Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z

Primul Porsche 911: Capodopera din Zuffenhausen

La data de 27 noiembrie 2018, la salonul auto din Los Angeles, Porsche urmează să prezinte cea de a opta generaţie a legendarului model 911.
Cu această ocazie, am hotărât să aruncăm o privire înapoi în 1963, când a fost prezentat primul model Porsche 911. Venit să înlocuiască modelul 356, modelul 911 a văzut lumina zilei la salonul auto international din Frankfurt, la data de 12 septembrie 1963.

Denumirea originală a modelului a fost defapt 901, însă în urma contrazicerilor cu privire la drepturile de denumire cu producătorul Peugeot, ulterior, în 1964 noul model Porsche a fost lansat pe piaţă cu indexul 911. Dotat cu un motor de tip boxer, cu şase cilindri în loc de patru, şi răcire pe aer, era capabil să dezvolte 130 CP.
În anul 1965 modelul 911 Targa a fost prezentat, venind să fie primul automobil decapotabil cu o bară de protecţie împotriva răsturnării, care avea o lăţime de 20 de centimetri, proiectată pentru a respecta reglementările de siguranţă impuse de legislaţia americană pentru maşinile decapotabile.

Denumirea versiunii Targa a fost inspirată din cursele de anduranţă Targa Florio din Sicilia, în care Porsche a ieşit câştigător de patru ori, până atunci.
În 1966 a fost lansată versiunea 911 S capabilă să dezvolre 160 CP, având probabil cele mai recunoscute jante din industria automobilelor, numite Fuchs Wheel, distincte prin designul său original, fiind în acelaşi timp foarte uşoare.

În 1969 ampatamentul modelului 911 a crescut cu 57 mm, datorită acestui fapt, sport-car-ul cu motorul în spate a primit o ţinută de drum mai stabilă şi a devenit mai confortabil. În acelaşi an capacitatea motorului a fost mărită de la 2.0 litri la 2.2 litri.

În 1972 capacitatea cilindrică a fost mărită deja până la 2.4 litri, puterea maximă a motorului ajungând la 190 CP, în versiunea 911 S.
Un loc aparte în istoria modelului 911 îl ocupă versiunea 911 Carrera RS 2.7, recunoscută datorită designului specific al eleronului din spate poreclit ‘’duck tail’’ (coadă de raţă). Sport-car-ul se lăuda cu o viteză maximă de 245 km/h, în timp ce puterea maximă dezvoltată era de 210 CP şi cântărea doar 1,000 kilograme.

Modelul original Porsche 911 a fost produs în cantitate de 111,995 de unităţi, în perioada anilor 1963 şi 1973.
0
216
GALERIE FOTO (4 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!