Automobilele din Moldova Hybrid Electro Maraton: Mercedes-Benz B-Class B 250e
4 Decembrie 2018, 21:57
Relatările noastre detaliate despre fiecare automobil participant în Moldova Hybrid Electro Maraton au ajuns şi la exemplarele pur electrice, iar în acest compartiment începem cu Mercedes-Benz B-Class B 250e,
modelul care a născut cele mai multe întrebări curioase de genul „ce, Mercedes-Benz are un automobil electric în gamă de mai mult timp?”.
Da, are. Deşi germanii sunt acum în plină lansare a unei divizii complet dedicate automobilelor electrice, numită EQ, modelele lor electrice
moderne nu pornesc abia acum, existând pioneri admirabili, precum acest B-Class care ni s-a alăturat nouă în maraton. Modelul ăsta e din generaţia anterioară a lui B-Class şi a fost lansat în 2014 cu denumirea B-Class Electric Drive, fiind mai apoi redenumit în B 250e, pentru a
corespunde noii nomenclaturi la Daimler. A fost produs până de curând, când a fost arătată noua generaţie a modelului, iar exemplarul care a venit în maraton are doar vreo 7 mii km parcurşi la bord, pe care i-a făcut în rol de maşină de test la unul din showroom-urile Mercedes-Benz din
Europa, până a fi cumpărat şi importat de cei de la EWA Motors, companie specializată de curând în importul automobilelor 100% electrice în Moldova.

Cum vă spuneam, acest B-Class ascunde multe curiozităţi intrigante în el! Haideţi să le luăm pe rând!
Construcţia sistemului de propulsie electrică a lui Mercedes-Benz B-Class B 250e

Aşa cum spuneam mai sus, acest B-Class s-a lansat în anul 2014, iar în 2014 Daimler deţinea 10% de acţiuni Tesla Motors, unul din pionerii electromobilităţii. Daimler a cumpărat
acele acţiuni pentru că a avut încredere în pioneratul Tesla, dar şi pentru a facilita o colaborare între cele două companii, având acces direct la tehnologie apropiată de cerinţele segmentului premium. Ulterior, când Tesla e deschis lumii întregi tehologia sa cu acces liber, Daimler a vândut toate acţiuniile companiei americane.

Astfel, acest B-Class electric a fost dezvoltat cu tehnologie Tesla, iar Daimler punea asta ca un avantaj lăudabil în momentul când lansa pe piaţă acest model. Practic, întreg sistemul de propulsie, cu tot cu baterie, e o preluare la scară mai mică de la Tesla. Iar asta l-a făcut şi pe B-Class foarte rapid. Un automobil electric
dinamic, demn de segmentul
premium.

Propulsia este asigurată de un electromotor ce poate livra o putere maximă de 132 kW, adică 180 CP! Iar cuplul maxim, livrat de la prima turaţie, este de 340 Nm. În 2014
Mercedes-Benz chiar făcea o comparaţie nostimă: asemenea parametri de putere ar corespunde unui motor aspirat natural pe benzină de 3.0 litri! Prin urmare, nu e de mirare că Mercedes-Benz B 250e poate accelera de la 0 la 100 km/h în numai 7.9 secunde.
Viteza maximă e limitată la 165 km/h, pentru a nu compromite eficienţa. Însă la capitolul eficienţă, B-Class se preocupă foarte inteligent, acţionând chiar şi radarul din faţă. Am observat în maraton că maşina includea electromotorul în regim de regenerare mai intensă, frânând, atunci când în faţă aveam un obstacol sau o maşină
care frâna. Practic, B-Class identifica anticipat că va fi nevoie să frânăm în curând şi folosea mai inteligent inerţia, recuperând energia.
Motorul electric al lui B-Class e montat sub capotă, jos, aproape de puntea faţă, alături de un invertor. Puterea e transmisă roţilor printr-un soi de cutie de viteze, dar care are o singură viteză. Modulul de încărcare e poziţionat deasupra, tot sub capotă,
iar bateria litiu-ion de 28 kWh e poziţionată în podea, sub scaunele faţă şi spate, fără a consuma din spaţiul din habitaclu. Pentru ca acest lucru să fie posibil, suspensia lui B 250e e cu 40 mm mai înaltă în faţă şi cu 43 mm în spate faţă de un B-Class cu motoare tradiţionale.
Bateria acestui Mercedes electric poate fi încărcată în 3 ore de la o priză trifazică de 400V. De la o priză domestică de 230V, cu 16 A, încărcarea ei va dura puţin peste 9 ore.

E interesant că autonomia oficială în regim NEDC a acestui model e
de 200 km! Asta ar însemna că în viaţa reală ar trebui să fie posibil de atins cam 170 km şi exact cam atât am atins şi noi în viaţa reală în maratonul nostru! Modelul mai are o opţiune, numită RANGE PLUS, pe care o poţi activa uneori pentru a încărca bateria şi mai mult decât normalul, asigurând astfel încă 30 km în plus de autonomie, dar producătorul nu recomandă să
faci asta prea des, pentru că dac-o faci des, scurtezi viaţa bateriei. Iar bateria vine cu o garanţie de 8 ani sau 100 mii km parcurşi şi cu o durată de viaţă de cel puţin dublu.

