Premieră mondială: noua generație BMW Seria 1! Tot ce trebuie să știți despre noul hatchback bavarez

BMW prezintă în premieră mondială noua generație Seria 1 – hatchback-ul bavarez vine cu un design împrospătat, mai mult practicism și spațiu la bord, dar și întreg setul de funcții și sisteme disponibile pentru vârfurile de gamă BMW. Totodată, acesta este doar primul reprezentant al noii familii Seria 1, iar pentru următoarele luni bavarezii au pregătit mai multe premiere savuroase, create pe baza noului hatchback.
Noua generație BMW Seria 1 spune adio tracțiunii pe puntea spate – cea de-a treia generație, cu indicile F40, are la bază platforma modernizată, utilizată de crossover-ele și monovolumele compacte din gama bavarezilor, care prevede un sistem de tracțiune standard pe puntea față. În schimb, noua platformă aduce mai mult practicism și spațiu la bord, resimțit mai ales de pasagerii banchetei spate, iar asta în ciuda ampatamentului mai mic cu 20 mm comparativ cu precedenta generație. Totodată noua BMW Seria 1 va fi capabilă să ofere în continuare cele mai tari senzații din condus. Odată cu schimbul de generații, BMW Seria 1 spune adio și caroseriei cu 3 uși.
Ținuta de drum, precizia și manevrabilitatea excelentă va fi asigurată de suspensia McPherson față, și suspensia multi-link spate, oferite pentru toate versiunile BMW Seria 1 standard, indiferent de nivel de echipare, iar opțional hatchback-ul poate fi echipat cu sistem de tracțiune integrală xDrive. În lungime Seria 1 F40 a pierdut 5 mm (4,319 mm), comparativ cu predecesorul, în schimb în lățime a adăugat 34 mm (1,799 mm). Ampatamentul constituie acum 2,670 mm, mai mic decât anterior, însă noul substrat tehnic promite un spațiu mai generos la bord. Portbagajul a adăugat 20 litri, având acum un volum de 380 litri standard și același nivel de 1,200 litri cu bancheta spate rabatată.
Designul ambianței interioare și lista sistemelor disponibile vin să confirme trendul luat de constructorii automobilelor premium acum câțiva ani: noua generație BMW Seria 1 vine să ofere dimensiuni mai compacte dar un nivel similar de confort și funcționalitate la bord, precum modelele mai mari din gamă. Hatchback-ul are o planșă de bord bine etajată, cu comenzi separate pentru sistemele de primă necesitate, precum cel de climatizare și cel audio. Versiunile incipiente dispun de cadrane de bord tradiționale, cu un aspect ușor revizuit și un ecran al sistemului multimedia de 5.1 inch, pe când variantele de top vor oferi un ecran de 10.25 inch pentru afișajele dedicate șoferului, cu un limbaj stilistic similar celor mai noi modele din gamă, și un ecran de 10.25 inch pentru sistemul multimedia, cu comenzi vocale. Pentru prima dată versiunile de top Seria 1 vor oferi opțional un plafon panoramic și haion acționat electric.
Schimbul de generații a pensionat gama de motoare cu 6 cilindri, disponibilă pentru Seria 1 anterior. Noul hatchback se lansează cu o listă revizuită de motorizări, cu propulsoare de 1.5 și 2.0 litri, cu 3 sau 4 cilindri. Inițial vor fi prevăzute 5 motorizări: varianta de bazp, BMW 118i are sub capotă benzinarul turboaspirat actualizat de 1.5 litri, ce livrează 140 CP și 220 Nm, iar cu regimul Overboost inclus, compacta primește un surplus de 10 Nm.

Varianta incipientă pe motorină, BMW 116d, are sub capotă turbodieselul cu 3 cilindri de 1.5 litri, capabil de 116 CP și 270 Nm. Versiunea este urmată de alte două variante cu bi-turbodiesel de 2.0 litri și 4 cilindri – 118d, cu 150 CP și 350 Nm la activ, și 120d xDrive, cu 190 CP, 400Nm și sistem de tracțiune integrală.
Motorizarea de top, M135i xDrive are sub capotă unitatea turboaspirată pe benzină, de 2.0 litri, capabilă să livreze 306 CP și 450 Nm. În versiunea respectivă hatchback-ul vine cun diferențial autoblocabil Torsen și sistem de Launch Control. BMW M135i xDrive indică un timp de accelerație de 4.8 secunde până la viteza de 100 km/h, iar cu pachetul opțional M Performance hatchback-ul execută același exercițiu în 4.7 secunde.
Hatchback-ul Seria 1 M135i xDrive, pe lângă substratul tehnic performant, se va distinge de celelalte versiuni cu un kit aerodinamic exterior mai agresiv, cu bare de protecție cu incizii de aer mai generoase și un calandru cu o structură interioară modificată. Din punct de vedere tehnic hatchback-ul de top are pregătite și alte picanterii, pe lângă benzinarul performant, precum sistemul de frânare M Sport, setări modificate pentru servodirecție, pentru o precizie și manevrabilitate superioară, suspensie sport cu o gardă la sol mai mică cu până la 10 mm. De menționat, însă, că toate aceste picanterii sunt disponibile și pentru celelalte motorizări, în cadrul pachetului opțional M Sport.
În versiunile incipiente motoarele sunt cuplate la cutia manuală cu 6 trepte. Opțional este disponibilă cutia robotizată cu 7 rapoarte, disponibilă pentru propulsoarele cu 3 cilindri, iar pentru versiunile de top și cele cu sistem de tracțiune integrală xDrive este prevăzută cutia automată cu 8 rapoarte.

Bavarezii au revizuit lista opționalelor, care este acum una foarte generoasă pentru BMW Seria 1. Astfel, clienții vor putea comanda o suspensie cu amortizoare adaptive, faruri adaptive LED, asistent automatizat de parcare, cruise-control adaptiv.
Prima piață de lansare pentru noua generație BMW Seria 1 va fi cea europeană, unde hatchback-ul înregistrează și cele mai bune vânzări. Publicul va putea face cunoștință cu noul model la sfârșitul lunii iunie în cadrul unui eveniment special la Munchen, iar în show-room-uri noua generație își va face apariția din luna septembrie a acestui an. Mai târziu bavarezii vor lansa și alte versiuni de caroserie, derivate din noua generație Seria 1.
0
211
GALERIE FOTO (104 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!