Premieră mondială: noul Audi e-tron. Revoluţia este, în sfârşit, aici! Tot ce trebuie să ştiţi despre noul SUV electric german! (VIDEO)

Audi cochetează cu ideea electromobilelor pe nume „e-tron” de tare mult timp, ba chiar anterior au fost anunţate şi modele de serie limitată, a căror producţie reală a tot trecut undeva în negura vremii fără a fi spusă cu voce tare. Schimbările majore din ultimii ani în comportamentul consumatorilor, însă, alimentate parţial şi de scandalurile motoarelor diesel, au determinat marii producători să nu mai trateze superficial şi sceptic noile tipuri de propulsii, ci să treacă la acţiuni adevărate.
Jaguar a lansat primul său model electric, i-PACE. Mercedes-Benz a lansat de curând primul său SUV electric, BMW l-a anunţat pe al său, deocamdată conceptual, dar are istoria diviziei i deja în spate, iar Audi face astăzi, în sfârşit, marele pas revoluţionar, lansând noul SUV e-tron. Un model full-electric cu adevărat de serie, cu adevărat atractiv, cu un potenţial adevărat de a face revoluţie şi de a schimba balanţa în lumea auto.

Deci, prin ce e revoluţionar noul Audi e-tron? În primul rând, este un SUV full-size, de dimensiuni generoase, mai mare decât un Q5 şi apropiat de Q7, gândit pentru exploatarea cotidiană absolut obişnuită. Până şi portbagajul e gândit să poată adăposti un număr generos de genţi, la fel cum ar facea un SUV cu propulsie tradiţională de dimensiuni comparabile.
Propulsia noului Audi e-tron este, fireşte, 100% electrică. SUV-ul are două electromotoare situate pe fiecare dintre axe, astfel asigurându-se şi tracţiunea integrală, doar că e vorba de un altfel de quattro aici, unul care conectează punţile faţă şi spate doar prin creieri electronici, nu şi prin diferenţiale. Nu există nici cutie de viteze, prin urmare.

Puterea totală a sistemului de propulsie e de 355 CP şi 561 Nm, însă, odată cu trecerea în regim Sport, sistemul poate livra o putere mai mare pe termen scurt, de 402 CP şi 664 Nm. Viteza maximă a modelului e limitată la 200 km/h.
Datorită unui sistem extrem de inteligent de recuperare a energiei şi a unei baterii de 95 kWh, noul Audi e-tron primite o autonomie reală de 400 km, conform ciclului WLTP. În doar jumătate de oră bateriile pot fi încărcare până la un nivel de 80%.
La eficienţă şi autonomie au mai contribuit şi unele soluţii de design, precum coeficientul aerodinamic sau oglinzile exterioare sub forma unor camere video, care proiectează imaginile în interior, pe portiere. Totuşi, această tehnologie va constitui o dotare opţională. Însă şi aşa habitaclul lui Audi e-tron va fi inundat de display-uri peste tot – 1 în locul cadranelor de lângă volan, 1 mare central pentru sistemul multimedia, 1 mare mai jos cu funcţiile sistemului de climatizare şi alte funcţii ale maşinii şi, eventual, încă două pe portiere cu rol de afişare a imaginilor de pe oglinzi. Despre tehnologii multimedia e de prisos să mai vorbim – vă puteţi da seama imediat că un asemenea model a primit tot ce era posibil pe el.
Aşadar, noul SUV electric Audi este gata şi este aici. Producţia lui va avea loc la uzina din Bruxelles, Belgia, pregătită deja pentru a fi neutră din punct de vedere a emisiilor CO2. Primele livrări nu se vor mai lăsa mult timp aşteptate şi vor avea loc chiar la sfârşitul acestui an.

Germanii au anunţat şi preţul – 79,900 euro în Germania. Dacă e să-l comparăm cu modelele Q5 şi Q7, preţul e un pic mai mare decât Q7, însă la o diferenţă acceptabilă, ceea ce fortifică şi mai mult şansele de succes în vânzări ale noului Audi e-tron. Şi tocmai aici vine cel mai solid suport pentru anunţata revoluţie, în vânzări. Suntem martorii unei mari schimbări în lumea auto, dragilor! Într-un deceniu lucrurile vor sta radical diferit faţă de ceea ce avem astăzi!
0
4,277
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (3 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!