(VIDEO) Road trip de familie cu Skoda Karoq, Episodul 2: Trasee şi locuri excepţionale pentru vacanţe de familie în Italia şi Austria

După ce-am trecut misiunea obligatorie de a fi traversat România şi Ungaria, urmau destinaţii pe care să le savurăm mult mai consistent în Italia şi Austria. Din Szombatheley, micuţul orăşel maghiar din apropierea hotarului cu Austria, şi până la următoarea destinaţie erau mai puţin de 650 km de parcurs.
Iar următoarele două destinaţii, din acest episod al relatărilor noastre, au fost inspirate de o frumoasă expediţie, pe care am făcut-o în această primăvară – BMW Eleganza Grand Tour. Aşa cum vă menţionăm de multe ori, atunci când vă recomandăm ceva, credem cu adevărat în asta şi aşa s-a întâmplat şi acum – ne-am urmat propriile sfaturi şi ne-am întors în două din acele destinaţii atunci când a venit vorba de un road trip în maniera unei călătorii de familie. Aşadar, urma să ne îndreptăm în micuţul orăşel Molveno din munţii Italiei, situat în preajma celui mai adânc lac din Italia, iar apoi să ne îndreptăm şi spre renumita staţiune Kitzbuhel din Austria.
Molveno e o destinaţie izolată, un mic orăşel fără viaţă de noapte prea mare, dacă nu luaţi în consideraţie cele câteva restaurante care lucrează până după miezul nopţii. Însă e o destinaţie perfectă dacă vreţi linişte cu toată familia şi bucătărie italiană autohtonă. Cazarea şi restaurantele sunt printre cele mai pământeşti din regiune.

Ca să ajungem în Italia, însă, trebuia să traversăm o bună bucată a Austriei cu Skoda Karoq. La scurt timp după ce-am intrat în Austria, am oprit la o staţie OMV, din afara autosrăzilor, pentru a face plinul. De ce OMV? Pentru că era alegerea logică, după ce-am optat în Moldova pentru reţeaua Petrom, or, Petrom e parte a grupului OMV. Mai mult ca atât, dieselul Extra de la Petrom e, practic, o paralelă a apreciatului combustibil MaxxMotion de la OMV, ne informează cei de la Petrom Moldova, care dispune de o componenţă practic identică.
Drumul prin Austria a fost format în mare parte din autostrăzi mai departe, pe care le-am trecut cu viteză moderată. Ca întotdeauna, e plăcut să traversezi Austria în partea ei de sud, întrucât autostrada devine, practic, un pas montan de viteză mare, pe care-l traversezi savurând priveliştea din jur.

Am avut, însă, parte şi de pasuri montane adevărate, cu trasee cârlionţate de-a binelea, aproape de îndată după ce-am intrat în Italia. Cel mai interesant dintre ele a fost Passo Pordoi, care a urcat la o altitudine de mult peste 2,000 metri şi pe care am savurat Skoda Karoq în condus cu adevărat. De fapt, cea mai mare parte a impresiilor redate în VLOGUL de mai jos vine anume de pe acest pas montan. Vedeţi-l neapărat, pentru impresii întipărite live, la momentul condusului.
Am savurat condusul la ora apusului de soare, scăldaţi de lumina caldă a soarelui şi îmbibând plăcerea acelor momente, de la bordul lui Skoda Karoq. Ne gândeam că am făcut cu adevărat o alegere bună, optând pentru KAROQ în calitate de nou automobil redacţional.

Seara, în Molveno, am parcat Karoq-ul lângă hotel şi am mers să tropăim pe jos prin micuţul orăşel, or, în vreo 20 minute îl poţi trece fără efort de la un capăt la altul. Nu puteam să nu gustăm o pizza locală şi alte câteva bunătăţuri recomandate de chelnerii unui iscusit restaurant.
Din nou, am făcut ceea ce v-am recomandat şi vouă primăvara – am stat mai mult de o noapte în Molveno, dacă tot am ajuns aici. Două nopţi, ca să fim mai exacţi, iar asta ne-a oferit o zi în care automobilul nostru a stat parcat cuminte, iar noi am putut avea parte de o odihnă activă cu vreo 25 mii de paşi făcuţi, cu plimbări la lac, cu biciclete închiriate, cu plimbări în înălţimile oraşului, de unde se văd cele mai frumoase privelişti şi, fireşte, cu încă vreo două vizite la micile restaurante locale, pentru bucate simple, dar preparate cu gust şi suflet. Eh, Italia asta...
Apoi, a urmat cam cea mai sofisticată destinaţie a acestei călătorii, Kitzbuhel, la doar vreo 300 km şi un pic depărtare de Molveno. E o destinaţie pe cât de renumită, pe atât de scumpă, şi doar primăvara sau vara are preţuri cât de cât pământeşti. Am mers în acelaşi hotel în care fusesem alintaţi primăvara în Eleganza Grand Tour, însă ne-am limitat la o singură noapte, totuşi, şi urma să avem cea mai sofisticată cină a călătoriei. N-a fost foarte accesibilă, dar aveam impresia că a fost gătită de un bucătar cu vreo 2 stele Michelin la activ, într-atât de gustoasă a fost! Mai rar în Austria să întâlneşti aşa ceva.
Să vă împărtăşim şi o situaţie nostimă din acest loc. Chelnerul a întrebat iniţial dacă e cazul să aducă un meniu special pentru copil, gândindu-se la o variaţie de burger, mai sănătoasă decât una obişnuită, pe care o aveau. I-am spus că puştiul preferă salate sau mâncare mai sănătoasă de adulţi. Alegerea pe care a făcut-o ulterior în favoarea unor bucate cu adevărat sănătoase, l-a făcut pe chelner să zâmbească, iar în scurt timp de la bucătarul şef a venit şi un mic cadou gastronomic pentru un puşti care nu se lasă cucerit de burgeri când are atâta amar de alegere superbă în meniul adulţilor. Poate şi asta l-a inspirat pe bucătar să gătească atât de gustos...
Am savurat şi o partidă de şah după cină, în holul hotelului. Skoda Karoq era parcată în subteran şi, cu distanţe atât de mici, trecuse parcă într-un fundal plăcut al acestei călătorii. De fapt, asta ar fi situaţia ideală, în care să urcaţi în maşină pe perioada vacanţei mai rar decât în fiecare zi, iar atunci când o faceţi, să savuraţi maxim vreo 300 km prin peisaje frumoase, trecuţi din plăcere. Aşa făcusem şi noi şi media globală a consumului se cifra tot la 6.2 litri/100 km, dieselul de la OMV menţinând acelaşi consum ca şi dieselul Extra din Moldova.
Aşadar, bifasem şi cea de-a doua destinaţie cu mare satisfacţie, şi mai urma să ne îndreptăm spre vest, înainte de a o apuca spre Balcani. Dar despre următoarele destinaţii – vă vom spune în următoarele episoade de relatări, care vor veni cât de curând! Până atunci, vă invităm să vedeţi VLOGUL de mai jos, pentru impresii imprimate instantaneu în timpul călătoriei! Pe curând!
4,292
GALERIE FOTO (25 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)