Noul Lamborghini Huracan EVO: supercar sau gadget electronic?

Încă de pe vremea lui E-Class W211, italienii aveau obiceiul de a-şi boteza la un moment dat modelele actualizate cu sufixul EVO, sugerând o evoluţie a modelului de bază. Acum a venit timpul şi unui model evoluat din Huracan, iar în cazul supercar-ului italian nu putea fi vorba de un simplu facelift, aşa că cei de la Lamborghini l-au creat pe Huracan EVO, bolidul despre care ne întrebăm dacă a rămas încă un supercar sau a devenit deja un gadget.
Lamborghini Huracan EVO e dezvoltat pe baza modelului de performanţă sporită Huracan Performante. Astfel, noul supercar e echipat cu imensul motor V10 aspirat natural, de 5.2 litri, eşapamentul căruia ştie să scoată rezonanţa maximă din bijuteria mecanică pe care o camuflează. Motorul dezvoltă 640 CP la 8,000 rpm, iar cuplul maxim ajunge la 600 Nm, livraţi la 6,500 rpm. La o greutate proprie de doar 1,422 kg şi cu prezenţa unui sistem de tracţiune integrală, bolidul poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 2.9 secunde. De asemenea acceleraţia de la 0 la 200 km/h le ia mai puţin decât altor automobile de la 0 la 100 – doar 9.0 secunde. Şi, în fine, viteza maximă ajunge la 325 km/h.
Lamborghini Huracan EVO mai debutează şi cu o nouă opţiune de a avea puntea spate viratoare, pentru a-şi spori manevrabilitatea. Supercar-ul are, de asemenea, şi un sistem de distribuţie vectorială a cuplului între toate cele 4 roţi. De asemenea, un set de giroscoape şi accelerometre evoluate sunt plasate exact în punctul de centru de greutate a maşinii, oferind informaţii de o precizie extraordinară despre parametrii dinamici ai bolidului. Cu aceste date, dar şi alte informaţii de la unghiul de virare şi forţa apăsării acceleraţiei, maşina reacţionează la condiţiile actuale de drum, ajustându-şi reacţiile suspensiei, dar şi prezicând următoare intenţie a celui de la volan, pentru a fi pregătită de o reacţie instantanee. Rezultatul e un bolid care analizează drumul pe care e condus, dar şi manierele celui de la volan, în timp real, oferind senzaţia unei agilităţi nemaivăzute datorită faptului că Huracan EVO acum nu doar reacţionează la lumea din jurul său, ci o şi prezice. Un soi de supercar care priveşte în următorul deceniu al bolizilor de talia sa, de la înălţimea unui pioner.
Şi pentru că e vorba de Lamborghini, fiecare componentă de design e gândită în primul rând pentru funcţie, şi apoi pentru formă, iar aici e vorba mai ales de funcţii aerodinamice. Iar la interior, în ton cu picanteriile tehnologice din ADN-ul său, şi-a făcut loc un nou sistem multimedia, cu display mai mare şi cu recunoaştere de gesturi. Opţional, e disponibil şi un sistem telemetric super tehnologizat, care ajută la afişarea şi înregistrarea performanţelor dinamice avansate de care e capabil supercar-ul.
În acest context, cu toate aceste tehnologii, ne-am putea întreba dacă Huracan EVO mai e un supercar sau s-a transformat într-un gadget? Însă, atât timp cât inima sa e un V10 aspirat natural, care sună demenţial, iar tehnologiile sunt toate îndreptate spre un dinamism şi mai demenţial, răspunsul e cât se poate de clar, nu?
0
402
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!