Nissan GT-R marchează cei 50 de ani de la lansarea primului model sport nipon cu un facelift și o ediție specială

În dimineața zilei de azi relatam despre ediția aniversară 50th Anniversary Edition pregătită de niponi pentru coupe-ul Nissan 370Z, ce marchează jumătate de secol de la lansarea gamei de modele de performanță nipone, iar între timp constructorul a publicat imagini și informații despre o ediție similară dedicată coupe-ului legendar Nissan GT-R. Pe lângă ediția specială, niponii lansează și un set de modificări pentru versiunea standard GT-R, lansată în 2007.
Modelele din ediția aniversară au primit o combinație specială de culori pentru caroserie, ce combină nuanțele de alb și albastru, în stilul coupe-urilor Skyline lansate de Nissan în cursele Japan GP. GT-R 50th Anniversary Edition s-a ales cu jante originale de 20 inch bicolore, ce combină nuanțele de negru și albastru. La interior ediția specială se distinge prin tapiseria nouă a volanului și levierului cutiei de viteze, dar și prin prezența siglei specifice "50th Anniversary Edition" pe tunelul central.
Niponii nu s-au limitat la acest set de modificări și au pregătit un set de actualizări de ordin tehnic, care vor fi disponibile, însă, și pentru modelele standard începând cu acest an. Unitatea V6 de 3.8 litri a primit turbocompresoare noi, ce au sporit receptivitatea motorului la pedala acceleratorului la turații mici, o nouă galerie de evacuare și tobe de evacuare din titan. Cu toate acestea, performanțele motorului au rămas la același nivel – 573 CP. Suspensia nu a primit elemente noi, însă elementele existente au fost resetate.
Nici versiunile GT-R Nismo nu au fost neglijate. La nivel estetic, versiunea Nismo se distinge de modelul pre-facelift prin prezența noilor incizii de aer pe aripile față, unele absolut funcționale, menite să evacueze mai eficient aerul fierbinte de sub capotă. Noile elemente de caroserie din fibră de carbon în ansamblu au dus la micșorarea greutății proprii a versiunii de top cu 10.5 kg, o reducere de încă 20 kg a fost posibilă grație noilor discuri de frână carbon ceramice Brembo și jantelor dintr-un aliaj nou.
Motorul a fost dotat cu turbocompresoare noi, preluate de la bolidul de curse GT-R GT3, cu până la 20% mai receptive la accelerație, însă și în cazul versiunilor Nismo cei 600 CP nu au beneficiat de un surplus. La interior sunt prevăzute scaune sport noi cu un suport lateral mai profilat.
Clienții ce vor opta pentru versiunea GT-R Track Edition vor avea la activ propulsorul de 600 CP preluat de la Nismo și vor putea bifa frânele carbon ceramice în lista opționalelor.
0
302
GALERIE FOTO (50 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!