Inteligenţa e în trend: Volvo bate recorduri de vânzări, în Moldova şi în lume! Care sunt cele mai vândute modele?

Acum vreo 10 ani, regizorii de la Hollywood nu oboseau să facă glume pe seama automobilelor Volvo, etichetându-le drept perfecte doar pentru oamenii „exagerat de inteligenţi”, corecţi, adeseori plicticoşi, cu exagerările dramatice specifice lumii filmului, desigur. Doar că timpurile s-au schimbat, Volvo a intrat între timp într-o nouă eră şi a reuşit să rescrie un succes nemaivăzut în lumea auto, demn de studiu la academiile economice ale lumii.
Practic, Volvo a avut îndrăzneala să redefinească printre primii noţiunea de premium, provocându-i pe ocupanţii veterani ai segmentului. Odată ce s-a reinventat, Volvo a avut tăria să spună că premium nu mai înseamnă în zilele noastre opulenţă şi lux pompos, ci mai degrabă inteligenţă, siguranţă şi tehnologie vizionară. A conceput şi o filosofie de design nou, atletic, aerat, pentru modelele sale, care să întruchipeze aceste viziuni.
În 2015 a venit noul Volvo XC90. Au trecut abia 4 ani de atunci şi puţini sesizează că e vorba de doar 4 ani la mijloc. Toate modelele care au urmat au continuat consecvent această filosofie a inteligenţei, iar între timp şi gusturile cumpărătorilor de premium s-au schimbat tot mai mult. Iar în 2018 Volvo a marcat încă un an record în istoria sa, depăşind pentru prima dată bariera de 600 mii de exemplare vândute şi ajungând la 642,253 de automobile livrate cumpărătorilor din întreaga lume. Cifra asta înseamnă o creştere de 12.4% faţă de anul 2018, iar un asemenea tempou de creştere în segmentul premium e privit cu dorinţă de toţi producătorii!
Mai mult ca atât, jumătate din vânzările Volvo încă se materializează în Europa, unde Volvo continuă să crească, însă asta înseamnă şi faptul că Volvo are rezerve uriaşe de a creşte pe pieţe-cheie precum China, Asia sau SUA, ţară în care Volvo abia de curând şi-a inaugurat prima uzină.

Cel mai popular model Volvo la nivel global este XC60 – noul model reuşind să păstreze acest titlu în ciuda schimbării recente a generaţiei. Aproape 190 mii de automobile din cele 624 mii sunt XC60. În Moldova Volvo XC60 a reuşit de asemenea performanţa de a se clasa drept cel mai vândut SUV premium din segmentul său, cu 35 de unităţi vândute pe parcursul anului 2018 din cele 209 exemplare, cât a numărat întregul segment al SUV-urilor premium compacte în Moldova.
Al doilea cel mai vândut model Volvo la nivel global e XC90, cu peste 94 mii de automobile livrate în 2018, în creştere cu aproape 7 mii de unităţi faţă de anul precedent. În Moldova poziţia lui Volvo XC90 printre alte modele e şi mai dominantă – XC90 e cel mai vândut model Volvo în ţara noastră, dar şi cel mai vândut model din segmentului SUV-urilor de talie medie, depăşind concurenţi precum Mercedes-Benz GLE, BMW X5 şi Porsche Cayenne. Însă, trebuie să fim corecţi până la urmă şi să menţionăm că toate cele 3 modele concurente menţionate au trecut prin finaluri de carieră a generaţiilor precedente, iar schimbul de generaţii afectează întotdeauna cifrele de vânzări.
Totuşi, ascensiunea Volvo din ultimii ani este de-a dreptul admirabilă. Iar acest aer de inteligenţă, despre care tot vorbim în titlu şi pe parcursul ştirii, certifică o adevărată schimbare a ceea ce înseamnă un automobil premium, o schimbare de care Volvo pare a fi nu doar pregătit, ci şi unul din primii care o conturează. Ceea ce va urma în lumea maşinilor premium va fi cu siguranţă interesant!

Vedeţi şi ultimele noastre teste drive cu modelele Volvo:
» Test drive noua generaţie Volvo XC60
» Test drive Volvo XC90 T8/T6/T5
» Test drive Volvo XC40
» Test drive Volvo S90
» Test drive Volvo V90 Cross Country

Dar şi câteva teste drive comparative în care au participat modele Volvo:
» Audi Q5 vs Mercedes-Benz GLC vs Volvo XC60
» Volvo XC40 vs BMW X2
0
894
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!