Limitator de turaţii la motor, cum lucrează şi de ce ai nevoie de el?

Motoarele au nevoie de limitator de turaţii, pentru a preveni depăşirea vitezei de turaţie a motorului, care poate duce la supraîncălzirea sau chiar deteriorarea lui.
Limitatorul este setat la un punct de turaţii, în care producătorul consideră că este un maxim pentru motor. Odată ajuns la limita de turaţii, motorul este oprit din accelerare de limitator, mai brusc sau mai moale, în dependenţă de setările din uzină.

Ce consecinţe ar putea urma, în caz că limitatorul lipseşte, iar motorul este turat mai mult în zona roşie a indicatorului ? Cea mai minoră pagubă cauzată motorului, poate fi supraîncălzirea lui sau scurgerea uleiului prin locuri neaşteptate, în urma presiunii excesive.

În cel mai rău caz, poate avea loc o schimbare de faze a sistemului de tren al supapelor, în urma căreia cilindrii pot lovi supapele. În acest caz deja putem vorbi despre lucrări majore la motor sau chiar înlocuirea lui.
2
10,739
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!