Legendarul motor BMW S85 V10. Spiritul din Formula 1 pe drumuri publice.

Motorul BMW S85 (cunoscut și sub numele de S85B50) este un motor pe benzină, aspirat natural V10, care a venit să înlocuiască motorul V8 S62, instalat pe legendarul BMW M5 în generaţia E39. Motorul S85 a fost primul şi ultimul V10 instalat pe un BMW de producţie.
Motorul BMW S85 a fost produs în perioada anilor 2005-2010 şi este un motor a cărui rădăcini vin din Formula 1. La proiectarea lui au participat inginerii echipei Williams F1.

Puterea maximă dezvoltată este de 507 CP la 7,750 rpm și cuplu maxim este de 520 Nm la 6,100 rpm. Picul de turaţii este atins la 8,250 rpm, iar puterea de 100 CP la litru, este una din cele mai mari, create de un motor aspirat natural de serie.
Blocurile cilindrilor al motorului S85, sunt fabricate din aliaje de aluminiu sub presiune joasă şi formează un unghi de 90 grade între ele. Acest unghi este considerat a fi cel mai bun pentru a echilibra masa si a reduce vibraţiile. Masa totală a motorului este de doar 175 de kilograme.

Sistemul de lubrifiere al S85 este foarte complex, deoarece implică crearea unui sistem format din patru pompe. Pompele îndeplinesc, de asemenea, şi funcția de redresare a combustibilului în cazul unei accelerații laterale puternice, care poate interfera cu circulația normală a uleiului în motor.
Tradiţional, motoarele Motorsport sunt echipate cu câte o clapetă de accelerație pentru fiecare cilindru, pentru a obține o reacţie maximă din partea motorului în intervalul de turații mici și sunt controlate electronic.

Motorul BMW S85 este echipat cu câte un tub de admisie la fiecare cilindru în parte, realizate dintr-un material compozit ușor, care conține 30% din fibră de sticlă.
În anul 2005 motorul S85B50 a fost câştigător în 4 categorii la concursul anual ’’Motorul Anului’’. Modelele BMW M5 în generaţia E60 şi E61 (touring) şi M6 în generaţia E63, E64 (cabrio) se bucurau de acest motor şi erau pe atunci adevărate boliduri pe drumuri publice, accelerând de la semafoare cu fum şi scrum din roţile din spate şi un sunet al motorului care nu se uită niciodată.

Acest motor la fel a fost instalat pe puţin cunoscutul roadster german Wiesmann MF5.
1
11,640
GALERIE FOTO (11 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!