(VIDEO) Premieră: noul Ford Focus ST, hot-hatch-ul de 280 CP!

Ford are o experienţă enormă de adăugare intensă a condimentelor pe Focus, iar acum asistăm la o primă asemenea lansare bazată pe noua generaţie a modelului: noul Ford Focus ST.
Disponibil atât în caroserie hatchback, cât şi break, noul Focus ST vine cu un substrat tehnic menit să-l pună imediat în fruntea celor mai dorite hatchback-uri, alături de proaspăt-lansatul Honda Civic Type R şi mai bătrânul VW Golf R. Sub capota noului Focus ST e instalat motorul turboaspirat de 2.3 litri EcoBoost, pe care-l ştim de ceva vreme bună în gama Ford şi care se laudă aici cu mici perfecţionări. Acesta va dezvolta 280 CP pe Focus ST, iar cuplul maxim e de 420 Nm, fiind uşor „relaxat” în comparaţie cu ipostaza în care e instalat pe Mustang, spre exemplu. Însă mişcarea e una firească, pentru că peste ceva timp va trebui să mai asistăm şi la lansarea unui Focus RS cu o versiune mai puternică a aceluiaşi propulsor, aşa că aici vorbim de piper negru, pe când ardeii chili au fost lăsaţi pentru acea lansare viitoare.
Cu acest motor sub captă, noul Ford Focus ST va accelera de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 6 secunde. Propulsorul e cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, dar e disponibilă şi o transmisie automată nouă cu 7 trepte. Aceasta din urmă oferă şi padele lângă volan pentru episoadele de condus sportiv.

Toată puterea pleacă spre puntea faţă, ceea ce nu e de mirare la Focus, întrucât inginerii mărcii s-au lăudat întotdeauna că pot pune cuplu enorm pe puntea de acolo, evitând efectele fizice nedorite. De această dată, inginerii au montat pentru prima dată un diferenţial cu alunecare limitată pe puntea faţă, asigurând astfel maşinii un comportament şi mai sportiv.
Noul model vine cu suspensie multilink pe spate şi cu amortizoare adaptive, oferind şi regimuri de condus pentru o mai bună adaptabilitate în diverse scenarii extreme. Nu lipsesc nici micile picanterii interioare, precum scaunele sportive Recaro cu inscripţie ST.

Dar, noul Focus ST mai are ceva pentru amatorii mai conservatori de sportivitate, pentru cei ce mai aleg să cumpere un Golf GTD diesel în loc de un GTI sau un R. E vorba de o versiune diesel a noului hot hatch Ford, care are sub capotă un motor diesel de 2.0 litri şi 190 CP.
Voi ce aţi alege dintre cele două motoare – benzinarul de 280 CP sau dieselul de 190 CP?

Şi, apropo, noi am testat noua generaţie Ford Focus la testul internaţional, iar testul îl puteţi găsi aici.
0
316
GALERIE FOTO (13 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!