Apropo, B-Class B 250e vine şi cu 3 regimuri de condus. E+, E şi S. În regimul E+, adică Economy Plus, puterea normală a electromotorului e
redusă la 65 kW, adică 88 CP, iar viteza maximă – la 110 km/h, însă în regim de apăsare intensă a acceleraţie se poate trezi toată puterea maşinii. Scopul e evident – economisirea energiei cu un ritm de condus mai lejer. Regimul E, edică Economy, setează puterea electromotorului la 98 kW, sau 133 CP, iar întregul potenţial e disponibil în mod similar la apăsarea
intensă a acceleraţiei. Şi, în fine, regimul Sport activează permanent puterea maximă a motorului, pentru un condus cu dinamism maxim.
Cum am simţit noi Mercedes-Benz B-Class B 250e în maraton

Ca un adevărat Mercedes-Benz, într-un cuvânt fie spus. Acest B-Class a fost cel mai aproape de un automobil
convenţional ca senzaţii la bord şi în condus, oferind o izolare fonică similară altor modele Mercedes-Benz, un grad de confort similar, calitate identică a materialelor de la bord şi în general o senzaţie că e foarte
asemănător cu o maşină „obişnuită”. Fără artificii nenecesare, dar totuşi extrem de clar şi informativ.

În locul turometrului, e amplasat un indicator al puterii şi eficienţei curente
a sistemului de propulsie, pe care-l înveţi repede şi care te ajută să fii mai eficient. În partea stângă, nivelul bateriei e indicat de un ac analogic, la
fel ca la indicatorul de combustibil în
rezervor la un model obişnuit. Portul
de încărcare e poziţionat tot în
locul obişnuit al rezervorului, astfel
încât maşina asta pare foarte
apropiată de logica unei maşini cu
care s-au deprins cei mai mulţi dintre noi.
La un moment dat, spuneam chiar că cei care se ştiu mai conservatori şi au reticenţa de a sacrifica prea multe trecând la un automobil electric, ar trebuie să înceapă cu Mercedes-Benz B-Class B 250e şi vor îndrăgi imediat
propulsia electrică şi implicit acest model. Pentru că maşina asta ne-a convins pe toţi cei care am condus-o în maraton că poate face lucrurile sofisticate să pară simple şi foarte plăcute!
Maşina are şi un sistem de climatizare cu preîncălzire, aşa că o poţi seta ca să ai parte de habitaclu cald dimineaţa. Climatizarea ei, spre bucuria noastră, nu afecta vizibil autonomia, iar cifra kilometrilor rămaşi se modifică lent,
fără recalculări frecvente şi panicate ca la alte modele. Deci confortul la bord a fost unul desăvârşit şi n-aş greşi să spun că acest Mercedes-Benz electric a fost cel mai confortabil automobil dintre toate electromobilele participante la maraton. Deşi e un model electric
încă foarte puţin cunoscut, acest B-Class va cuceri ireversibil pe oricine îl va conduce şi-l va converti la mobilitatea electrică! Într-atât de bun este!
Manevrabilitatea maşinii e exemplară, chiar dacă e un pic mai grea din cauza bateriilor. Suspensia a fost rafinată foarte bine, astfel încât ţinuta de drum să fie impecabilă. Senzaţiile în volan sunt similare modelelor cu propulsie tradiţională, la fel ca şi frânările sau accelerările. Ai mai multe regimuri D pentru recuperări, dacă-ţi doreşti să
te joci mult cu ele, dar noi le-am descoperit abia în ultima zi şi nu ne-am prea obosit să le explorăm prea mult. Şi fără asta maşina asta e exact genul de maşină în care să urci şi să mergi, fără să-ţi baţi capul cu complexitatea tehnologică ce se întâmplă în substratul ei tehnic. Nici măcar procesul de încărcare a ei nu ne-a
dat bătăi de cap vreodată – maşina acceptă şi prize fără împământare. S-a încărcat întotdeauna în maraton, fără rateuri sau probleme.

Iar la viteze mici, de sub 30 km/h, maşina scoate un zumzet generat, ca să se facă auzită pentru pietoni şi biciclişti.
Consumul declarat a lui B-Class B250e este de 16.6 kWh/100 km în regim mixt. Au fost zile în care eu am reuşit să obţin cu ea 16.8 kWh/100 km, foarte aproape de cifra declarată, însă, în zilele în care a fost chinuită mai mult consumul ei s-a ridicat şi la 22.2 kWh.
În acea zi extremă, însă, colegul nostru Anatol a chinuit-o în regim Sport, vrând să vadă dacă-i va epuiza autonomia până la 0. Maşina nu i-a dat voie s-o facă, deşi parcursese în regim nebun ultimii kilometri. A ajuns la destinaţie tot cu 5 km rămaşi autonomie, dar
experiementul i-a crescut media de consum pe acea zi. Pe total, în expediţie maşina a avut o medie globală cam de 18-19 kWh/100 km. Deci, putem spune că cifra reală de costuri în consum a modelului oscilează între banii plătiţi
pentru 16.8 şi 19 kWh/100 km, adică între 30 bani per kilometru şi 34 bani!

Noi zicem că e fantastic! Dar fantasticul vine şi la preţul de vânzare! Maşina participantă în maraton, cu cei 7 mii km la bord parcurşi, e vândută
la un preţ de 26,000 euro! Şi e vorba de o maşină practic nouă!

Gata, aici încheiem relatarea, pentru că mulţi dintre voi veţi dori acum să-i contactaţi imediat pe cei de la EWA Motors s-o cumpăraţi, sau să vă
comandaţi una similară. Iar dacă ideea unui electromobil Mercedes-Benz vă încântă, şi aţi vrea să ţintiţi spre unul nou, totuşi, din gama proaspăt lansată EQ, şi mai avansată tehnologic, contactaţi-i pe cei de la Mercedes-Benz Moldova!
Sincer şi direct v-o spunem. Dacă încă mai credeţi că automobilele electrice sunt prea sofisticate, prea cu bătăi de cap sau prea diferite, trebuie să mergeţi pe acest Mercedes-Benz electric şi-l veţi dori imediat!
PiataAuto.mdIlie Toma
0
3,848
GALERIE FOTO (31 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!