Am văzut pe viu noul Mercedes-Benz GLB. Primele impresii!

Mă aflu în aceste zile în statul Utah din SUA, pentru testul internaţional al noii generaţii Mercedes-Benz GLS, dar şi pentru premiera unui SUV absolut nou în gama Mercedes-Benz, numit GLB. E un model, despre apariţia căruia se zvonea de mult timp, după care au venit şi confirmările oficiale, şi un prototip apropiat de producţie, cu design super interesant, şi iată că acum s-a lansat şi modelul de serie. Iar odată ce am fost printre primii jurnalişti din lume, care l-au văzut pe viu, mă grăbesc să împărtăşesc şi primele impresii.
Noul GLB arată extraordinar pe viu şi creează un impact vizual imediat. Deşi e mai compact în dimensiuni decât GLC, formele sale rectangulare, create special pentru a-i reda un caracter mai apropiat de cel al lui G-Class, îl scot în evidenţă, aceleaşi forme rectangulare sugerând parcă şi o pregătire pentru offroad.

GLB are un ampatament extrem de mare pentru o maşină din acest segment – de 2,829 mm! Pentru comparaţie – Toyota Camry de generaţie precedentă avea un ampatament de 2,775 mm! Astfel, roţile sunt deplasate spre extremităţi la GLB, ceea ce favorizează şi un unghi de atac bun, dar, fireşte, marele beneficiu vine în spaţiul oferit la interior, or, GLB poate oferi până la 7 locuri la bord!
În faţă se stă cam ca într-un B-Class de generaţie curentă, existând un plus de spaţiu pe înălţime. Fireşte, şi designul planşei de bord este foarte apropiat de cel al altor modele compacte proaspete din gama Mercedes-Benz. GLB a primit şi cele două ecrane mari a câte 10 inch, combinate într-un corp comun. L-am întrebat pe unul din creatorii modelului dacă această opţiune e standard, şi răspunsul a fost negativ, ba chiar există mai multe combinaţii şi nivele de ecrane pe care le poţi primi până ajunge la această ipostază de top. L-am întrebat dacă versiunea de bază are acelaşi ecran mic şi urât, pe care-l criticam la A-Class şi răspunsul a fost afirmativ, e exact aşa. „Dar e extraordinar de urât!”, i-am zis eu. „Şi parcă nedemn pentru un asemenea model”. „Ştiu, sunt de acord că e urât, dar cei de la marketing n-au vrut să aprobe oferirea standard a unui display mai mare, pentru că asta ar fi afectat preţurile de start.”. Deci, sfatul nostru din start e să bugetaţi bani pentru a bifa această dotare opţională, cu tot cu navigaţie şi toate chestiile hi-tech savuroase.
Pe bancheta din spate am avut senzaţia de deja vu de la prima generaţie Mercedes-Benz B-Class, W245, cea pe care am exploatat-o noi mulţi ani la rând. Iar senzaţia a venit de la spaţiul generos pe care-l oferă GLB ocupanţilor de aici. Doar că lucrurile stau şi mai bine – bancheta are un unghi de înclinare mai confortabil şi o profilare care să-ţi dea experienţe plăcute la drum lung, ba chiar scaunele de aici pot şi culisa înainte şi înapoi. Există şi o cotieră generoasă pe mijloc şi există şi mult spaţiu pe înălţime – foarte mult – datorită siluetei lui GLB. La genunchi există de asemenea rezerve generoase, iar pe lăţime doi adulţi se vor simţi confortabil la drum lung, dar şi al treilea şi-ar putea face loc decent.
Exemplarul expus în Utah spre admiraţia noastră era şi extrem de dotat, aşa că din tunelul său central, pe lângă gurile de ventilare, ieşea şi un sertar cu priză de 230 V şi două prize USB. Maşina e dotată şi cu un sistem audio Burmester, de nivelul celui din noul B-Class. Şi acesta e opţional, desigur.
Pe rândul trei ar putea sta şi adulţi, dar va fi nevoie de culisat un pic scaunele de pe rândul doi, pentru a face loc la genunchi ocupanţilor de pe rândul 3, or, în poziţia cea maximă a rândului 2, pentru rândul 3 rămân doar câţiva centimetri de spaţiu pentru genunchi. Dacă vei culisa un pic bancheta de pe rândul 2, nu foarte critic, pot încăpea şi adulţi pe rândul 3. Cel puţin unul din colegii noştri jurnalişti din China a încăput bine.
Spaţiu pe înălţime există destul de mult, tot datorită siluetei rectangulare a lui GLB. Iar acolo, pe rândul 3, ai şi elemente de confort, precum alte prize suplimentare USB sau suporturi pentru pahare. Ba chiar şi scaunele de copii pot fi fixate aici, existând până şi sistem ISOFIX. Teoretic, în GLB poţi fixa până la 4 scaune de copii, câte două pe rândul 2 şi rândul 3.
Deşi e construit pe aceeaşi platformă cu noul A-Class şi B-Class, spre deosebire de aceste modele GLB nu face uz de vreo suspensie cu bară de torsiune pe puntea spate, ci doar de suspensia multilink. Centrul de greutate mai înalt n-ar fi permis o ţinută de drum pe măsura aşteptărilor, de aceea s-a optat doar pentru multilink, ne destăinuie unul din creatorii maşinii. Opţional, suspensia poate veni cu amortizoare cu reacţii adaptive prin sistemul DYNAMIC SELECT.
Noul GLB dispune şi de versiuni cu tracţiune faţă, şi de versiuni cu sistem 4MATIC cu tracţiune pe patru roţi. Ca şi la alte modele din gama compactă a celor de la Mercedes-Benz, sistemul e unul mai apropiat de ideea de part time, favorizând puntea faţă cu 80% din cuplu, şi trimiţând în spate 20%, dar proporţia poate varia subit la primele semne de derapaje. Există şi un regim offroad al maşinii, care, odată activat, fixează rata de distribuţie între punţi la 50:50, însă, în funcţie de aderenţă, această rată implicită poate varia.
La gama de motorizări, au apărut de asemenea curioziotăţi. La capitolul benzinarelor, ca şi la A-Class şi B-Class, noul GLB face uz de noul motor de 1.33 litri, dezvoltat împreună cu cei de la Renault, pe versiunea GLB 200, unde acesta livrează 163 CP. Aici motorul e cuplat cu cutia automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte de origine Getrag. Motorizarea GLB 250 are sub capotă motorul german de 2.0 litri, turboaspirat, de 224 CP – din nou, la fel ca şi la A-Class, de exemplu. Acest motor e combinat cu o cutie de 8 trepte, cu dublu ambreiaj, de origine Mercedes-Benz.

