SPECIAL: Pick-up-urile Mitsubishi. 40 de ani de dârzenie niponă.

În anul 1978, lumea fierbea de schimbări, iar oamenii se credeau mai inovativi decât în oricare altă perioadă a existenţei (a fost oare vreo perioadă în care să fie altfel?). Compania Space Invaders punea bazele primelor jocuri video, prima reţea celulară experimentală era construită în Japonia, iar casetele audio tocmai urmau să cunoască un boom mondial datorită lansării lui Sony Walkman.
În vâltoarea acestor evenimente importante, Mitsubishi lansa primul său pick-up de o tonă. Un vehicul, care putea face faţă oricăror suprafeţe de drum, cu fiabilitate extraordinară, durabilitate şi capacitate de a transporta sarcini grele, dar în acelaşi timp vehiculul promitea un confort apropiat de cel al unui sedan. Primele modele purtau numele FORTE, deşi versiunile produse pentru export purtau emblema L200, care s-a păstrat şi astăzi.

În 1980, Mitsubishi lansa şi un sistem de tracţiune integrală part time pentru acel pick-up, asigurându-şi astfel fanii că aceştia vor putea ajunge cu adevărat oriunde cu un asemenea vehicul. Din acest sistem 4x4 şi această platformă au evoluat mai târziu modele precum Pajero şi Delica. Prima generaţie a lui Forte / L200 a avut sub capotă un motor de 2.0 litri pe benzină, dar pentru SUA primise o unitate mai mare, de 2.6 litri, în timp ce în patria sa se vindea cu un motor de 1.6 litri. În acelaşi timp, clienţii puteau opta pentru un diesel de 2.3 litri.
În 1986 a venit rândul unui schimb de generaţii, care a adus mai multe variante de lungime a cabinei şi a benei. Modelul era disponibil atât cu versiuni 4WD, cât şi cu 2WD, iar motoarele pe benzină de 2.0 litri şi 2.6 litri au rămas disponibile, în timp ce dieselul şi-a crescut capacitatea la 2.5 litri. În Japonia această generaţie a fost cunoscută şi drept Strada, fiind oferită exclusiv în versiune cu cabină dublă.
A treia generaţie a fost lansată în 1995 în Thailanda, această ţară devenind şi gazda celei mai importante uzine Mitsubishi, producătoare de pick-up-uri. Trei versiuni de lungime şi deja două motoare diesel – pe lângă motorul de 2.5 litri apărând şi unul de 2.8 litri. Sistemul 4x4 capătă un selector mai intuitiv, numit Easy Select 4WD.
Încă 10 ani au mai trecut până la lansarea următoarei generaţii. În 2005 se lansa cea de-a patra generaţie a lui L200, care a fost vândută nouă şi în Moldova, deja, devenind cât se poate de populară în special printre agricultorii noştri. Sub capotă se regăseau motoare diesel regândite de 2.5 litri şi 3.2 litri, iar sistemul 4x4 a primit evoluţii, rămânând însă la fel de capabil să facă faţă condiţiilor dificile.

În fine, după încă 9 ani, în 2015, cea de-a 5-a generaţie, cea actuală, este lansată tot în Thailanda. Sub capotă a venit un nou motor diesel MIVEC turbo de 2.4 litri, precum şi precedentul diesel de 2.5 litri, iar lor li s-a alăturat şi un benzinar de 2.4 litri. Sistemul 4x4 a primit un nou selector „Super Select 4WD-II” cu actuator electronic.
Redacţia noastră a testat mai multe ediţii şi generaţii ale lui Mitsubishi L200 şi de fiecare dată ne-am convins de un lucru crucial: că acest pick-up poate înainta oriunde. Iar ultima generaţie, cea actuală, a făcut un pas uriaş spre rafinament, păstrând totodată durabilitatea şi capacitatea de a se descurca în cele mai dificile condiţii. Tocmai de asta, în cariera de 40 de ani a lui Mitsubishi L200, peste 4.7 milioane de oameni din întreaga lume au ales să cumpere un asemenea vehicul. Iar marea lor majoritate slujesc şi astăzi cu dârzenie la munci dificile.
0
1,944
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!