Premieră mondială: Porsche Cayenne Coupe

Porsche diversifică propria gamă de SUV-uri cu noul Cayenne Coupe! Noul model se lansează concomitent cu două versiuni și vine să atace dur rivalii Audi Q8, BMW X6 și Mercedes-Benz GLE Coupe. Să descoperim, deci, noua operă de artă a germanilor!
Odată ce a intrat în segmentul SUV-urilor cu Cayenne, apariția unei versiuni coupe a acestuia a fost doar o chestiune de timp, ținând cont de popularitatea crescândă a segmentului per general, dar și interesul sporit pentru SUV-urile cu siluetă coupe. Aparent, rețeta unui astfel de SUV este una bine cunoscută și aplicată de mai mulți producători de câțiva ani, însă cei de la Porsche nu au ezitat să aducă în segment careva picanterii noi.
Comparativ cu Cayenne, noul SUV are montanți puternic înclinați, iar partea curioasă este că modificărilor au fost supuși și montanții față, pe lângă cei de la posterior. Acoperișul a fost coborât cu 20 mm, iar modificările elementelor de caroserie au dus la extinderea lungimii totale a mașinii cu 13 mm. Cayenne Coupe are un design extrem de familiar cu versiunea standard a SUV-ului, însă o mare parte a elementelor exterioare sunt absolut noi.
Modificări mai discrete au avut loc la partea frontală – Coupe-ul s-a ales cu blocuri optice, bară de protecție, aripi și capotă similare. Printre elementele regândite se enumeră toate cele 4 portiere și, bineînțeles, hayonul, ce are inclus un eleron activ, acționat automat la viteze de peste 90 km/h. Blocurile optice spate repetă forma celor de pe Cayenne, însă în cazul Coupe-ului acestea au dimensiuni mai mari și o semnătură a luminilor LED ușor revizuită. Acoperișul este compus dintr-un singur element de sticlă cu o suprafață totală de 2.16 m2. În varianta entry-level Cayenne Coupe are incluse jante de 20 țoli, pe când modelul standard dispune de jante de „doar” 19 inch în versiunea incipientă.
Mici diferențe se vor regăsi și la interior – deși planșa de bord repetă cu exactitate planșa SUV-ului standard, Cayenne Coupe are incluse în versiunea incipientă scaunele sport cu tetiere integrate. Bancheta spate este poziționată cu 30 mm mai jos, astfel încât cei din spate nu vor duce lipsă de spațiu deasupra capului. Fără plăți adiționale clienții vor putea alege între bancheta spate cu două locuri separate de o cotieră masivă cu mult spațiu de depozitare, fie bancheta standard cu 3 locuri și cotieră integrată în spătar.
Spațiul rezervat bagajelor a avut, însă, de suferit în urma modificărilor aplicate caroseriei – volumul portbagajului constituie acum 625 litri, pentru versiunea standard (770 litri în cazul Cayenne), și 600 litri pentru versiunea Turbo.
Din punct de vedere tehnic, Cayenne Coupe repetă cu exactitate modelul deja existent. SUV-ul se va lansa pe piață cu două versiuni, cea de bază, Cayenne Coupe, cu unitatea turboaspirată V6 de 3.0 litri, cu 340 CP și 450 Nm la activ, și Cayenne Turbo Coupe, cu benzinarul turbo V8 de 4.0 litri, ce livrează 550 CP și 770 Nm.
Ambele motoare vor fi cuplate la cutia automată cu 8 rapoarte, ce va transmite cuplul pe cele două punți. Versiunea de bază poate accelera până la 100 km/h în 6.0 secunde și poate atinge viteza maximă de 243 km/h, atunci când versiunea Turbo pentru executarea aceluiași exercițiu va avea nevoie de 3.9 secunde, fiind capabilă să atingă viteza maximă de 286 km/h.
Startul comenzilor va fi dat imediat după premieră. Primele unități vor fi livrate clienților începând cu luna mai a acestui an.
0
516
GALERIE FOTO (63 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!