REPORTAJ: Am fost martorii lansării noii generații Porsche 911

În cadrul unui eveniment spectaculos găzduit de Porsche Experience Center Los Angeles, Porsche a dezvăluit lumii cel mai importat model din gama sa: a opta generație a legendarului 911.
Undeva la sud de Los Angeles, în suburbia Carson, se află Porsche Experience Center Los Angeles. Este unul dintre cele mai moderne centre Porsche din lume și a fost ales să fie gazda unui eveniment extrem de important pentru marca din Stuttgart: lansarea internațională a noii generații Porsche 911.

Am ajuns la Los Angeles după un total de 16 ore de călătorie de la București via Istanbul. Am zburat 13 ore.
LA este cel mai important oraș din California și locul unde Porsche vinde cele mai multe exemplare 911 din America de Nord. În special versiunea cabriolet, pentru că la Los Angeles vremea este mereu plăcută.

După cazarea într-una dintre cele mai înalte clădiri din centrul orașului, un hotel cu 73 de etaje, am mers către locația evenimentului de lansare. Porsche Experience Center Los Angeles este amplasat în suburbia Carson, foarte aproape de intersecția dintre autostrăzile 110 și 405.
Încă de la intrare, am remarcat prezența unor nume importante din lumea sportului și, în special a sportului cu motor. Maria Șarapova, celebră jucătoare de tenis și ambasador al mărcii Porsche a fost în public. Mark Webber, fost pilot de Formula 1 și anduranță a fost prezentatorul evenimentului, iar pe scenă au urcat pe rând nume extrem de grele din ierarhia companiei Porsche. CEO-ul mărcii din Stuttgart, Oliver Blume a fost cel care a avut onoarea să prezinte publicului prezent cel mai nou 911. Christina Nielsen, pilot Porsche în campionatul american IMSA, a fost și ea prezentă în public alături de figuri celebre, ca actorul american Armie Hammer.
Porsche a ales California pentru lansarea noului model deoarece aici are una dintre cele mai mari baze de clienți și fani din lume. Porsche Club North America numără peste 130.000 de membri, iar modelul Porsche 911 este extrem de popular în California, în special.
Cu un show deschis de toate cele șapte generații anterioare, aduse direct de la Muzeul Porsche din Stuttgart și susținut de o prezentare video impresionantă unde vocea lui Ferry Porsche rostind cuvintele ”to create something timeless” a dat fiori audienței, generația 992 a modelului Porsche 911 și-a făcut oficial intrarea în fața publicului prezent și a lumii ce urmărea online transmisia evenimentului din California.
Versiunea prezentată la lansarea este noul Porsche 911 Carrera S. Acesta este propulsat de motorul boxer cu șase cilindri de 3.0 litri, dar dezvoltă acum 450 cai putere.
Transmisia este asigurată de o cutie automată PDK cu două ambreiaje și opt trepte, urmând ca peste un an de zile să fie disponibilă și o cutie de viteze manuală.
Porsche spune că noul model este mai puternic, dar a devenit mai eficient. Cifra oficială de consum pentru noul 992 echipat cu motorul turbo 3.0 de 450 CP este de 8.9 litri/100 km. Performanțele sunt impresionante, noul 911 Carrera S având nevoie de 3.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră, iar viteza maximă este de 308 km/oră.
Pe lista noilor sisteme ce debutează alături de noul model se numără Porsche Wet Mode, un sistem ce detectează rularea pe suprafețe ude prin intermediul unor senzori amplasați în interiorul pasajelor roții. Dacă acești senzori detectează o cantitate importantă de apă de drum, computerul de bord va sugera celui de la volan să activeze modelul de rulare Wet, ce va face deplasarea mai sigură chiar și în condiții de ploaie puternică. Opțional, noul model poate fi echipat cu Night Vision Assist, sistem ce permite detectarea obstacolelor cu ajutorul unei camere cu infraroșii.
Porsche a dezvoltat și trei aplicații digitale: aplicația Porsche Road Trip pentru descoperirea celor mai frumoase drumuri din lume, asistentul personal Porsche 360+ și calculatorul de emisii Porsche Impact, pentru neutralizarea amprentei individuale de emisii de carbon.

La nivel de design, în ciuda siluetei inconfundabile, noul Porsche 911 poate fi ușor identificat datorită luminilor stop cu un design aparte. Cele două blocuri optice sunt unite cu o bandă LED ce oferă o semnătură luminoasă specifică acestui model. În față, blocurile optice rotunde folosesc tehnologia Matrix LED. Noul model folosește, asemenea, dimensiuni diferite pentru jante. Puntea față este echipată cu roți de 20 inch, în timp ce pe spate găsim anvelope de 21 inch.
La Los Angeles am avut ocazia să stăm de vorbă și cu Thomas Krickelberg, șeful model line 911 și am aflat că noul model va avea toate versiunile cu care ne-am obișnuit, o parte din ele urmând să fie lansate chiar de anul viitor.

În ceea ce privește o posibilă versiune hybrid a modelului Porsche 911, aceasta încă nu există oficial, dar generația 992 este pregătită dacă decizia va fi luată. A fost prevăzut un spațiu suplimentar între motor și transmisie, care la nevoie poate adăposti un motor electric pentru completarea unui sistem de propulsie hibrid. Dacă acesta va exista, rămâne doar de văzut.
Pentru că am fost la fața locului, am putut studia mașina imediat după ce aceasta a fost dezvelită publicului. Calitatea materialelor și a finisărilor este la cele mai înalte standarde, așa cum Porsche ne-a obișnuit de ceva vreme. Jantele sunt superbe, iar combinația cu dimensiuni diferite pentru cele două punți arată excelent și vizual. Partea spate cu banda LED ce leagă cele două stopuri este poate cea mai atractivă parte a noului model, iar postura a rămas la fel de impresionantă ca oricând.

Există însă și câteva elemente care nu au fost pe placul tuturor la primul contact. Primul element ciudat sunt noile mânere exterioare ale portierelor. Porsche a renunțat la mânerele ieșite în afara caroseriei pentru unele aerodinamice. Deși acestea nu intră în caroserie total, după modelul Tesla, Range Rover Velar sau Jaguar I-Pace, ele adoptă o poziție aerodinamică în timpul mersului, iar apoi, pentru a facilita deschiderea portierelor se depărtează de caroserie. Deși sistemul este eficient aerodinamic, mânerele arată ciudat, aproape ca și cum ar fi defecte când adoptă poziția pentru a putea fi acționate.
Apoi avem eleronul ascuns în caroserie. Ca orice 911, noua generație are nevoie de un eleron care se ridică la acționare unui buton sau atunci când viteza de rulare depășește 120 km/oră. Dacă până acum, acesta era integrat elegant în linia caroserie chiar și când era ridicat, pentru generația 992 acesta ocupă o mare parte din partea spate, iar când este acționat, nu face favoruri esteticii părții spate.
La interior, noul 992 adoptă moda cu planșă de bord digitală, dar păstrează tema clasică a ceasurilor rotunde, iar cel central dedicat turometrului este în continuare analog. Consola centrală, însă, care la generația 991 adoptase stilul cu multe butoane inaugurat pe Panamera, este acum lipsită de orice buton. În stânga și în dreapta sunt elemente de plastic ce încadrează levierul mic al cutiei de viteze automate. Toate butoanele au fost mutate în partea de sus a consolei pentru un interior mult mai aerisit.

În Moldova, prețurile pentru modelul 911 Carrera S nu au fost deocamdată anunţate oficial. Însă modelul este deja disponibil pentru pre-comenzi.
0
3,343
GALERIE FOTO (55 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!