Premieră mondială: noua generație Mercedes-Benz GLS - S-Class în segmentul SUV-urilor

Mercedes-Benz prezintă în premieră mondială cea de-a treia generație a SUV-ului GLS. Pentru prima dată modelul constructorului din Stuttgart are un rival pe cinste, noul BMW X7, astfel inginerii au avut o misiune importantă de a aduce noua generație la un nivel maxim de confort, demn de S-Class, să-i asigure și o ținută de drum impecabilă și să-i ofere un comportament capabil să livreze senzații tari celui din spatele volanului. Totodată, cel mai mare SUV din gama Mercedes-Benz va avea de luptat cu Rolls-Royce și Bentley în segmentul luxului suprem, cu viitoarea versiune de top Mercedes-Maybach GLS.
Cea de-a treia generație Mercedes-Benz GLS a păstrat formele și silueta familiară predecesorului, însă substratul tehnic și elementele exterioare sunt absolut noi. SUV-ul de top din gama germanilor a primit elemente de design, precum blocurile optice și barele de protecție inspirate de la noua generație GLE, însă mai cu forme rotungite și o prezență generală monumentală. Totodată, noul SUV nu pare la fel de "greoi", precum predecesorul.
Noul Mercedes-Benz GLS are la bază versiunea extinsă a platformei MHA, pe care a debutat și noua generație GLE. Noul SUV este mai lung decât predecesorul cu 77 mm, având o lungime totală de 5,207 mm. În lățime GLS a adăugat 22 mm (1,956 mm), pe când ampatamentul a fost mărit cu 60 mm, până la 3,135 mm. În ciuda dimensiunilor mai mari, coeficientul aerodinamic a fost micșorat de la 0.35 la 0.32.
Pe lângă platformă, noile GLE și GLS au și o planșă de bord unificată, cu un design identic, două ecrane pentru afișajele cadranelor de bord și sistemului multimedia MBUX, dar și elemente de control absolut identice. Diferența vine, însă, după montanții centrali: pasagerii vor beneficia de un spațiu pentru picioare mai mare cu până la 87 mm, comparativ SUV-ul precedent.
Locul banchetei din spate pentru trei persoane poate fi preluat de două scaune separate cu reglaje electrice și cotiere integrate – anterior germanii nu ofereau o astfel de opțiune nici în SUA. Cel de-al treilea rând de scaune este inclus în varianta incipientă GLS și oferă spațiu suficient pentru adăpostirea confortabilă a doi pasageri maturi – pentru aceștia este prevăzută încălzirea electrică și prize USB. Cele două rânduri de scaune sunt rabatabile electric – chiar și în versiunile entry-level, iar volumul maxim al portbagajului poate atinge 2,400 litri.
Lista opționalelor este preluată în întregime de la noul GLE, însă pentru GLS germanii au pregătit câteva surprize, printre care sistem multimedia separat pentru pasagerii celui de-al doilea rând de scaune, prezentat de două ecrane de 11.6 inch, cu acces la internet. Un al treilea display tactil este integrat în cotiera spate – acesta include comenzi pentru sistemul audio și cel de climatizare care, în premieră pentru Mercedes-Benz, poate fi cu 5 zone.
Versiunea standard Mercedes-Benz GLS are incluse farurile matrice Multibeam cu câte 112 elemente LED. Lista motorizărilor include un indice absolut nou pentru întreaga gamă Mercedes-Benz – GLS 580, care este și versiunea de top până la apariția modelelor cu siglele AMG și Maybach. GLS 580 are sub capotă benzinarul biturbo V8 cu 489 CP și 700 Nm la activ.
Varianta incipientă pe benzină, GLS 450, are sub capotă unitatea de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie, ce dezvoltă 367 CP și 500 Nm. Ambele motoare vin cu sistemul electric EQ-Boost, cu un generator-starter alimentat de la un sistem de 48 V, ce oferă un surplus de 22 CP și 250 Nm în primele clipe de accelerație și are menirea de a porni momentan motorul termic în cadrul sistemului Start/Stop.
În Europa GLS va fi disponibil și cu un propulsor turbodiesel de 2.9 litri oferit în două variante de putere. Versiunea incipientă GLS 350 d are la activ 286 CP și 600 Nm, în timp ce versiunea superioară diesel, GLS 400 d pune la dispoziția șoferului 330 CP și 700 Nm.
Toate motoarele se cuplează la cutia automată cu 9 rapoarte 9G-Tronic, ce transmite cuplul pe ambele punți prin intermediul sistemului 4MATIC, însă tracțiunea integrală full-time a cedat locul celei part-time. Suspensia pneumatică Airmatic este inclusă standard, iar opțional clienții vor putea opta pentru suspensia hidro-pneumatică adaptivă E-Active Body Control. Ambele tipuri de suspensie promit o ținută de drum impecabilă și capacități sporite în offroad.
Prima piață de lansare pentru noul Mercedes-Benz GLS va fi cea americană. Noul SUV va fi produs la uzina germanilor din statul american Alabama, iar ulterior producția acestuia va avea loc și la noua uzină Mercedes-Benz din Rusia. În Europa GLS va ajunge în cea de-a doua jumătate a acestui an, iar ulterior lista versiunilor va fi suplinită cu modelele de top Mercedes-AMG și Mercedes-Maybach.
0
922
GALERIE FOTO (79 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!