Premieră mondială: noul BMW Z4! Tot ce trebuie să ştiţi despre el! (VIDEO)

Z-urile celor de la BMW au fost întotdeauna artă pură, atât ca design, cât şi în plăcerea de a fi conduse. Acum a venit timpul unei noi generaţii a roadsterului bavarez, iar designul noii creaţii e inspirat din formele recent prefaţate de proaspătul model de top BMW – Seria 8!
Noul BMW Z4 aduce în continuare proporţii tipice roadster-elor BMW, cu o poziţionare a scaunelor cât mai apropiată de puntea spate, dar, totuşi, proporţiile sunt un pic mai cizelate, mai puţin extreme faţă de predecesorul său, mizând parcă pe capacitatea de a se lăsa admirat de un public mai numeros. Modelul e şi mai lung decât predecesorul cu 85 mm, mai lat cu 74 mm şi mai înalt cu 13 mm, ampatamentul însă a fost redus cu 26 mm, pentru a îmbunătăţi agilitatea. Centrul de greutate coborât şi distribuţia de 50:50 a greutăţii au rămas intacte.
Interiorul este cam la fel de revoluţionar pentru BMW precum e cel al Seriei 8 şi, totuşi, nu se poate spune că l-ar copia. Noul Z4 aduce un design mai aerat şi mai puritan, dar într-o interpretate proprie. Să fie asta un semn ce de aici încolo habitaclurile modelelor BMW se vor deosebit mult mai mult de la un model la altul?
De altfel, toată planşa de bord e desenată cu focusare primară spre cel de la volan, aşa cum îi stă bine unui roadster adevărat. Tot la acest capitol trebuie să menţionăm că acoperişul a rămas textil, dar acesta e operat electric, putând fi acţionat la viteze de până la 50 km/h. Indiferent dacă plafonul e deschis sau închis, portbagajul are un volum de 281 litri.
Noul BMW Z4 debutează doar cu motoare pe benzină şi oferă o alegere cât se poate de largă de puteri şi performanţe. Cea mai accesibilă motorizare e sDrive20i, care livrează 197 CP şi 320 Nm dintr-un motor turbo de 2.0 litri, cu 4 cilindri în linie. Cu acest propulsor, noul Z4 prinde prima sută în 6.6 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 240 km/h.
Acelaşi propulsor de 2.0 litri, dar într-o ipostază mai puternică, va fi prezent şi sub capota versiunii sDrive30i, unde va dezvolta 258 CP şi 400 Nm. Versiunea sDrive30i accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde, iar viteza maximă ajunge la 250 km/h.
În fine, motorizarea după care vor privi dornici toţi fanii e Z4 M40i, cea care vine cu un benzinar cu 6 cilindri în linie, de 3.0 litri. Acesta livrează 340 CP şi 500 Nm, iar un asemenea Z4 poate accelera de la 0 la 100 km/h în numai 4.5 secunde. Viteza maximă e limitată la aceiaşi 250 km/h.
Performanţele vor fi ţinute în frâu de o suspensie cu design nou, dar care îi va ferici în continuare pe fani – arhitectură cu braţ dublu pe puntea faţă şi un multilink cu cinci braţe pe puntea spate. Versiunea M40i va veni echipată standard cu suspensie adaptivă M Sport şi cu diferenţial controlat electronic, care promite o plăcere de condus şi mai mare, dar şi posibilităţi de a ne face de cap pe circuit cu nişte derapaje controlate ca la carte...
0
2,103
GALERIE FOTO (19 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!