Studiu IIHS: centurile de siguranță sunt insuficiente pentru a salva de traumatisme și deces pasagerii banchetei spate

În timp ce sistemele de siguranță activă avansează, impacturile frontale grave fiind aproape excluse la bordul unui automobil modern, siguranța pasagerilor spate este asigurată doar de centurile de siguranță – cu această concluzie a venit Institutul American pentru Siguranță în Trafic (IIHS), solicitând constructorilor auto să dezvolte sisteme noi pentru creșterea siguranței pasagerilor banchetei spate.
IIHS a efectuat un studiu pentru a afla care este rata persoanelor traumatizate și decedate în accidente rutiere în rândul pasagerilor banchetei spate. Pentru studiul respectiv, specialiștii americani au luat în calcul doar cazurile soldate cu traumatisme sau decese, în care pasagerii banchetei spate aveau centurile de siguranță cuplate. În urma cercetărilor, cei de la IIHS au stabilit, că în ciuda avansării în domeniul siguranței active și pasive, pasagerii spate sunt supuși unor riscuri mai mari decât șoferul și pasagerul față! Cauza principală constă în faptul, că afară de centurile de siguranță și airbag-urile laterale și cele de tip cortină, care salvează doar în cazul impactului lateral, pasagerii banchetei spate nu sunt asigurați de nici un alt sistem, pe când cei din față dispun de airbag-uri frontale și pentru genunchi. Totodată, americanii au depistat că o parte dintre automobilele comercializate în SUA, în special cele accesibile, nu dispun de un sistem de pretensionare a centurii de siguranță pe bancheta spate.
Cercetările au arătat că 30% dintre pasagerii banchetei spate cu centurile cuplate, ce au avut de suferit sau au decedat în urma accidentelor rutiere, s-au ales cu traumatisme la nivel de cutie toracică, iar alte 23% dintre pasageri s-au ales cu traumatismele capului, din cauza impactului cu scaunele din față. Astfel, cei de la IIHS se arată convinși, că numărul celor traumatizați și decedați ar putea fi redus prin instalarea obligatorie a sistemului de pretensionare a centurilor pe banchetele spate dar și prin instalarea unor airbag-uri frontale pentru pasagerii spate.
În acest context, IIHS va elabora o nouă metodă de testare a automobilelor, ce va acorda mai multă atenție pasagerilor banchetei spate, iar astfel americanii intenționează să determine constructorii auto să dezvolte tehnologii de siguranță noi și efective.
De menționat, că unii producători auto sunt preocupați de siguranța pasagerilor spate de mai mulți ani, până la intervenția celor de la IIHS. De exemplu, Ford a dezvoltat centuri de siguranță gonflabile, care să minimizeze probabilitatea provocării traumatismelor abdomenului pasagerului spate în cazul impactului. Chiar și airbag-urile frontale pentru pasagerii spate au fost deja dezvoltate: compania TRW a prezentat propria concepție de un asemenea airbag, însă acesta nu a ajuns încă să fie implementat de constructorii auto. Cei de la TRW au menționat, că sistemul dezvoltat este încă imperfect, iar asta pentru că distanța dintre pasagerul spate și scaunul șoferului sau pasagerului față poate varia de la un automobil la altul, dar și din cauza multiplelor reglaje puse la dispoziția celor din față.
De menționat, că actualele sisteme de siguranță, cât pasivă atât și activă, în tandem cu organizațiile non-guvernamentale și legile înăsprite în materie de siguranță în trafic au dus la o scădere considerabilă a numărului de persoane decedate și traumatizate în accidente. De exemplu, pe parcursul ultimilor 15 ani, numărul persoanelor decedate în accidente rutiere în Europa a scăzut de mai bine de două ori, de la 50 mii la 25 mii persoane anual. Afară de aceasta, în fiecare an legea impune un nivel superior de siguranță oferită standard pentru automobilele noi comercializate. Astfel, din 2022 toate automobilele noi comercializate în Europa vor fi dotate obligatoriu cu sisteme de menținere a benzii de circulație și de prevenire a impacturilor frontale, iar pentru o precizie mai mare în stabilirea cauzelro și consecințelor accidentelor, autoritățile europene propun istalarea cutiilor negre la bordul automobilelor noi.
0
377
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!