Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Grupul Volkswagen păşeşte spre marea electrificare: 70 de modele electrice noi în următorii zece ani

14 Martie 2019 - 16:04
Ilie Toma
Mobilitatea electrică nu mai e o probabilitate de viitor, ci o certitudine care se instaurează tot mai dominant în zilele noastre. Recentul salon auto de la Geneva a însemnat prezentarea mai multor concepte pre-producţie a grupului Volkswagen, bazate pe o noua platformă electrică MEB, iar între timp Audi are deja un proaspăt SUV pur electric, e-tron, iar Porsche lucrează intens la lansarea lui Taycan. E clar, lucrurile se mişcă accelerat în cadrul grupului Volkswagen, iar acum germanii şi-au făcut publice şi planurile pe următorii 10 ani în această direcţie.
Aceştia vor lansa 70 de modele electrice noi până în 2028, iar numărul vehiculelor produse pe noile platforme electrice ar urma să atingă cifra de 22 milioane de unităţi către acelaşi an. Primul model, bazat pe noua platformă, e Audi e-tron, pe care l-am menţionat mai sus şi care e disponibil deja, iar următorul lansat în producţie va fi Porsche Taycan, pentru care s-au înregistrat deja peste 20,000 comenzi.

Segmentul maşinilor electrice mai accesibil va fi impulsionat de un model Volkswagen, lansat pe baza conceptului ID, urmat de unul derivat din cocneptul ID CROZZ. Mai apoi, vine şi rândul unui model derivat din Seat el-Born şi a altui model Skoda, derivat din conceptul Vision E, toate aduse în acest an la Geneva. Iar lista nu se va opri aici.
Marea provocare în calea acestor planuri sunt bateriile, care ar putea fi produse în număr insuficient. VW şi-a ales patru furnizori mari globali, dar caută în prezent şi soluţii de a se implica direct în producţia şi a dezvolta parteneriate în tehnologii noi ale bateriilor.

În acelaşi timp, grupul VW are de lucru în cadrul aceluiaşi plan şi în direcţia neutralizării emisiilor CO2 de la propriile fabrici, în procesul de producţie propriu-zisă a automobilelor. Spre exemplu, dacă uzina Audi din Bruxelles se poate deja lăuda că neutralizează totalmente emisiile CO2, atunci cea Volkswagen din Wolfsburg e cea mai învechită moral la acest capitol, făcând încă uz de cărbuni ca sursă de energie. Aici se va recurge la trecerea la gaz natural la prima etapă, după care se va căuta eficientizarea de mai departe a întregului proces.
Cert este că toate mărcile grupului VW, de la cele mai accesibile până la cele mai exclusiviste, vor păşi tot mai mult în tabăra propulsie electrice, iar asta înseamnă că şi diversitatea modelelor electrice va creşte substanţial în anii următori! Se arată vremuri frumoase pentru automobilele electrice!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter