE FOTO (28 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (4 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!