(VIDEO) Premieră: Mercedes-Benz GLC facelift! Tot ce trebuie să ştii despre el

A venit şi momentul dezvăluirii celui mai aşteptat facelift din gama Mercedes-Benz în acest an, cel aplicat SUV-ului GLC.
Schimbările designului exterior sunt discrete, dar totuşi mai consistente decât cele pe care le-a primit C-Class facelift, de exemplu. În cazul lui GLC, facelift-ul i-a adus o parte frontală modificată stilistic să semene mai mult cu proaspătul frate mai mare – SUV-ul GLE. Capota e mult mai musculos sculptată acum, sugerând o pregătire şi mai mare pentru aventuri dificile. Iar versiunile AMG Line vor primi o grilă cu textură diamond.
Din profil, silueta a rămas aceeaşi, dar blocurile optice spate au devenit acum mai mari, iar designul hayonului a primit muchii mai puţin stridente, în ton cu noua idee de design a SUV-ului.
Şi pentru că suntem deja în anul 2019, GLC a scăpat de farurile halogene standard, pe care oricum nimeni nu şi le lăsa bifate. Acum farurile LED High-Performance vor fi standard, în cazul lui GLC asta însemnând lumini LED atât pentru faza scurtă, cât şi cea lungă, dar fără funcţionare matricială a fazei lungi. Această tehnologie, disponibilă anterior pe farurile opţionale LED Intelligent System, e disponibilă acum pe farurile opţionale MULTIBEAM, diferenţa dintre cele două fiind asigurarea aceluiaşi efect prin stingerea şi aprinderea celulelor de lumină, fără actuatoare mecanice, cum se întâmpla anterior.
Revizuirile la interior sunt cel puţin la fel de consistente ca şi la C-Class facelift. Iar noi facem această paralelă pentru că cele două modele împart încă de la început o platformă tehnică similară şi un interior aproape identic. Acum noul GLC facelift a primit un display panoramic, mult mai mare, pe consola centrală, iar odată cu el şi un nou sistem multimedia MBUX. Acest display e disponibil în două mărimi – 7.0 ţoli şi o rezoluţie de 960x540 sau 10.25 ţoli şi o rezoluţie de 1920x720 pixeli. De asemenea, a apărut şi un nou touchpad pe tunelul central, prin care se operează cu sistemul multimedia, înlocuind touchpad-ul precedent. Însă acum GLC înţelege şi comenzile prin gesturi.
Volanul e de asemenea unui nou, cu zone laterale metalice şi un nou stil al butoanelor de pe el, iar de după volan se zăresc noile cadrane digitale de bord.
GLC facelift vine cu noutăţi foarte interesante şi la gama de motoare, aceasta fiind înnoită aproape în totalitate! Toate motoarele pe benzină au primit acum tehnologia mild hybrid, iar motorizarea cea mai accesibilă nu va fi GLC 250, ca înainte, ci GLC 200 4MATIC. Sub capota acestei motorizări e amplasat, ca şi la C-Class C 200 facelift, noul motor turboaspirat pe benzină M264, care livrează aici o putere maximă de 197 CP şi un cuplu maxim de 280 Nm. Însă, sistemul mild hybrid şi prezenţa unui electromotor de susţinere a propulsiei mai aduc 14 CP şi 150 Nm în plus, atunci când acesta intervine, aşa că parametrii dinamici ai noului GLC 200 ar trebui să fie comparabili cu cei ai precedentului GLC 250.

Acelaşi motor cu tehnologie mild hybrid şi prezenţa unui sistem electric de 48 V la bord se regăseşte şi sub capota versiunii GLC 300 4MATIC a SUV-ului împrospătat. Aici propulsorul cu ardere internă dezvoltă 258 CP şi 370 Nm, iar susţinerea din partea electromotorului este aceeaşi – 14 CP şi 150 Nm. Ambele motorizări promit cifre de consum mixt de 7.1-7.4 litri.
La capitolul motoarelor diesel s-au confirmat predicţiile noastre anterioare şi toate motorizările au primit noul motor diesel OM 654 de 1,950 cm cubi, în locul precedentului OM 651 de 2.1 litri. Noul motor diesel se regăseşte deja sub capota mai multor modele apărute sau împrospătate de la E-Class încoace, inclusiv pe C-Class facelift.

În cazul lui GLC facelift, acesta va fi disponibil în 3 ipostaze de putere. Cea incipientă e GLC 200d 4MATIC şi vine cu 163 CP şi 360 Nm, promiţând un consum mixt de 5.2-5.5 litri/100 km. Ipostaza mai puternică e GLC 220d 4MATIC, care livrează 194 CP şi 400 Nm, iar versiunea diesel cea mai puternică din momentul lansării lui GLC facelift e GLC 300d 4MATIC, sub capota căreia acelaşi motor dezvoltă 245 CP şi 500 Nm.
O informaţie dată în trecere de către cei de la Mercedes-Benz e faptul că sistemul de tracţiune integrală 4MATIC pe GLC facelift a beneficiat de o nouă inginerie, fără a se menţiona prea multe detalii despre asta. La capitolul motoarelor diesel se menţionează şi faptul că noul sistem 4MATIC poate asigura atât stiluri foarte dinamice de condus, cât şi foarte eficiente în consum, ceea ce ne face să suspectăm aplicarea unui sistem part-time, cu intervenţii pe măsura necesităţilor şi analizelor senzoriale, aşa cum se întâmplă în prezent şi la alte modelel ale mărcii. Totuşi, acestă informaţie rămâne a fi confirmată sau infirmată de noi pe viitor în comunicări directe cu cei de la Mercedes-Benz.
Noul Mercedes-Benz GLC facelift îşi va face debutul public săptămâna viitoare la salonul auto de la Geneva.
0
3,453
GALERIE FOTO (14 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!