Premieră: noile Audi S6, Audi S6 Avant și Audi S7 primesc pentru prima dată în istorie un propulsor turbodiesel

În ciuda tendințelor din industria auto și direcției de dezvoltare a concernului Volkswagen Group în general, germanii lansează noile modele de performanță Audi S6, Audi S6 Avant și Audi S7 cu propulsoare turbodiesel sub capotă. Premierele sunt cu atât mai interesante, pe fundalul modelelor similare precedente, care anterior dispuneau doar de propulsoare pe benzină. Să descoperim, deci, noile modele de performanță a producătorului din Ingolstadt.
Din punct de vedere tehnic, noile modele de performanță au un substrat tehnic foarte apropiat de cel al noului crossover SQ5 TDI. Sub capotele noilor S6, S6 Avant și S7 se va situa cea mai potentă versiune a propulsorului EA897, V6 3.0 TDI, ce livrează 349 CP și 700 Nm cuplu maxim transmis prin intermediul cutiei automate de viteze cu 8 rapoarte și sistemului de tracțiune integrală quattro pe ambele punți.
Propulsorul turboaspirat este asistat de un compresor electric de 7 kW și un generator-starter de 48 volți, alimentat de la o baterie de 10 Ah, situată în podeaua portbagajului. Compresorul electric este inclus până la 1650 rpm, iar ulterior este pus în funcțiune turbocompresorul, cuplul maxim fiind disponibil doar între 2500 și 3100 rpm. Generatorul-starter, precum și în cazul modelelor mild-hybrid deja disponibile, este capabil să pornească motorul pentru accelerații rapide, iar grație prezenței acestuia motorul termic poate fi oprit pentru un timp de până la 40 secunde în timpul condusului lejer, ceea ce are un impact pozitiv pentru eficiența noilor versiuni de performanță.
Cu propulsoare pe motorină noile Audi S6, S6 Avant și S7 indică un timp de accelerație până la 100 km/h mai mare, decât predecesorii. Audi S6 TDI este capabil să accelereze până la 100 km/h în 5.0 secunde, cu 0.6 secunde mai lent decât predecesorul, ce avea sub capotă unitatea V8 de 4.0 litri (450 CP și 550 Nm la activ). Break-ul Audi S6 Avant TDI și coupe-ul cu 4 uși Audi S7 TDI execută același exercițiu în 5.1 secunde. Viteza maximă pentru toate cele 3 modele noi este limitată electronic la 250 km/h.
Sistemul de tracțiune integrală este acel ce va asigura senzațiile tari în condus – în mod standard cuplul este transmis în proporție de 40:60 pentru puntea față și, respectiv, puntea spate. Totodată, în diferite situații, cuplul poate fi transmis pe putnea față în proporție de până la 70%, atunci când pe puntea spate poate fi transmis maxim 85% din cuplu. Roțile punții spate pot vira în direcția opusă virajului, pentru o manevrabilitate mai bună, sau în direcția virajului la viteze de peste 60 km/h pentru o ținută de drum impecabilă.
Suspensia adaptivă cu arcuri este inclusă standard pentru noile Audi S6, Audi S6 Avant și Audi S7. Sedanul și break-ul au o suspensie cu o gardă la sol micșorată cu 20 mm, comparativ cu modelele standard, atunci când coupe-ul cu 4 uși are o gardă mai mică cu 10 mm, comparativ cu versiunea standard. Toate modelele sunt dotate cu sisteme de frânare de performanță cu 6 pistoane și discuri de 400 mm pe puntea față, iar opțional sunt disponibile frânele carbon-ceramice, care pe lângă o eficiență termică mai bună, aduc cu sine și o greutate mai micșorată cu până la 9 kg pentru fiecare model.
La exterior noile modele din seria S se vor distinge de versiunile standard printr-un kit aerodinamic agresiv, cu bare de protecție modificate, aripi evazate și 4 terminații ale sistemului de evacuare integrate în difuzorul spate. Tradițional pentru modelele sport "S", capacele oglinzilor retrovizoare exterioare sunt de culoare argintie. Standard modelele dispun de jante originale de 20 inch, opțional fiind oferite jante de 21 inch.
Noile Audi S6, S6 Avant și S7 vor fi lansate pe piață din vara acestui an. Prețul de start, fără opționale, pentru sedan va constitui circa 76 500 euro, break-ul fiind oferit pentru 79 mii euro. Coupe-ul cu 4 uși Audi S7 va fi disponibil începând cu 82 750 euro.
Cum rămâne cu piețele, unde motoarele diesel nu sunt și nici nu au fost niciodată în vogă, precum SUA? Ei bine, noile Audi S6, S6 Avant și S7 vor fi oferite și acolo, însă locul turbodieselului va fi preluat de unitatea pe benzină V6 2.9 TFSI, care la fel va dispune de un compresor electric și un sistem mild-hybrid de 48 volți. Puterea unității pe benzină va constitui 450 CP și 600 Nm, iar celelalte detalii vor fi oferite de germani mai târziu, probabil la Salonul Auto de la New-York.
0
711
GALERIE FOTO (75 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!