Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z

(VIDEO) Road trip cu Skoda Karoq, Ep. 4: Din Europa centrală spre peninsula Balcanică. Ai nevoie de un SUV în Europa?

În ultima relatare a călătoriei noastre de peste 7,000 km, ajunsesem în cel mai vestic punct al traseului nostru, un oraş elveţian în care planificam să petrecem câteva zile în care să combinăm utilul cu plăcutul. Era vorba de Zurich, iar de această dată avusesem ocazia să-l cunoaştem la pas mult mai mult ca alte dăţi, văzându-i mai plenar centrul vechi. Pe acolo poţi uşor să vezi clădiri pe care sunt inscripţionate anii în care au fost construite, cu cifre de genul 1400 şi ceva, 1300 şi ceva sau chiar 1200 şi ceva... Statornicie şi durabilitate ca-n Elveţia mai rar vezi pe undeva...
Dar venise timpul să schimbăm radical direcţia expediţiei noastre cu Skoda Karoq, schimbând confortul şi previzibilitatea occidentală pe necunoscutul balcanic. Deşi am călătorit pe la expediţii şi teste drive internaţionale în lungul şi latul continentului european, aşa se întâmplase că peninsula Balcanică rămăsese în mare parte neexplorată de către noi. Ne-am zis s-o explorăm acum, traversând-o pe coasta sa vestică, din Croaţia spre Bosnia şi Herţegovina, Muntenegru, Albania şi apoi Grecia. Iar astăzi ne pusesem în gând să ajungem din Elveţia în Croaţia.

Am ales să o apucăm niţel spre sud-vest din Zurich, pentru a ieşi mai rapid în Italia pe autostrăzi, apoi, în apropiere de Milano, s-o apucăm spre est spre Trieste. Ştiam că vom avea de-a face cu autostrăzi cu plată, dar ne-am convins în repetate rânduri că, atunci când ai de traversat în Italia câteva sute bune de kilometri într-o singură zi, e mai logic să mergi pe autostrăzi.
După 233 km parcurşi pe autostrăzile din Elveţia cu ritm mai moderat de condus, aveam o medie de consum de doar 5.5 litri/100 km pentru această zi! Vă reamintim, Karoq-ul nostru redacţional are sub capotă un motor diesel de 2.0 litri, cu 150 CP şi 340 Nm la activ, fiind cuplat la o cutie automată DSG cu 7 trepte şi un sistem de tracţiune integrală.

Au urmat autostrăzile italiene, cu un ritm mai dinamic de condus. Destul de plictisitor ritmul de condus, ca să fim sinceri, iar cu un SUV, spre deosebire de o sportivă sau cel puţin un sedan super antrenant în condus, ritmul e şi mai monoton. Sincer. Noroc de o familie mai vorbăreaţă la bord. Dar la un moment dat copilul din spate a adormit, iar eu, ca să nu mă las pradă plictiselii, am pus o carte audio din literatura rusă, una din cele mai geniale câte există – Viţelul de Aur. Pe aia o poţi asculta ori de câte ori poţi, că tot te va ţine în ritm.
Plăţi pe autostrăzi, din nou menţinere de viteză mare. Aveam vreo 800 km de parcurs în această zi şi din fericire numărul lor sporea destul de repede. La un moment dat, sistemul de navigare a lui Karoq ne avertizase că urmează un ambuteiaj de vreo 20 km şi de data asta am decis să-l ascultăm şi să ocolim acel segment de autostradă.

Apoi am ajuns şi pe lângă Trieste, ultimul mare oraş italian înainte de a intra în Slovenia. Sectorul sloven de trecere spre Croaţia nu e lung, având doar vreo 50-60 km, dar e superb de frumos, mai ales când natura e verde. Colţul ăla e inclus până şi în patrimoniul Unesco şi-mi aminteam că un an mai devreme îl traversasem cu Mercedes-Benz C-Class, un sedan savuros în condus, şi aveam unul din acele episoade memorabile de condus în viaţă. Astăzi, cu Skoda Karoq, simţeam frumosul din jur, mă bucuram să fiu din nou pe acolo, dar totuşi, nu exista conexiunea aia specială cu volanul în condus.
Acel segment m-a convins încă o dată că pe drumurile astea bune din Uniunea Europeană nu ai nevoie de un SUV, de fapt. De tracţiune integrală – da, poţi avea nevoie, mai ales dacă îţi plac vacanţele la munte. De spaţiul şi practicismul unui SUV poţi de asemenea avea nevoie, dar pe ele le poţi obţine şi de la un break. Dar, dacă pui un preţ mai mare pe plăcerea în condus, cea mai mare parte a SUV-urilor o vor cam plafona, din cauza geometriei, a centrului de greutate şi a ţinutei de drum specifice. Într-o călătorie de iarnă simţi cu mult mai mult nevoia şi utilitatea unui SUV, însă acum, pe timp însorit şi drumuri perfect asfaltate pe aici, încep să duc dorul sedanului de acasă. Dar cine ştie, urmează Balcanii în faţă, poate acolo va fi mai multă utilitate din SUV?...
În scurt timp, am ieşit şi în Croaţia, iar aici destinaţia era deja aproape, orăşelul Opatija, cu un puternic iz de arhitectură austriacă şi habsburgică, cu o coastă frumoasă a mării. Urma să stăm vreo două zile aici, înainte de ne înarma cu forţe pentru a ne aventura în cea mai aventuroasă parte a acestei călătorii – spre Muntenegru şi Albania! Dar despre această parte vă spunem în următoarea relatare!
Acum vă vom spune că am ajuns în Croaţia cu o medie de consum a zilei de 6.4 litri/100 km, în timp ce consumul global al călătoriei continua să se situeze la valoarea de 6.1 litri/100 km. Am alimentat în Slovenia, nu în Italia, pentru că e o diferenţă uriaşă de preţ, şi am mers, fireşte la o staţie OMV, imediat după intrarea în Slovenia. De ce OMV? Pentru că cei de la Petrom Moldova ne sunt parteneri în această aventură, iar Petrom Moldova e parte din grupul OMV. Mai mult ca atât, tot ei ne şoptesc că dieselul Extra are o formulă aproape identică dieselului OMV MaxxMotion de prin Europa, iar noi continuăm astfel predilecţia de a alimenta la maxim posibil cu acest tip de combustibil aditivat, pentru a păstra motorul nostru diesel într-o stare impecabilă, ca nou, pentru multe mii de kilometri de acum încolo!

Aşadar, vă invităm să vedeţi şi VLOG-ul acestei relatări mai jos, iar în relatarea următoare ne auzim cu peripeţiile neaşteptate din Balcani!
0
758
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!