Vânzările de automobile noi în Moldova în primul trimestru din 2019: moldovenii, amatori tot mai mari de SUV-uri

Vânzările de automobile noi din primul trimestru al anului 2019 continuă să releve un tablou de conturare sănătoasă a pieţii, marcată de o uşoară creştere generală, susţinută în principal de SUV-uri, atât cele la preţ mai raţional şi mai accesibil, cât şi cele premium. Practic, SUV-urile cresc cu o cotă mult mai mare decât tempoul general al pieţii, în timp ce alte caroserii cunosc vânzări simţitor mai modeste. Putem afirma că moldovenii preferă tot mai mult şi mai mult SUV-urile şi dacă anul trecut cota lor trecuse uşor de 50% din totalul automobilelor noi, atunci în primul trimestru al acestui an cota SUV-urilor a urcat deja la 58% din totalul vânzărilor de automobile noi!
Dar, deşi tabloul general cunoaşte schimbări moderate, unele mărci au cunoscut salturi consistente, atât în creştere, cât şi în descreştere.

În total, în primele 3 luni ale anului 2019, în Moldova au fost înmatriculate 1,397 automobile noi, în creştere cu 2.7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când s-au înmatriculat 1,360 automobile noi.

Dacia rămâne a fi liderul tradiţional al clasamentului, cu 344 automobile vândute în primul trimestru, cu o creştere considerabilă de +15.1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru prima dată în ultima perioadă, SUV-ul Duster l-a depăşit la vânzări pe Logan, cu 145 de unităţi pentru Duster şi doar 133 unităţi pentru Logan!
Skoda ocupă ce-a de-a doua poziţie a clasamentului general, cu 179 de unităţi vândute în primul trimestru. În gama mărcii cehe Octavia rămâne a fi cel mai popular model, cu 57 de unităţi, însă este urmată nu de alte sedanuri, ci din nou de un SUV – Kodiaq. Acesta a înregistrat 35 de exemplare vândute în primele 3 luni. Şi SUV-ul Karoq înregistrează un tempou pozitiv, numărând încă 11 exemplare vândute în acest prim trimestru.
Pe poziţia a 3-a se clasează Hyundai, cu 143 de unităţi livrate. Şi aici toate 3 cele mai vândute modele sunt SUV-uri – Tucson, Santa Fe şi Creta.

O situaţie similară de preferinţa pentru SUV-uri o înregistrează şi Toyota, clasată pe poziţia a 4-a, cu 101 automobile vândute în primul trimistru. Bestseller-ul absolut aici e noua generaţie RAV4, vânzările căreia au cuantificat 48 de unităţi din cele 101. Următoarele modele în topul mărcii nipone sunt C-HR şi Land Cruiser Prado.
Clasamentul e continuat de KIA, cu 83 de unităţi, iar 58 dintre ele revin SUV-ului Sportage. Pe poziţia a 6-a se clasează Ford cu 68 de unităţi şi care reuşeşte o creştere spectaculoasă de +74.4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut tot datorită unui SUV, Kuga, căruia îi revin 15 unităţi. Alte 11 unităţi îi revin pick-up-ului Ford Ranger, însă, atunci când vorbim de SUV-uri în această statistică, nu includem şi modelele pick-up.
Suzuki are un număr identic de exemplare vândute, 68 la număr, iar cele mai vândute modele sunt tot SUV-uri. Lui Vitara îi revin 46 de exemplare, iar alte 11 îi revin lui SX-4 S-Cross. Compacta cu gardă la sol sporită Ignis s-a vândut în 3 exemplare.

Topul e urmat de Mercedes-Benz, cu 52 de exemplare, cea mai bine vândută marcă premium, care a avut parte şi de schimbări de generaţii şi împrospătări ale celor mai importante SUV-uri din gama sa, care formează tradiţional cea mai mare parte a vânzărilor. Totuşi, vânzările totale nu au fost prea mult afectate, fiind compensate de alte modele şi fiind şi destul de diversificate. Numai noua generaţie G-Class, spre exemplu, s-a vândut deja în 6 exemplare în acest an!
Top 10 e încheiat de Renault şi VW, la marca franceză cele mai vândute modele fiind tot SUV-uri – Kadjar şi Captur.

Creşteri importante le-a cunoscut şi marca Land Rover, care şi-a crescut vânzările cu +73.3%, până la 33 unităţi vândute în primul trimestru, dar şi Porsche, care a crescut cu peste 60 la sută, până la 21 de unităţi vândute în 3 luni. În acest an Porsche a vândut doar SUV-uri Cayenne şi Macan şi nici un alt model.
Aşadar, preferinţele tot mai accentuate ale moldovenilor pentru SUV-uri se manifestă aproape omniprezent, atât la mărcile accesibile, cât şi cele cu preţuri medii sau chiar premium. Dacă majoritatea segmentelor de automobile au înregistrat scăderi de livrări, atunci SUV-urile au crescut intens, cele non-premium înregistrând un salt de +30.9% faţă de anul trecut, iar cele premium – o creştere de +14.0%.

Dar voi prieteni, aţi prefera un SUV atunci când vine vorba de un automobil nou, sau aţi alege mai degrabă una din caroseriile mai tradiţionale, precum sedan, break, hatchback?
0
624
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!