La capitolul dieselurilor, însă, lucrurile stau diferit. Noul GLB nu utilizează, cel puţin în momentul lansării, motorul diesel al celor de la Renault, ci doar noul diesel OM654 al celor de la Mercedes-Benz, aici fiind vorba de acel diesel de 1,951 cm cubi, poziţionat transversal pe GLB. Astfel, motorizările diesel ale lui GLB pornesc de la indicele 200d cu 150 CP şi ajung la indicele GLB 220d, cu 190 CP la activ.
Inginerii ne-au confirmat chiar acum câteva ore că în 2021, pe baza lui GLB va fi lansat şi un automobil 100% electric, care se va numi EQB! Această ultimă informaţie ne pare extrem de interesantă şi, la cât de spaţios şi interesant e interiorul, credem că un asemenea electromobil ar avea mare cerere la public!
Revenind la GLB, cei de la Mercedes-Benz nu vorbesc deocamdată de preţuri, însă e cât să poate de clar că noul SUV va fi mai accesibil decât GLC şi mai scump decât GLA. Inginerii ne-au asigurat, de asemenea, că, deşi azi pare un pic cam învechit moral deja, GLA va avea în curând un succesor la fel de proaspăt.
Iar la finalul evenimentului de prezentare a lui GLB din Utah, am dat şi peste câteva ipostaze diferite ale lui GLB – un traditional Edition 1 de lansare, cu dotări tare interesante, dar şi o versiune cu kit AMG. Apropo, inginerii au confirmat şi viitoarea apariţie a unei versiuni AMG 35!
Dar voi, prieteni, ce părere aveţi despre noul Mercedes-Benz GLB? Vă pare atractiv?
0
547
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!