În condiţiile în care normele stricte privind emisiile impun industria auto să opteze tot mai des pentru dezvoltarea automobilelor cu propulsie electrică, un startup german, printre acţionarii căruia este şi fostul CEO Porsche Wendelin Wiedeking, declară că dispune de o tehnologie inovatoare care ar putea să ofere motoarelor de ardere internă o a doua şansă.
Tehnologia presupune folosirea microundelor pulsate pentru a aprinde combustibilul, în locul bujiilor tradiţionale folosite pe motoarele pe benzină şi diesel. Inginerii din spatele proiectului MWI (Micro Wave Ignition) declară că datorită noii tehnologii de aprindere a combustibilului, care presupune arderea acestuia la o temperatură mai joasă, ar putea reduce consumul de benzină sau motorină cu până la 30% şi emisiile de substanţe nocive cu până la 80%, datorită faptului că temperatura combustiei ar fi mai cobotâtă.
Unul din avantajele principale ale tenhologiei MWI este că ea poate fi integrată în arhitectura motoarelor de combustie existente, fără să necesite o abordare complet nouă a acestora. Noua tehnologie ar putea prelungi viaţa maşinilor cu motoare tradiţionale pe piaţă, economisind investiţiile majore pe care le fac producătorii auto pentru a accelera producţia automobilelor electrice în următorii ani.