SFATURI UTILE: Prima maşină, cea mai specială. Iată câteva sugestii pentru tinerii începători, pasionaţi de motoare

Haideţi să analizăm puţin câteva modele din care ar putea alege un tânăr, sau tânără de 18 ani, care numai a primit permisul de conducere şi îşi doreşte ca prima sa maşină să fie mai deosebită, nu neapărat rapidă sau luxoasă, dar să fie capabilă să-i dăruiască emoţii, atât de la condusul ei, cât şi de la experienţa de posesie a acesteia. Vom analiza maşini cu preţuri diferite, de la 1000 la 5000-6000 de euro, care sunt disponibile pe piaţa din Moldova.
BMW Seria 3 generaţia E30

Modelul Seria 3 în cea de a doua generaţie, a fost produsă între anii 1982 şi 1994. Este o maşină foarte bine proiectată, cu o ţinută de drum excepţională, tracţiune pe axa din spate şi o gamă de motoare cuprinse între 1,6 şi 2,5 litri, cu 4 sau 6 cinidri.

Fiind deja un model destul de vechi, nu e foarte scumpă în deservire, însă din motivul că este o maşină extrem de populară printre tineretul din ţara noastră, trebuie să cauţi bine un exemplar în stare bună. Un BMW E30 în stare satisfăcătoare, care să pornească şi să meargă desinestătător, la noi pe piaţă, începe de la 1 500 euro şi poate ajunge la 6 sau 7 mii de euro, pentru exemplare în stare impecabilă.
Mercedes-Benz W-201

Ştiu, această maşină nu arată aşa de atrăgător ca Seria 3, dar merită atenţia, din motivul că este un model legendar. Fiind produs între anii 1982 şi 1993, la fel ca E30, este un dinozaur vechi, care necesită atenţie şi timp, dar care încă este capabil să dăruiască şoferului senzaţii de condus caracteristice unui Mercedes-Benz adevărat.

Are un design foarte reţinut, minimalist dacă vreţi, atât la interior cât şi la exterior. Are o suspensie independentă în faţă şi spate, care asigură un nivel de confort pe care nu îl aştepţi de la o maşină din anii aceştia. Mercedes-Benz W201 este un nivel de intrare, pentru tinerii pasionaţi de marcă, şi e mai degrabă o alegere în direcţia confortului decât a vitezei. Un exemplar ‘’viu’’, începe de la 2 000 de euro şi poate ajunge la 5 000, pentru un Benz fără neajunsuri
MINI Cooper One

Modelul Mini este o compactă cu un design retro, produsă de compania engleză Rover Group, preluat apoi de BMW la începutul anilor 2000, care a avut un succes excepţional în rândurile pasionaţilor de maşini. Generaţia MINI One, produsă între anii 2001 şi 2006 are motorizări diferite, începând cu cel de bază de 1.6 litri cu 115 CP, acelaşi motor ajungând să dezvolte 170 CP în versiunea S.

Însă cel mai curios moment la această maşină nu este motorul ci suspensia, fiind una de tip Multilink, pe faţă şi spate, barele de stabilizare şi braţele fiind de dimensiuni enorme, pentru o maşină atât de mică. Sistemul de direcţie electro-hidraulic, articulaţiile suspensiei foarte mici şi o gardă la sol redusă, îi permit maşinii să aibă o ţinută de drum extraordinară, comparabilă cu un bolid de carting. Da, toate aceste avantaje ale suspensiei se prefac în dezavantaje, când ajungem la capitolul drumurilor di nţara noastră.

Un MINI Cooper la mâna a doua poate fi destul de costisitor la întreţinere, iar preţurile la noi în Moldova încep de la aproximativ 4 000 de euro şi pot ajunge la 6 000 de euro. Aici speficificăm că vorbim de modelul Mini Cooper One, produs între anii 2001 şi 2006.
Alfa Romeo 156

Cum spune renumitul prezentator Jeremy Clarkson, un fan înrăit al mărcii Alfa Romeo, ‘’ nu eşti un pasionat de motoare adevărat, dacă nu ai avut niciodată un Alfa Romeo ’’. Modelul 156 este o maşină forte importantă în istoria brandului, fiind recunoscută ca una din cele mai reuşite maşini al vremurilor sale. Designul a fost proiectat de renumitul designer Walter Da Silva, care din anul 2002 a devenit designer şef al concernului Volkswagen Group. Una din trăsăturile cele mai renumite ale modelului 156 sunt mânerele uşilor din spate ascunse, făcând sedanul cu 4 uşi să arate ca un coupe cu 2 uşi.

Maşina a fost prezentată pentru prima oară la salonul auto di Frankfurt, în anul 1999 şi s-a produs până în 2007, cu o gamă de motorizări de la 1.6 benzină cu 120 CP la versiuni cu 6 cilindri şi 250 CP. Motoarele pe diesel de 1.9 litri JTDM, sunt unele din cele mai răspândite, inclusiv şi la noi în ţară, fiind şi unele din cele mai fiabile.

Suspensia este una de tip McPherson cu braţuri duble în faţă, iar în spate una independentă cu elemente din aluminiu, pentru a scădea din greutate. La noi pe piaţă modelul 156 este cel mai des întâlnit cu motoare de 2.0 litri cu 160 CP şi au un preţ care începe de la 2 000 şi ajunge la 4 000 de euro pentru versiunile cu motor diesel.
Aceste patru modele de maşini, sunt după părerea mea subiectivă, un început foarte bun pentru un tânăr (tânără) pasionat(ă), care sânt cu siguranţă capabile să-i dăruiască un simţ de sărbătoare, de fiecare dată când va urca la volan.

Care sunt părerile voastre la acest subiect, şi cu ce model sau modele aţi completa lista de mai sus?
0
911
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!