Ofensiva plug-in hibrid de la Audi: noile Q5, A6, A7, A8 cu propulsie hibridă cu încărcare de la priză

După ce au lansat primii din triada germană SUV-ul 100% electric Audi e-tron în producţia de serie, cei de la Audi anunţă acum şi o ofensivă puternică pe tărâmul modelelor plug-in hybrid, prezentând asemenea motorizări pentru 4 modele simultan – Q5, A6, A7 Sportback şi A8.
Esenţa tehnologiei plug-in hibrid presupune că aceste modele vor putea rula în regim pur electric pe distanţe moderate, cu zero emisii locale, dacă sunt încărcate periodic de la priză. Pe distanţe mai lungi, intră în acţiune şi un motor cu ardere internă, care funcţionează în tandem cu propulsia electrică, similar unui hibrid obişnuit. În cazul noilor modele Audi, filosofia lor presupune ca ele să poată parcurge minim 40 km pur electric în viaţa reală, conform ciclului WLTP, iar în acest regim pur electric să fie nu doar eficiente şi ecologice, ci şi savuroase în condus dinamic. Pentru ca această misiune să fie mai bine îndeplinită, vor exista mai multe versiuni de performanţă printre noile modele plug-in hybrid. Toate modelele plug-in hybrid la Audi se vor numi „TFSI e” de acum încolo, în timp ce „e-tron” va fi rezervat doar pentru modelele pur electrice.

Aşadar, toate noile modele Audi cu propulsie plug-in hibridă vor face uz de un motor turboaspirat pe benzină, cu injecţie directă, care va funcţiona în tandem cu un motor electric, integrat în transmisie. Audi A8 plug-in hybrid a integrat electromotorul în transmisia tiptronic cu 8 raporte, în timp ce celelalte 3 modele – în transmisia DSG cu dublu ambreiaj. Acestea din urmă sunt disponibile în câte două versiuni de putere.

În momentele de acceleraţie maximă, propulsia va fi generată cu forţe cumulate de motorul pe benzină şi cel electric, asigurându-se astfel un dinamism excelent. Folosind experienţa modelelor pur electrice, aceste hibride vor putea recupera energia la frânare mult mai bine decât alte modele plug-in hibride, capacitatea de recuperare a noilor hibrizi Audi ajungând până la 80 kW.
Energia electrică va fi stocată într-o baterie litiu-ion, amplasată în podeaua portbagajului. Modelele A6, A7 şi A8 vor avea aceeaşi baterie, cu 104 celule, grupate în 8 module. Capacitatea totală a bateriei e de 14.1 kWh. În cazul lui Q5, bateria conţine celule prismatice şi are aceeaşi capacitate totală. La toate cele 4 modele bateria e răcită printr-un circuit integrat cu circuitul de răcire a electromotorului şi componentelor electronice. Încărcarea completă a bateriei ar trebui să dureze până la 2 ore la o priză de 7.2 kW capacitate. Clienţii vor avea acces şi la o reţea europeană imensă de prize, printr-o platofrmă digitală Audi, unde aceştia îşi creează o dată un account, după care sunt facturaţi lunar la sfârşitul lunii pentru toată energia consumată în diversele alimentări.

Toate cele 4 modele noi Audi cu propulsie plug-in hibridă vor fi aduse la salonul auto de la Geneva şi-şi vor face acolo debutul public.
0
1,038
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!