Premieră: noul Audi SQ5 TDI. Aşa arată viitorul dieselurilor de mare putere?

Dacă o perioadă Audi a fost mai timid în a prezenta motorizări diesel dominante pe modelele sale, din motive evidente, acum germanii n-au mai ezitat să lanseze cea mai performantă motorizare diesel a SUV-ului Audi Q5, demnă de litera S în nomenclatura modelului.
Şi noul Audi SQ5 TDI vine cu parametri care nu pot să ne lase indiferenţi. Sub capota sa se regăseşte un motor diesel V6 de 347 CP şi 700 Nm, iar pentru ca această forţă imensă să fie posibilă în tandem cu emisii mici în viaţa reală şi reacţii imediate în condus, inginerii au combinat câteva tehnologii pe care au început să le aplice în ultimul timp tot mai des. Noul motor al lui SQ5 dispune de o turbină clasică, dar şi de un compresor electric, în locul unuia mecanic. Astfel, la turaţii mici ale motorului, compresorul electric poate asigura comprimarea instantanee a aerului în admisie, generând cuplul şi forţa necesară la cele mai mici turaţii, fără ezitări. Practic, acest compresor şi-a luat asupra sa plaja de turaţii de la minim până la 1,600 rpm, mai sus intervenind turbocompresorul clasic.
Pe lângă asta, noul propulsor face uz şi te tehnologie mild hybrid, în combinaţie cu un sistem electric de 48 V de la bord, prezent în paralel cu sistemul clasic de 12 V. Modul de funcţionare a sistemului mild hybrid e unul similar cu alte modele recente Audi şi presupune prezenţa unui generator/electromotor contectat prin curea direct la arborele cotit al motorului, iar astfel acesta participă la regenerarea energiei electrice şi stocarea ei într-o baterie litiu-ion, sau la propulsarea directă a arborelui cotit prin aportul său de cuplu alături de forţa generată prin combustia motorului, ajutând şi mai mult la senzaţia de elasticitate imediată, simţită în condus. La rularea în inerţie, sistemul poate chiar opri cu totul combustia în motor, pe perioade scurte, propulsia fiind susţinută de acest generator.
Toate aceste tehnologii susţin reacţiile şi forţa întregii unităţi de propulsie la turaţii mici, când se doreşte efect imediat şi când se produce, de obicei, cel mai mare consum instantaneu de carburant. Cu aceste tehnologii, însă, motorul reuşeşte să-şi reducă substanţial consumul mai ales în viaţa reală, păstrând şi emisiile în limita unor valori bune. Să fie ăsta oare viitorul motoarelor diesel de înaltă performanţă?
Pe Audi SQ5 TDI acest motor e cuplat la o cutie automată tiptronic cu 8 trepte şi la un sistem de tracţiune integrală permanentă quattro. În condiţii normale, 60% din cuplu pleacă în spate şi 40% în faţă, în spiritul unui model sportiv, dar într-un regim de forţări intense puntea spate poate primi până la 85% din cuplu, ceea ce ar putea permite, teoretic, un drifting frumos cu noul SUV Audi.
Noul model vine echipat standard cu suspensie cu amortizoare adaptive, iar opţional se poate bifa şi o suspensie pneumatică.

Şi acum, cât de repede merge noul Audi SQ5? Ei bine, ajunge la prima sută în 5.1 secunde, iar viteza maximă e limitată la 250 km/h. Preţul anunţat pentru Germania porneşte de la 67,750 euro.
0
1,788
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!