Zece cele mai ciudate maşini care poartă emblema AMG!

Când te gândeşti la modele produse de Mercedes-Benz, practic oricare din ele are şi o versiune de la AMG. Majoritatea din ele sunt modificaţii ale modelelor de serie, ca de exemplu A 45 AMG sau C 63 AMG. Dar uneori cei de la AMG ne uimesc cu nişte modificaţii uluitoare, ale modelelor Mercedes-Benz şi nu numai. Mai jos am prezentat zece din cele mai curioase.
10- SL 65 AMG Black Series

Mercedes-Benz SL este o maşină de clasa Gran Turismo, care are scopul să consume kilometrii, cu un confort excepţional, dar nu şi versiunea de la AMG, numită Black Series, care este un SL 65 AMG modificat la maxim, cu suspensie mai rigidă, turbo-compresoare mai mari, şi respectiv sistem de frânare mai performant.

Puterea dezvoltată de acest monstru este de 670 CP, cu un cuplu uriaş de 980 Nm, care este transmis pe axa din spate. Apropo, renumitul prezentator Top Gear, Jeremy Clarkson, a avut în posesie un asemena bolid, care a fost produs în doar 350 exemplare.
9- Mitsubishi Galant AMG

Despre acest exemplar am povestit într-o publicaţie de mai devreme. Mitsubishi Galant a fost modificat încă pe timpurile când AMG nu era partener oficial exclusiv, pentru Mercedes-Benz.

Modelul a fost produs în doar 500 de exemplare şi se mândrea cu un body-kit şi jante de 15 inch într-un stil tipic AMG, având un motor de 2.0 litri, aspirat natural, care tura până la 8,000 rpm şi dezvolta 170 CP. Impresionant pentru un model japonez de rând, la începutul anilor 90.
8- Mercedes-Benz CLK DTM AMG

Produs înainte de seriile AMG S, sau Black Series, CLK DTM AMG era o versiune a unui bolid de curse DTM, omologat pentru drumuri publice, care avea un motor uriaş V8 de 5.4 litri, cu compresor mecanic, care avea o putere maximă de 580 CP şi 800 Nm de cuplu!
Toată această putere incredibilă era absolut legală pentru drumuri publice, la începutul anilor 2000.

Apropo, motorul acesta era instalat şi pe hyper-car-ul Mercedes-Benz McLaren SLR.
7- C30 CDI AMG

Da, este un diesel, şi a purtat şi el emblema AMG. Unicul model pe diesel, care a fost modificat de AMG vreodată. Micuţul nu a avut prea mare succes, din cauza preţului său exagerat dar şi a cifrelor de performanţă nu prea impunătoare.

Motorul de 3.0 litri, cu şase cilindri în linie, capabil să accelereze această compactă de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde, iar puterea maximă dezvoltată este de 231 CP. Nu este un rezultat rău deloc, pentru o maşină de rând, dar nu şi când vine vorba de un purtător al inscripţiei AMG în spate.
6- Mercedes-Benz W124 6.0 AMG

Acest model este una din cele mai cunoscute capodopere ale atelierului AMG. Anii 1980 au fost un deceniu foarte bogat în nebunii, pentru industria auto. AMG pe atunci abia îşi extindea aripile cu modificaţia legendarului model Mercedes-Benz W124. Maşina intra în garajul inginerilor de la AMG cu un motor şi suspensie obişnuite, unde era echipată cu un motor V8 de 5,6 litri, împrumutat de la fratele său mai mare Mercedes-Benz 560 SEC.

Apoi era îmbrăcat într-un body-kit agresiv, primea şi un diferenţial blocabil pe axa din spate, desigur cutia automată cu 4 trepte, la fel nu era lipsită de atenţia inginerilor, iar pentru un adaos de aproximativ 40 000 de dolari, inginerii erau capabili să mărească capacitatea motorului de la 5,6 litri la 6.0 litri!

Motorul acesta dezvolta circa 394 CP şi un cuplu maxim de 560 Nm. Pe timpurile acelea, acest automobil, cu un interior tapisat cu piele şi lemn, era capabil să atingă o viteză maximă de peste 300 km/h!
5- S73 AMG

Cel mai luxos sedan ai anilor 90, Mercedes-Benz W140, avea o versiune de top cu un motor de 6.0 litri V12, care dezvolta 390 CP. Era extraordinar de mult pentru vremea aceea, dar băieţii de la AMG au spus că nu e destul de mare motorul, şi au hotărât să mărească capacitatea cilindrică de la 6.0 litri la 7.3 litri!

O nebunie curată, fiind cel mai mare motor instalat pe un Mercedes-Benz vreodată. Pe lângă motor limuzina a primit şi o suspensie mai rigidă, alături de un body-kit sportiv. Modificaţia S73 AMG a fost produsă în doar 20 de exemplare, motorul acesta fiind folosit mai târziu pe super-car-ul italian Pagani Zonda.
4- SLS AMG Electric Drive

Este un model AMG, care nu produce nici măcar un decibel de sunet de motor, tradiţional pentru un asemenea model. De ce? fiind că este o maşină 100% electrică, apărută ca rezultatul unui scop pus de germani, de a crea cea mai rapidă maşină electrică din lume.

Fiecare roată are câte un motor electric propriu, care în sumă produc echivalentul la 740 CP, şi este capabil de o accelerare 0-100 km/h în doar 3,9 secunde, atingând o viteză maximă de 250 km/h.
3- G63 AMG 6x6

Această creatură cu tracţiunea la toate cele 3 axe şi 6 roţi, este ceva ieşit din comun chiar şi pentru cei de la AMG. A fost creată din simplu motiv că sunt capabili, fiind echipată cu un motor de 5,5 litri V8, turboaspirat, cu 544 CP şi 700 Nm cuplu. Apropo, este asamblat acest monstru la o uzină producătoare de arme.
2- AMG Project One

Un hyper-car hibrid de la AMG, care la sens propriu este un bolid F1, legalizat pntru drumuri publice. Propulsorul are rădăcinile din Formula 1, este un V6 hibrid, care dezvoltă aproximativ 1000 CP. Această maşină este planificat să fie produsă în doar 275 de exemplare, cu un preţ estimativ de 2.2 milioane de euro.
1-CLK GTR

O altă maşină de curse omologată pentru drumuri publice, care vine deja din seria de curse Leman’s GT1. Este firesc că versiunea pentru drumuri publice a fost puţin modificată, avea interior tapisat din piele şi aer condiţionat, dar din punct de vedere tehnic a rămas neschimbată.

Acest model este extrem de rar şi foarte căutat de colecţionari. CLK GTR a avut statutul de cea mai scumpă maşină din lume 18 ani la rând, cu un preţ de peste 1.5 milioane de dolari.
0
2,976
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!